צבא | משטרה | ביטחון

פרופסור עזרא סדן: ההתעקשות לבצע גיוס גלובלי מכבידה על תקציב משרד הביטחון

0
0

הדברים נאמרו ברב שיח בנושא תקציב הביטחון שנערך בכנס חוקרי צבא חברה של המכללה האקדמית כנרת ◄ האלוף במילואים אילן בירן: צה”ל מגייס רבים שאין בהם צורך ומבזבז למעלה ממיליארד שקלים בשנה ◄ פרופסור אשר טישלר, דיקן ביה”ס למנהל עסקים באוניברסיטת ת”א; “לו אנשי האוצר היו קוראים עבודות מחקר אקדמיות שמציגות ניתוחים והשוואות לדרך בה מבצעים קיצוצים רוחביים במערכות ביטחון בעולם, זה היה מקל ומייעל את תהליך קבלת ההחלטות”.
פרופסור עזרא סדן: ההתעקשות לבצע גיוס גלובלי מכבידה על תקציב משרד הביטחון
פרופסור עזרא סדן: ההתעקשות לבצע גיוס גלובלי מכבידה על תקציב משרד הביטחון

“אחת הבעיות העיקריות שמכבידות על תקציב הביטחון היא ההתעקשות לבצע גיוס גלובלי, ועכשיו עוד נוסף לזה הרצון לגייס מגזר שלם באוכלוסייה שלא כל כך רוצה בכלל לשרת במערכת, אין ספק ששינוי בגישה יביא להתייעלות ולחיסכון בתקציב”, את הדברים האלה אמר היום (יום חמישי | ט’ טבת התשע”ד), פרופסור עזרא סדן, מי שהיה בעבר מנכ”ל משרד האוצר ומשרד החקלאות ומבכירי הכלכלנים בישראל, במסגרת רב שיח שעסק בנושא; תקציב הביטחון, במסגרת ’כנס כנרת השני לאגודת חוקרי צבא חברה בישראל’, שנערך ב’מכללה האקדמית כנרת’.

דבריו של סדן, קיבלו חיזוק מצדו של האלוף במילואים, אילן בירן, יו”ר הוועד המנהל של המכללה האקדמית כנרת, מי שהיה מנכ”ל משרד הביטחון, שאמר: “חוק גיוס חובה מגייס הרבה אנשים שהצבא פשוט לא צריך וזה עולה למשק יותר ממיליארד שקלים בשנה שאפשר היה לחסוך אותם”.

השניים התייחסו גם לסוגיה שעולה וחוזרת מדי שנה, כאשר משרד הביטחון, נדרש לקצץ בתקציבו, ולדבריהם הדרג המקצועי ב’אוצר’ צריך לבצע שינויים בגישה שלו בדיוני התקציב.

פרופסור סדן; “יש להבדיל בין דיוני התקציב שהתקיימו בעבר, כאשר התקציב בכלל היה חלק גדול מתוך התוצר הלאומי. המצב היום שונה, כאשר התוצר הלאומי גדל מאד ותקציב משרד הביטחון מהווה אחוזים בודדים מ’התוצר הלאומי’, הייתי מצפה שהדיון היום יהיה יותר ענייני מאשר דרך החור שבגרוש”.

האלוף במילואים, אילן בירן, יו”ר הוועד המנהל של המכללה האקדמית כנרת

בירן; “תקציב הביטחון חייב להיות תקציב ארוך טווח של עשר שנים לפחות ולא תקציב שמתחדש מדי שנה. הכוונה לבנות תקציב שלאורך ציר הזמן יעשו בו התאמות, אבל בניית מסגרת כזו תאפשר לצה”ל ולמשרד הביטחון להתייעל יותר, לפתח ולתכנן לטווח ארוך”.

הדובר השלישי ברב השיח, פרופסור אשר טישלר, דיקן ביה”ס למנהל עסקים ב’אוניברסיטת ת”א’, מתח ביקורת קשה על הדרגים המקצועיים ב-משרד האוצר; “לו אנשי האוצר היו קוראים עבודות מחקר אקדמיות שמציגות ניתוחים והשוואות לדרך בה מבצעים קיצוצים רוחביים במערכות ביטחון בעולם, זה היה מקל ומייעל את תהליך קבלת ההחלטות.

לצערי הרמה של מקבלי ההחלטות נמוכה מאד והם כלל אינם מבינים על מה הם מדברים כשהם ניגשים לקבל החלטות כה חשובות, כמו תקציב הביטחון של מדינת ישראל”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן