מסחר | תעשייה

ראש הממשלה מר נתניהו בכנס התאחדות התעשיינים: נמשיך במתווה הפחתת המסים

0
0

ראש הממשלה מר נתניהו ב’כנס התאחדות התעשיינים; “יש יותר מדי רגולציה, ואנחנו נחושים לקצץ בביורוקרטיה הזאת ולקצץ ברגולציה ◄ אחת הדרכים להבטיח את הצמיחה היא לפתוח שווקים חדשים. זה אומר קודם כל סין, ואנחנו עושים את זה. פתיחת השווקים בעולם מובילה אותנו לא רק לאסיה, היא מובילה אותנו גם לאמריקה הלטינית”.
ראש הממשלה מר נתניהו בכנס התאחדות התעשיינים: נמשיך במתווה הפחתת המסים
ראש הממשלה מר נתניהו בכנס התאחדות התעשיינים: נמשיך במתווה הפחתת המסים

“מה שאני מוצא בסין ובאסיה, ומה שאני מוצא באמריקה הלטינית ובמקומות אחרים בעולם זו הכמיהה לשלושת הדברים שיש בישראל; טכנולוגיה, טכנולוגיה, טכנולוגיה, או במילה אחת; ’חדשנות’. אני חושב שהחדשנות הזאת מצויה אצלכם ברצון לשנות, לשפר, לייעל. הדבר הזה פותח לנו שווקים עולמיים” – כך אמר בין היתר היום (יום חמישי | כ”ז אדר התשע”ד),ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, בישראל באסיפה הכללית של ’התאחדות התעשיינים’.

להלן מדברי ראש הממשלה מר נתניהו ב’כנס התאחדות התעשיינים’; “אנחנו מאמינים שהקטר של הכלכלה, הגורם שסוחב אחריו את שאר הקרונות, שמייצר את הערך המוסף עיקרי בכלכלה זה הסקטור הפרטי. הכלכלה לא השתנתה, מגלים את זה עכשיו בכל העולם כולל באירופה, מבינים את האמת הפשוטה הזו.

אנחנו רוצים להבטיח תחרות, אבל כדי להבטיח תחרות אנחנו חייבים להבטיח רווחיות, ולכן אנחנו רוצים להבטיח ש’רמת המיסוי’ במדינת ישראל תהיה נמוכה, נמוכה יותר ככל הניתן, אנחנו נמשיך במתווה הפחתת המסים.

אנחנו סומכים עליכם, ואנחנו רוצים שאתם תרוצו קדימה. אנחנו מגלים בשיחות איתכם שבמקום לעזור לכם ללכת קדימה, אנחנו קושרים לכם את הידיים, כופתים לכם את הרגליים, ולא מאפשרים לכם לצעוד, והדבר הזה מתבטא בראש ובראשונה ב’עודף רגולציה’ במדינת ישראל. יש יותר מדי רגולציה, ואנחנו נחושים לקצץ בביורוקרטיה הזאת ולקצץ ברגולציה.

לפי הספירה שלנו, יש קרוב ל-200 רגולטורים עם אלפי תקנות, וכל רגולטור מסתכל באופן טבעי על התחום שלו ועל התחום שלו בלבד. אין חישוב של עלות התקנה שהוא מוציא, או היא מוציאה, וכל הדברים הללו יכולים גם להתנגש עם רגולטורים אחרים. ולכן אנחנו השקענו מאמץ כדי לצמצם את הרגולציה ולעשות בה סדר.

למשל להכניס מרכיב של הצמיחה, מה האפקט של תקנה רגולטורית על הצמיחה. עד היום שום רגולטור לא היה צריך לקחת את זה בחשבון, מה קורה כשהם מתנגשים זה בזה, מהו מנגנון הפישור, הבירור ביניהם, ואיך אפשר לצמצם בכלל את המגמה הזאת בעודף רגולציה ועודף ביורוקרטיה.

הדבר הזה, אם הוא היה בשוליים, הוא הפך להיות חסם מרכזי במשק הישראלי. החסם המרכזי כבר איננו קרטלים ואיננו מונופולים, אף על פי שאלה עדיין מצויים, החסם העיקרי הוא הקרטל של הרגולטורים, ובקרטל הזה אני מתכוון לטפל לטובת כלכלת ישראל ולטובת אזרחי ישראל.

אחת הדרכים להבטיח את הצמיחה היא לפתוח שווקים חדשים. זה אומר קודם כל סין, ואנחנו עושים את זה. פתיחת השווקים בעולם מובילה אותנו לא רק לאסיה, היא מובילה אותנו גם לאמריקה הלטינית.

בעוד חודשיים אני אצא לביקור באמריקה הלטינית על מנת לפתוח את ה”פסיפיק אליינס”. האיחוד הפסיפי הוא איגוד של מדינות עם כלכלה גדולה מזו של ברזיל, עם אוריינטציה מאוד חיובית לישראל. ומה שאני מוצא בסין ובאסיה, ומה שאני מוצא באמריקה הלטינית ובמקומות אחרים בעולם, זו הכמיהה לשלושת הדברים שיש בישראל; טכנולוגיה, טכנולוגיה, טכנולוגיה, או במילה אחת – ’חדשנות’. אני חושב שהחדשנות הזאת מצויה אצלכם ברצון לשנות, לשפר, לייעל. הדבר הזה פותח לנו שווקים עולמיים.

בשבוע הבא, אני אסע לארה”ב, ובין השאר אני אגיע ל’עמק הסיליקון’. מדברים שם הרבה; ’עברית’ אתם יודעים, ואני רוצה למשוך שם את חברינו שיחזרו ארצה וישקיעו. חשוב לי מאד שישראלים ולא ישראלים יבואו הנה ויראו את הכישרונות שיש כאן, את היזמות שיש בכם, את הפוטנציאל הגדול של כלכלת ישראל”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן