בת ים חדשות

תנועת אומ”ץ, מוחה על הסדר הטיעון עם שלמה לחיאני, ראש עיריית בת ים לשעבר

0
0

יו”ר הנהלת אומ”ץ מר אריה אבנרי; “התביעה הכללית, בראשותך, העדיפה לעשות לעצמה חיים קלים ונוחים , והותירה את מר לחיאני מול אישומים שחומרתם מחווירה למול האישומים האמיתיים, המקוריים. אין לנו אלא להצטער על מדיניות הסדרי הטיעון שהינך מוביל, ולקוות כי הפרקליטות תראה שעות יפות יותר…” ◄ התנועה לאיכות השלטון: להוקיע כל הסכם של ביטול כתבי האישום בעניין קבלת שוחד עם מר לחיאני.
תנועת אומ
תנועת אומ”ץ, מוחה על הסדר הטיעון עם שלמה לחיאני, ראש עיריית בת ים לשעבר

תנועת אומ”ץ – אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי (ע”ר), פנתה (יום חמישי | ח’ אייר התשע”ד) אל היועץ המשפטי לממשלה, מר יהודה וינשטיין, בו היא ביקשה להגיש לו את מחאתה החריפה על הסדר הטיעון שחתמה התביעה הכללית עם הנאשם שלמה לחיאני, ראש עיריית בת ים לשעבר.

לטענת יו”ר הנהלת אומ”ץ מר אריה אבנרי; “כזכור, נגד לחיאני, הוגש כתב אישום חמור, שכלל אישומים חמורים בעבירות; שוחד, לרבות קבלת שלמונים בסכומים גדולים מבעלי עסקים בעיר בת ים, בתמורה לקידום ענייניהם ב’עיריית בת ים’.

כתב האישום, נשען על מערכת ראייתית מוצקה. התיק הפלילי נגד מר לחיאני, יכול היה לשמש אבן דרך משמעותית במלחמה חסרת פשרות ב’שחיתות המוניציפאלית’ הגואה. אלא שהתביעה הכללית בחרה להתפשר על אינטרס הציבור, ולמוכרו בנזיד עדשים עלוב, קרי – הרשעה בעבירה אנמית ומדולדלת של הפרת אמונים…”.

יו”ר הנהלת אומ”ץ, מר אבנרי, מוסיף וטוען במכתבו; “אל אין כל ספק, כי האינטרס הציבורי היה לנהל את המשפט, לחשוף בפומבי את מעשיו העברייניים ואת קלונו של מר לחיאני, ולהשתמש בהרשעתו בעבירות שוחד כמנוף להרתעת נבחרי ציבור מהליכה בדרכי השוחד והשלמונים.

היועץ המשפטי לממשלה, עורך דין יהודה וינשטיין | צילום: פלאש 90

אלא שהתביעה הכללית, בראשותך (הכוונה ליועץ המשפטי -מ.נ), העדיפה לעשות לעצמה חיים קלים ונוחים, והותירה את מר לחיאני מול אישומים שחומרתם מחווירה למול האישומים האמיתיים, המקוריים.

אין לנו אלא להצטער על מדיניות הסדרי הטיעון שהינך מוביל, ולקוות, כי הפרקליטות תראה שעות יפות יותר”. כתב יו”ר הנהלת אומ”ץ מר אריה אבנרי אל היועץ המשפטי לממשלה, מר יהודה וינשטיין ושיגר העתק ממכתבו גם אל פרקליט המדינה – מר שי ניצן.

◄ התנועה לאיכות השלטון: להוקיע כל הסכם של ביטול כתבי האישום בעניין קבלת שוחד עם מר לחיאני

התנועה לאיכות השלטון, פנתה היום גם היא לעו”ד יהודה ויינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה ולעו”ד שי ניצן, פרקליט המדינה בבקשה לאפשר מיצוי ההליך כנגד ראש עיריית בת ים לשעבר מר שלמה לחיאני בצורה פומבית ולהותיר את ההחלטה בידי בית המשפט.

בפנייה מדגישה, התנועה, כי מדובר בנבחר ציבור מן המעלה הראשונה, אשר מעל, כך על פי כתב האישום המקורי, ביקר מכל – הוא האמון אשר נתן לו הציבור – ובכך ניצל את מעמדו לרעה.
ככל שיש תשתית ראייתית מספקת להרשעה, התנועה, סבורה, כי על רשויות אכיפת החוק בישראל לעמוד איתנים ובטוחים אל מול נבחרי ציבור נאשמים, ולשים בראש סדר העדיפויות את אינטרס הציבור במיצוי הדין עם נבחריו אשר מעלו באמונו.

מנכ”ל התנועה, מר אלי סולם, אמר; “נדמה, כי בעיני הציבור מצטיירת התמונה הקשה כי אנו עומדים, פעם נוספת, אל מול מקרה בו פרשה חמורה, אשר התפוצצה בקול רעם גדול, קרובה להסתיים בקול ענות חלושה, משל “ההר הוליד עכבר”. מקום בו הגישה הפרקליטות כתב אישום חמור ובעל השלכות משמעותיות, ולבסוף נסוגה, לכאורה, מהאשמותיה הקשות”.

התנועה למען איכות השלטון בישראל, אשר חרטה על דגלה את המאבק בשחיתות ובפגיעה הקשה בטוהר המידות בשירות הציבורי, קוראת למיצוי מלא של הדין עם מר לחיאני בצורה שקופה וראויה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן