חדשות כאן ישראל

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, נשלח ל-6 שנות מאסר בפועל ולקנס בסך מיליון ₪

0
0

“עבירות השוחד ממוטטות מסגרות שלטון. נותן השוחד הינו איש מושחת, נוטל השוחד הינו בבחינת בוגד… בעבירותיו יש קלון”, קבע השופט דוד רוזן בגזר הדין; הלל צ’רני; 3.5 שנות מאסר, אביגדור קלנר; 3 שנות מאסר, מאיר רבין; 5 שנות מאסר, אורי שטרית; 7 שנות מאסר, אליעזר שמחיוף; 3.5 שנות מאסר ו-דני דנקנר; 3 שנות מאסר – כל המורשעים, הודיעו, כי יערערו על גזר הדין.
ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, נשלח ל-6 שנות מאסר בפועל ולקנס בסך מיליון ₪
ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, נשלח ל-6 שנות מאסר בפועל ולקנס בסך מיליון ₪

ראש הממשלה ה-12 של מדינת ישראל לשעבר, מר אהוד אולמרט, נשלח היום (יום שלישי | י”ג אייר, התשע”ד), ל-8 שנות מאסר מתוכן 6 בפועל, שנתיים מאסר על תנאי, זאת בעקבות הרשעתו בשתי עבירות שוחד ולקנס כספי ולקנס בסך מיליון שקלים במסגרת ’פרשת הולילנד’, בבית המשפט המחוזי בעיר תל אביב.

כזכור ב-31 במרץ 2014, הורשע אהוד אוֹלְמֶ‏רט ב’פרשת הולילנד’ בלקיחת שוחד בסך חצי מיליון שקל, שהועבר על ידי עד המדינה מר שמואל דכנר ז”ל ליוסי אולמרט, בידיעת אחיו, אהוד אולמרט. הנאשם אולמרט, זוכה מחמת הספק משני אישומי שוחד אחרים, על כך שביקש מדכנר לסייע כספית למהנדס העיר ירושלים מר אורי שטרית ובכך שהגב’ שולה זקן ביקשה מדכנר לממן סקר. כב’ השופט דוד רוזן, דחה את גרסתו של אולמרט, תוך קביעה, כי הוא שיקר לבית המשפט.

השופט רוזן, הוסיף; “הוכח בבית המשפט, כי עד המדינה דכנר, העביר כספים לכיסוי גירעונות של אולמרט, והוא בתמורה פעל לקידום ’פרויקט הולילנד’. בפסק הדין, הורשע אולמרט גם בעבירת שוחד של 60 אלף שקל ב’פרשת הזרע’”.

כב’ השופט רוזן, כתב בדברי הפתיחה; “הנאשמים פגעו באמון הציבור בתהליכים המתרחשים במוסדות ציבור ושלטון, יש במעשיהם של הנאשמים כדי לקעקע אמון הציבור במנהיגיו ואת ביטחונו בטוהר שיקוליהם. יפים בעניין זה דבריה של כב’ השופטת פרוקצ’ה, שציינה, בין היתר, כי עבירות השוחד והשחיתות פוגעות פגיעה רחבת היקף ביחסי השלטון והאזרח ובמבנה החברתי כולו”.

כב’ השופט רוזן, מתח ביקורת חריפה על הנאשמים; “בעבירת השוחד, יש כדי לזהם ולהטמיא עד זרא את השירות הציבורי. עבירה זו, מטבעה, אינה שוקטת במקומה, אלא מתפשטת, מכרסמת, וממוטטת מסגרות ומוסדות ציבור ושלטון. כסס זה, החודר ומשתרש בשירות הציבור, מרקיבו ומנוונו מתחתית ועד ראש.

נותן השוחד, הינו איש מושחת ומשחית. נותן השוחד, מפתה בכסף ובטובות הנאה אחרות עובד הציבור, על-מנת לגרוף לכיסו רווחים קלים ונוחים על חשבון אזרחים מן השורה המצפים לשירות נאמן מבלי דעת שבשירות פשה רקב ומסוס. מקבלי השוחד מעוררים יחס של תיעוב ובכוחם להשניא ולהמאיס מוסדות המדינה על הציבור…”.

אליבא דהשופט דוד רוזן; “עובד הציבור הנוטל שוחד משול למי שניתץ אבן פינה בעבודתו. הנוטל שוחד, הינו בבחינת בוגד, איש מעל הבוגד באמון שניתן בו, אמון שבלעדיו לא יכון, יקום ויהיה שירות ציבורי מתוקן”.

▼ וזהו עונשם של מורשעי “פרשת הולילנד” בבית משפט המחוזי בתל אביב, הצפויים להיכנס ל’כלא ניצן’ ב-1 בספטמבר, ונאסר עליהם לצאת את הארץ (כל אחד מהנאשמים נדרש להמציא אישור על הפקדת דרכונו במשטרת ישראל);

■ אהוד אולמרט; 6 שנות מאסר.

■ הלל צ’רני; היזם של פרויקט הולילנד, נידון ל- 3.5 שנות מאסר.

■ אביגדור קלנר; שותפו של היזם צ’רני, נידון ל- 3 שנות מאסר.

■ מאיר רבין; עוזרו האישי של עד המדינה שמואל דכנר ז”ל נידון ל- 5 שנות מאסר.

■ אורי שטרית; כיהן בתפקיד מהנדס העיר בין השנים; 2000 ל-2006, נידון ל- 7 שנות מאסר.

■ אליעזר שמחיוף; חבר מועצת העיר ירושלים וסגן ראש העיר לאחר מכן, נידון ל- 3.5 שנות מאסר.

■ דני דנקנר; מי ש כיהן יו”ר דירקטוריון משותף של תעשיות מלח נידון ל- 3 שנות מאסר.

יתר הנאשמים ב’פרשת הולילנד’, הגב’ שולה זקן, תופיע מחרתיים (יום חמישי) לדיון טיעונים לעונשה, ובו יוצג הסדר הטיעון שחתמה עם פרקליטות המדינה ברגע האחרון. עונשו של אורי לופוליאנסקי, שהיה ראש עיריית ירושלים, לא נגזר היום בשל מצבו הרפואי. והוא עם אברהם פיינר, חבר מועצת העיר ירושלים, יעמדו בפני גזר דינם בראשית החודש הבא.

30 יום לפני יום הולדתו ה- 69 (נולד ב-30 בספטמבר 1945, כ”ג בתשרי ה’תש”ו), של ראש הממשלה לשעבר, מר אהוד אולמרט, הוא צפויים להיכנס לכלא (ב-1 בספטמבר), על פי החלטת השופט דוד רוזן, מראהוד אוֹלְמֶ‏רט, שימש שר בממשלות ישראל וראש עיריית ירושלים. היה ראש הממשלה בעת ’מלחמת לבנון השנייה’ ו’מבצע עופרת יצוקה’. על תפקודו במלחמה, ספג ביקורת מטעם מבקר המדינה ומ”וועדת וינוגרד”.

אולמרט, התפטר מתפקידו כראש הממשלה בעקבות עדות מוקדמת שנגבתה בבית המשפט במסגרת סדרת חקירות משטרה נגדו. ביולי 2012, הורשע במרמה והפרת אמונים, ובמרץ 2014 הורשע בלקיחת שוחד‏. אלו הן הפעמים היחידות שבהן ראש ממשלה בישראל, מורשע בפלילים.

עם קופת שרצים שכזו כפי שהציג כב’ השופט רוזן בגזר דינו בין השאר; “עבירות השוחד ממוטטות מסגרות שלטון. נותן השוחד הינו איש מושחת, נוטל השוחד הינו בבחינת בוגד… הוא פושע שמרבית זמנו הוקדש לפועלו הציבורי עליו זכה לשבחים. הוא פעל למען העשרת כיסו.

הריקבון לא נותר לשטח הסטרילי. בעבירותיו יש קלון. הוא קיבל לרשותו סכומי עתק ולא משנה אם לאחיו או לכיסו… אולמרט, הורשע בעבירות בזויות. הוא ניצל את תפקידו הרם לקידום עניינו במסגרת תפקידו כמשרת ציבור וקיבל סכומי עתק. הוא פנה לאוצרות הפלא שעמדו לרשותו וניצל את תפקידו לגריפת כספים”.

כעת מגלגל אולמרט, את עיניו לשמיים ומצפה מבית המשפט העליון לבטל את גזר הדין נגדו היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

◄ תגובות;

▼ נשיא המדינה שמעון פרס; “באופן אישי, זה יום עצוב…”

נשיא המדינה מר שמעון פרס, המבקר בנורבגיה, התייחס היום לגזר דינו של ראש הממשלה לשעבר מר אהוד אולמרט ואמר, כי; “זה תהליך משפטי שנהוג בארצות דמוקרטיות, אין לי תפקיד בו והוא נקי מהשפעות אישיות. באופן אישי זה יום עצוב”.

▼ תנועת אומ”ץ; “מלחמתנו בשחיתות הציבורית בישראל אינה לשווא…”

תנועת אומ”ץ (אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, ע”ר), פרסמה הודעה לעיתונות ובה נאמר, כי; היום נפל דבר בישראל. ראש ממשלת ישראל לשעבר, אהוד אולמרט, נשלח לכלא. עונש של שש שנות מאסר הושת על המושחת שבאנשי הציבור שקמו במדינת ישראל בכל שנות קיומה. גזר הדין ניתן בפרשת שחיתות אחת מני רבות. בפרשות רבות אחרות חמק אולמרט מן הדין. פרשות חמורות אחרות תלויות ועומדות בבית המשפט העליון.

העונש שהושת על אולמרט היום, אשר בעיני מקורביו של אולמרט ולוחכי פנכתו נראה חמור, אינו חמור כלל. בהעמידנו את העונש אל מול הנזק הנורא שגרם אולמרט בשנות כהונתו בתפקידיו השונים, בין שר בכיר, ראש עיר או ראש ממשלה, מידת העונש היא דווקא לקולא.

מאז הקמתה פעלה תנועת אומ”ץ לחשיפת מעשי השחיתות של אולמרט. מר אריה אבנרי, ממייסדי תנועת אומ”ץ והעומד בראשה מאז הקמתה, הצהיר בעת בחירתו של אולמרט לראש הממשלה, כי התנועה תציב בראש מטרותיה ומאבקיה את חשיפת אופיו ופרצופו האמיתי של אולמרט; איש ציבור מושחת מאין כמוהו, איש מושחת ומשחית, שזרע סיאוב בכל סביבותיו.

אומ”ץ לחמה להסרת הלוט ממעשיו של אולמרט. חלק ממאמצינו לא נשאו פרי. עתירותינו לבית המשפט הגבוה לצדק לבטל החלטות היועץ המשפטי לסגור את תיקיו בפרשות אחרות, נדחו.

אומ”ץ, התריעה, כי שלמוני העטים יקרי הערך שקישטו את אוספיו של אולמרט אינם אלא אפס קצה של ביצת – שחיתות רחבה ועמוקה. אומ”ץ דרשה משך כל השנים שקדמו לגילוי פרשת הולילנד, לחקור את הדרך בה התעשר אולמרט, בשנותיו כעובד ציבור.

היום נוכחנו, כי מאמצינו ומאבקנו לא היו לשווא. גזר הדין שהושת היום על אולמרט נותן לתנועת אומ”ץ ואלפי חבריה ומתנדביה עידוד ותקווה, כי יש שכר לעמלנו, ומלחמתנו בשחיתות הציבורית בישראל אינה לשווא”.

▼ המטה להצלת העם והארץ על הרשעת אולמרט: “קיבל את עונשו על גירוש היהודים מגוש קטיף”

המטה להצלת העם והארץ בהודעה ראשונה לאחר גזר הדין לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט; “’קללת ההתנתקות’ לא פסחה על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהיה המוח השטני מאחורי תוכנית גירוש היהודים. האיש שהבטיח לבצע “התכנסות” ביהודה ושומרון ורוצץ גולדלות של נערים ונערות בעמונה, נשלח אחר כבוד למקומו הטבעי מאחורי סורג ובריח. לא נמלט אחד ממבצע ויוזמי הגירוש שלא בא על עונשו מהרמטכ”ל והמפכ”ל דרך ראש הממשלה והנשיא ועד אחרון נערי “פורום החווה”.

בהודעת המטה, נאמר, כי על ראש הממשלה מר בנימין נתניהו להפיק לקחים ולהפנים מה קורה לפושעי הגירוש מ’גוש קטיף’ ולמי שנתנו את ידם להחריב את ארץ ישראל ולסכן את ביטחונה; “על ראש הממשלה לפעול בנחישות וללא מורא להרחבת ההתיישבות היהודית ביהודה שומרון בנימין ובירושלים רבתי, ולא להיכנע ללחץ האמריקאי”. מאות אלפי כרוזים, יחולקו השבוע ויפורסמו על מבצעי הגירוש שבאו על עונשם.

▼ התנועה לאיכות השלטון; “תעודת כבוד למערכת המשפט ומערכות אכיפת החוק במדינת ישראל”

דוברת התנועה התנועה לאיכות השלטון הגב’ רות מרגולין, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, את תגובתה של התנועה על גזר הדין במשפט הולילנד; “זהו יום עצוב, אך יום בו מוענקת לציבור הישראלי אות של התפכחות ובגרות, ותעודת כבוד למערכת המשפט ומערכות אכיפת החוק במדינת ישראל. בית המשפט בישראל, הבהיר, כי ל’שוחד’ יש מחיר גבוה, כי את המשחד והמשוחדים, יש להוקיע ולהעניש.

זהו לא יום שמח היום, אלא יום עצוב וקשה, יום בו נגזר דינו של ראש ממשלה לשעבר לשבת מאחורי סורג ובריח. ויחד עם זאת, יום בו הבהירו מערכות האכיפה והשיפוט במדינת ישראל, כי רק עונש מאסר משמעותי, יוכל לבנות הרתעה מפני השחיתות, ובנייה של נורמות של מנהל תקין וטוהר מידות.

התנועה לאיכות השלטון בישראל, קוראת לרשויות הציבור בישראל, נבחרי ומשרתי הציבור להרים את ראשם, ולפעול ללא ליאות לשיקומו של אמון הציבור המרוסק ברשויות השלטון בישראל, לאחר הנזק הקשה שגרמו להן הפרשיות האחרונות.

זהו יום עצוב, אך יום בו מוענקת לציבור הישראלי אות של התפכחות ובגרות, ותעודת כבוד למערכת המשפט ומערכות אכיפת החוק במדינת ישראל”.

◄ פרשת הולילנד

’פרשת הולילנד’ היא פרשת שחיתות אשר נסבה סביב בניית מתחם הולילנד בדרום ירושלים. הכל החל בשנות התשעים כאשר בעלי האדמה ביקשו במקום שבו עמד ’מלון הולילנד’ להשביחה ולהרחיב את זכויות בנייה.

הפרויקט שתוכנן במקום עורר מתחילת דרכו התנגדות עזה של התושבים ושל הארגונים ה’ירוקים’, בשל פגיעתו בקו הנוף של ירושלים. חרף כל ההתנגדויות, הפרויקט אושר במהירות על ידי ראש העיר מר אהוד אולמרט, יחד עם יושב ראש הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מר אורי לופוליאנסקי.

האישור המהיר לפרויקט, אחוזי הבנייה החריגים וההקלות שיזמי הפרויקט קיבלו עוררו כבר בשנות ה-90 תהיות רבות שנותרו ללא מענה. בפרויקט נבנתה שכונה שמורכבת מפארק רחב ידיים, שמוקף בכעשרה מגדלי דירות (18-12 קומות), שבבסיסם קוטג’ים מדורגים הנפרסים במורד ההר. בנוסף הוקם מגדל בודד (“הולילנד טאואר”) בעל 32 קומות.

▼ פרסום חשדות לשומה פיקטיבית

ב־1996 נחשף בתחקיר של העיתונאי יואב יצחק בעיתון “גלובס”, כי איש העסקים הלל צ’רני, מבעלי הפרויקט, פעל יחד עם אחרים להשגת שומה מופחתת למתחם, כדי להקטין את הסכומים הנדרשים לתשלום מס שבח מקרקעין ומס רכישה. על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, נפתחה חקירה פלילית נגד נציב מס הכנסה, מר דורון לוי, וסגנו אודי ברזילי בחשד לסיוע לצ’רני בקנוניה, בכך שקבלו את השוּמה המופחתת כאמיתית.

החקירה המשטרתית לא הבשילה לכדי העמדה לדין, אך בעקבותיה נאלץ דורון לוי לפרוש מתפקידו, ומסגנו נמנע קידום. ועדת המשמעת שליד מועצת השמאים, הפועלת כבית דין משמעתי, פתחה בהליך כנגד השמאים שהיו מעורבים בקנוניה. בהחלטת הוועדה הורשעו שני השמאים במתן שומה מוטעית על פי הזמנה, והורשעו בעבירות על כללי האתיקה.

▼ פרסום חשדות לשוחד

בקיץ 2008, חשף העיתונאי יואב יצחק חשדות נוספים לפלילים בפרויקט, לפיהם היזמים שיחדו את ראש עיריית ירושלים מר אהוד אולמרט בתמורה להקלות שונות בבנייה.‏

הפרשה נחשפה גם בעקבות “טיוטת כתב תביעה” שהכין שמואל דכנר, איש עסקים בתחום הנדל”ן שהועסק כיועץ ומתווך במכירת המגרשים של מתחם הולילנד. לטענתו לא שולמו לו מלוא הוצאותיו ושכר הטרחה המגיע לו, וכיוון שדרישותיו לא נענו הכין “טיוטת כתב תביעה” כנגד המעורבים בפרשה, ולאחר מכן פנה למשטרה בנושא.‏

▼ חקירת החשדות לשוחד וכתב האישום

פרסום החשד לשוחד הוביל לפתיחת חקירה משטרתית סמויה, שהבשילה לחקירה גלויה. ב-6 באפריל 2010, נעצרו חמישה חשודים במעורבות בשוחד, בהם היזם הלל צ’רני, מהנדס העיר אורי שטרית ומקורבו ושותפו לשעבר של אולמרט, עו”ד אורי מסר.‏

בפברואר 2010 חתמה הפרקליטות חתמה על הסכם עד מדינה עם שמואל דכנר, במסגרתו הוענקו לדכנר תנאים מפליגים, ובהם תשלום “דמי מחיה” בסך 12 אלף שקל בחודש.

ב-5 בינואר 2012 הגישה פרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי בעיר תל אביב כתב אישום נגד 13 נאשמים (ושלוש חברות) בפרשה זו בגין מתן או קבלת שוחד, ובהם ראש הממשלה וראש העיר לשעבר אהוד אולמרט, יזמי הולילנד מר הלל צ’רני ומר אביגדור קלנר, הבעלים לשעבר של ’חברת המלח’ שבאותם ימים שימש כסגן יו”ר בנק הפועלים מר דני דנקנר, המתווך לשוחד מר מאיר רבין ששימש יד ימינו של עד המדינה שמואל דכנר והשאר – מקבלי השוחד ביניהם; מהנדס עיריית ירושלים לשעבר אורי שטרית, ראש העיר ירושלים הקודם מר אורי לופוליאנסקי, ראש לשכתו לשעבר של אולמרט הגב’ שולה זקן ומר יעקב אפרתי, שעמד בראש מינהל מקרקעי ישראל.

▼ המשפט

שלב הראיות החל ב-1 ביולי 2012 עם עדותו של עד המדינה בפרשה שמואל דכנר, שהעיד, כי נתן כספים ל-שולה זקן. דכנר, נפטר ב-1 במרץ 2013, כמה שעות לאחר שנחקר בחקירה נגדית. ארבעה ימים לאחר מותו, הותר לפרסום שמו המלא (עד אז נודע בתקשורת בראשי התיבות ש”ד).‏

יוסי אולמרט אחיו של אהוד אולמרט אישר בעדותו את דברי שמואל דכנר שנתן לו חצי מיליון שקל, למרות שלא הכיר אותו לפני כן. כמה ימים לפני מתן הכרעת הדין בתיק, פרקליטות המדינה חתמה עם שולה זקן על עסקת טיעון, לפיה יגזרו עליה 11 חודשי מאסר בפועל בתמורה למסירת עדות וראיות מפלילות נגד אולמרט.‏

☚ אל גזר הדין המלא נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ונאשמי “פרשת הולילנד” – לחץ כאן.

☚ חלק מהמידע אודות הולילנד, הובא מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן