גולף

פלפלים אדומים: ’עקרב האש’ מן הערבה, יוצג לרגל תערוכת פרש אגרו משוב 2014

0
0

פלפלי ה-Arava Scorpion, נחשבים החריפים בעולם (חריף פי 500 מ’רוטב טבסקו’), שמקורו באיי טרינידד וטובגו בקריביים, עכשיו, לרגל ’תערוכת פרש אגרו משוב’, שתתקיים בחודש הבא (יוני 2014) בגני התערוכה, מטפח קובי זיו-אב ממושב עין יהב, ממגדלי פלפל הבנרו היחידים בארץ, הגרסה הישראלית ל-Trinidad Scorpion
פלפלים אדומים: ’עקרב האש’ מן הערבה, יוצג לרגל תערוכת פרש אגרו משוב 2014
פלפלים אדומים: ’עקרב האש’ מן הערבה, יוצג לרגל תערוכת פרש אגרו משוב 2014

לא להתבלבל. לא נעסוק כאן לא בשוטים ולא בעקרבים אלא רק בפלפלים, אבל בכל זאת נזהיר; למכורים בלבד. בפברואר 2012, קבע ’מכון פלפל הצי’ילי’ ב’אוניברסיטת ניו-מקסיקו’ (,New Mexico State University’s Chile Pepper Institute), כי העקרב מ-טרינדד – שנקרא כך על שום קצהו המחודד, המזכיר את העוקץ של עקרב – הוא הפלפל החריף בעולם; 1.2 מיליון בסולם החריפות של סקוביל* והוא הדיח מן המקום הראשון את פלפל ה’בהוט ג’לוקיה’ מ-הודו. על פי ספר השיאים של גינס לשנת 2012, הפלפל היחיד שחריף מ”העקרב”, הוא; “מלאך המוות מקרולינה” (Carolina Reaper), עם למעלה מ-1.5 מיליון ב’סולם סקוביל’.

ב-מושב עֵין יַהַב (Ein Yahav), הראשון והגדול במושבי הערבה, מתגורר כ-40 שנה, אחד ממגדלי ’פלפל הבנרו’ היחידים בישראל, ומומחה לפלפלים חריפים במיוחד, החקלאי קובי זיו-אב, הגאה בכך שהוא מן החקלאים הבודדים בארץ, שאינם מעסיקים פועלים זרים, נעזר במשפחתו הגאה, אשר היא במו ידיה עושה את כל העבודה גידול הפלפלים בעצמם, כולל את קטיף הפלפלים.

לדברי מגדל הפלפלים, החקלאי זיו-אב; “בשל תנאי הגידול במדבר ושיטות שונות אני עושה שימוש, צפוי פלפל העקרב הישראלי מן הערבה להיות פלפל חריף במיוחד, ששונה בכמה מתכונותיו מאחיו מאיי הקאריביים”.

פלפל ה-Arava Scorpion החריף שיוצג בתערוכת פרש אגרו משוב 2014

זיו אב, יודע לספר; כי; “מתנדבים אמיצים ומנוסים שהעזו לנסות את הפלפל הישראלי החדש, דיווחו על חוויה מסעירה וחריפה תרתי משמע; “אנשים שיודעים לאכול חריף, נפלו אצלי כאן בחצר”.

לרגל ’תערוכת פרש אגרו משוב 2014’, שתתקיים בחודש הבא (ב-10-11 ביוני) ב”גני התערוכה” בעיר תל אביב, מטפח זיו-אב, ממגדלי “פלפל הבנרו” היחידים בישראל, את הגרסה הישראלית ל- Trinidad Scorpion, הנחשבים כחריפים בעולם (חריף פי 500 מ’רוטב טבסקו’).

אם אתם מאלה שלא מתרגשים מלאכול חריף, המגדל קובי זיו-אב, מזהיר אתכם; כדאי שתחשבו שוב. אם התשובה בכל זאת היא חיובית, אתם מוזמנים, על אחריותכם, ושוב על אחריותכם – ראו הוזהרתם לטעימת מבחן בתערוכה הקרובה.

▼ ’סולם סקוביל’

* בשנת 1912 פיתח הכימאי האמריקאי וילבור סקוביל, מעין ’מדד חריפות’; הקרוי ומכר בשם; ’סולם סקוביל’. אותו סולם החריפות אם תרצו של סקוביל, הנקרא על שמו, מבוסס על היחס בין ה-קפסאיצין שבפלפל (מיצוי החומר הפעיל) לכמות מי סוכר שמפיגה את צריבתו באופן מוחלט. בשני קצות הסולם, ניצבים פלפל מתוק (האדום או הירוק) עם אפס (0) יחידות סקוביל, ו’קפסאיצין’ טהור עם 16 מיליון יחידות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן