חדשות כאן ישראל

ראובן ריבלין, נבחר להיות נשיא המדינה העשירי של מדינת ישראל

0
0

ראובן ריבלין, נבחר במליאת הכנסת בסיבוב השני ברוב של 63 קולות; מאיר שטרית קיבל 53 קולות ◄ הנשיא שמעון פרס התקשר לברך את מחליפו ח”כ ריבלין ◄ הנשיא הנבחר; “אני איש של העם. היום אני עובר לבית אחר. הבית שאני הולך אליו יהיה הבית של הישראלים כולם”.
ראובן ריבלין, נבחר להיות נשיא המדינה העשירי של מדינת ישראל
ראובן ריבלין, נבחר להיות נשיא המדינה העשירי של מדינת ישראל

ח”כ ראובן (רובי) ריבלין יהיה נשיא המדינה העשירי של מדינת ישראל. כך נקבע היום (10 ביוני 2014, י”ב בסיון תשע”ד), לאחר שח”כ ריבלין נבחר במליאת הכנסת ברוב של 10 קולות כש- 63 קולות מתוך 119 חברי הכנסת שהצביעו עבורו. ח”כ מאיר שטרית קיבל 53 קולות, יו”ר הכנסת ח”כ יולי אדלשטיין, שהכריז על תוצאת הבחירה, ציין, כי לקלפי הוטלו 3 פתקים לבנים.

מאוחר יותר הוזמן הנשיא הנבחר חה”כ ריבלין אל ’טרקלין שאגאל’ ב’כנסת’ לטקס הרמת כוסית לכבוד נשיא המדינה הנבחר שם נשא נשיא המדינה הנבחר ריבלין את נאום הניצחון שלו; “היום הגענו לסופה של מערכת בחירות קשה ומטלטלת כשאמון הציבור ספג מכה קשה ותפקידנו להשיב את האמון למקומו. אני מאחל לכל המועמדים שימשיכו לשרת את הציבור”. ריבלין הודה גם לחה”כ מאיר שטרית; “איזה פייט נתת לי”.

ריבלין, הנרגש, הוסיף, בנאומו, כי “הכנסת, על יושביה ועובדיה הייתה לו כבית; החל מרגע זה אני מתחיל תהליך פרידה אישית מהמקום שהיה לי בית. זכיתי היום באמונכם. זכיתי באמון הציבור דרככם שהרי כולכם שליחי הציבור. מהיום אני אשיל מעלי את גלימת הפוליטיקאי ואעזוב את ביתי הפוליטי – הליכוד. הבחירה מחייבת אותי מעכשיו לא להיות איש מפלגה. אני איש של כולם.

אני איש של העם. היום אני עובר לבית אחר. הבית שאני הולך אליו יהיה הבית של הישראלים כולם. מקווה שיהיה לי הכח לעמוד בציפיות באופן שיפיג את חששות מתנגדי”.

בסוף בטקס קבלת הפנים בכנסת, דבריו, הודה ח”כ ריבלין לכל מי שתמך בו ולא שכח להודות לאשתו נחמה; “מי שתהיה עוד חודשיים הגברת הראשונה של המדינה” – אמר נשיא הנבחר מר ריבלין.

▼ אדלשטיין, יו”ר הכנסת; “המאמין ומי שדבק במטרה הוא המנצח”

יו”ר הכנסת ח”כ יואל (יולי) אדלשטיין, אמר בדברי ברכתו; “רובי היקר, אני רוצה לאחל להצלחה בהמשך הדרך ולברך “ברוך שחלק מכבודו לבשר ודם. הוכחת שהמתמיד, המאמין ומי שדבק במטרה הוא המנצח. אני מאחל לך שתמשיך לאחד את העם ונעבוד יחד למען אחדות העם והממשלה. ואני רוצה להודות למתמודדים האחרים ולאחל להם שימשיכו לעשות למען העם בעשייה פרטית”.

▼ הרצוג; משוכנע שאתה תהיה נשיא נפלא

יו”ר האופוזיציה, חה”כ יצחק הרצוג, אמר בדברי ברכתו; “אני משוכנע שאתה תהיה נשיא נפלא, מאחד ומלכד, ושתהיה אוזן קשבת גם לאלו שלא מחזיקים בדעתך, כפי שעשית תמיד כיושב ראש הכנסת”.

▼ נתניהו; ללכד את העם מבפנים על כל חלקיו, על כל שכבותיו

הנשיא הנבחר מר ראובן ריבלין, עם ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום

דברי ראש הממשלה מר בנימין נתניהו בטקס קבלת הפנים בכנסת לנשיא הנבחר ראובן ריבלין; “רובי, אני רוצה לברך אותך על היבחרותך. אתה שואב מבאר עמוקה ועשירה של מורשת ישראל, של מורשת הציונות, של מורשת היהדות – אני מכיר את הערכים הללו היטב. אנחנו מכירים ומוקירים את הדרך הארוכה שאתה עשית, שאביך ז”ל עשה.

אמרת לפני כמה דקות שהוא קבור בהר הזיתים, משם השקפת פעמים רבות על ירושלים. אתה איש ירושלים ואתה איש ארץ ישראל והאזרח הראשון של מדינת ישראל. אנחנו שומרים על התקנים, נאמר לי בקפדנות שאנחנו צריכים לחכות שישה שבועות, נחכה.

ואתה כאיש ארץ ישראל וכאזרח הראשון של מדינת ישראל, אני חושב שעומדות בפנייך שתי משימות גדולות מאוד: המשימה הראשונה היא ללכד את העם מבפנים על כל חלקיו, על כל שכבותיו; והמשימה השנייה היא לייצג את מדינת ישראל כלפי העולם. מדינת ישראל היא מדינה מאוד מאותגרת, היא המדינה המאותגרת ביותר עלי האדמות.

עד היום בשנות עצמאותנו הצלחנו להדוף את האיומים על קיומנו, לפתח את המדינה שלנו, לקלוט מיליוני עולים וכמובן לבנות כאן מדינה לתפארת.

אבל אי אפשר לנוח על זרי הדפנה ואני יודע את מלוא האחריות ואת כובד המשקל שמונחים במוסד הנשיאות, אני בטוח ואני יודע שאתה יודע את זה גם כן.

אני חושב שלשתי המשימות הללו של ליכוד העם, האחדות הפנימית וגם האחדות מול האתגרים החיצוניים, אני יודע שאתה תעשה את כל מה שביכולתך כנשיא המדינה. ואני מבטיח לך שאני כראש ממשלה שבא מרקע דומה, אעשה יחד עימך. אני מודה לך, אני מעריך מאוד את פועלך במהלך השנים הארוכות שעבדנו יחד ואני רוצה לברך אותך בהצלחה מלאה כנשיא הבא של מדינת ישראל”. עד כאן דברי ראש הממשלה מר נתניהו בטקס קבלת הפנים בכנסת לנשיא הנבחר מר ראובן ריבלין.

▼ הנשיא היוצא, “פרס; משוכנע שאתה תהיה נשיא נפלא”. הנשיא הנכנס, ריבלין; “לא יהיה זה קל להיכנס לתפקיד אחריך”

בין אלפי המברכים על בחירתו של ריבלין לתפקיד נשיא המדינה העשירי של מדינת ישראל, היה גם נשיא המדינה היוצא מר שמעון פרס, אשר התקשר טלפונית ואמר, כי מרגע זה, הוא (פרס), עומד לרשותו וישמח לעשות הכל כדי לסייע לו במעבר לתפקיד החדש. פרס, הוסיף ואמר; “הנשיא אינו מושל בעם אלא משרת העם… אין מעלה גבוהה יותר מלשרת אנשים, וריבלין מצויד בתכונות האלה.

הנשיא הנבחר מר ריבלין, הודה לנשיא פרס; “שמעון יקירי, לא יהיה זה קל להיכנס לתפקיד אחריך”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן