חקלאות ישראל

מזכ”ל התאחדות חקלאי ישראל, מאשים: רשות המים וחב’ מקורות במחטף נגד חקלאי ישראל

0
0

התאחדות חקלאי ישראל; בניסיון ציני וחד צדדי, פועלים אנשי רשות המים וחברת מקורות להעלאת מחיר המים לחקלאי ישראל ברחבי הארץ מ 2.15 ₪ למ”ק מים שפירים ביותר מ 50% לסכום של 3.3 ₪ ◄ התאחדות חקלאי ישראל בוחנת פניה אל בג”צ כדי למנוע המהלך.
מזכ
מזכ”ל התאחדות חקלאי ישראל, מאשים: רשות המים וחב’ מקורות במחטף נגד חקלאי ישראל

מזכ”ל התאחדות חקלאי ישראל מר אבשלום (“אבו”) וילן, פנה עם היוודע כוונתה של ’רשות המים’ אל הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר, לשר האוצר, ל’משרד החקלאות’, לראש הממשלה ולחברי הכנסת מ’הלובי החקלאי’ עם אמירה חד משמעית; “במידה ומחיר המים יעלה ביותר מ 50%, אף גידול חקלאי לא יוכל לעמוד במחירי המים והדבר יביא לפשיטת רגל של כלל ענפי החקלאות”.

היום (יום שלישי | י”ט סיון התשע”ד), צפוי להתקיים דיון בנושא ב’משרד החקלאות’ בהשתתפות אגף התקציבים באוצר ו-נציגי התאחדות חקלאי ישראל.

דוברות התאחדות חקלאי ישראל, חברת TOGETHER, באמצעות לי אור אבנון, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “הסכם המים נחתם בשנת 2008, בשיתוף פעולה עם נציגי החקלאים, מתוקף ’חוק ההסדרים’ אשר קבע, כי יהיה ’הסכם מים’ אשר ימצה ויגדיר את עלויות המים לחקלאות בצורה ודרך אשר מוסכמת על כלל הצדדים. השינוי הנוכחי, הוחלט בצעד חד צדדי בניגוד מוחלט להסכם המשפטי הקיים”.

מזכ”ל התאחדות חקלאי ישראל מר וילן, הוסיף ומחה, כי; “הניסיון של אנשי רשות המים לאינוס המספרים, כך שיוכלו לכסות גירעונות של חברת המים הלאומית, מתקני ההתפלה או כל גורם אחר הם ציניים וראויים לגינוי.

חקלאי ישראל, אשר מתמודדים עם קשים כלכליים גם במצב הנוכחי, לא יעמדו בהעלאה חסרת הפרופורציות במים החיוניים לגידולים שלהם, בוודאי באמצע חודשי הקיץ ולאחר החורף השחון. במידה וההחלטה לא תשתנה ’התאחדות חקלאי ישראל’ תפנה אל בג”צ בגין הפרת ההסכם.

עליה כה משמעותית במחירי המים, תביא מיידית לעליה חריפה ב’מחירי הפירות והירקות’ המגיעים לצרכנים ובוודאי תשפיע על יוקר המחייה.

חקלאי ישראל לא יסכימו למהלך זה, ולא ישלמו את התעריף היקר”. הזהיר מזכ”ל התאחדות חקלאי ישראל מר וילן.

אל נוסח המכתב שנשלח ע”י מזכ”ל התאחדות חקלאי ישראל לממונה על אגף התקציבים באוצר

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן