דבר נשיא המדינה

נשיא המדינה: לא כולם חייבים בשמחתם, אך כולם חייבים בכבודם של מוחמד ומורל

0
0

נשיא המדינה מר ראובן ריבלין, התייחס בדף הפייסבוק שלו על פרשת נישואי מוחמד ומורל; “יש בינינו ובתוכנו מחלוקות קשות ונוקבות ואולם- להסתה, לאלימות ולגזענות אין מקום בחברה הישראלית. ביטויים אלה מכרסמים תחת יסודות חיינו המשותפים כאן במדינת ישראל, היהודית והדמוקרטית, הדמוקרטית והיהודית… ואני מאחל לזוג הטרי בריאות, נחת ושמחה”.
נשיא המדינה: לא כולם חייבים בשמחתם, אך כולם חייבים בכבודם של מוחמד ומורל
נשיא המדינה: לא כולם חייבים בשמחתם, אך כולם חייבים בכבודם של מוחמד ומורל

נשיא המדינה מר ראובן ריבלין, התייחס היום (יום ראשון | כ”א אב התשע”ד) בדף ה’פייסבוק’ שלו על פרשת נישואי בני הזוג מחמוד מנסור המוסלמי בן 26, והיהודייה מורל מלכה (שהתאסלמה) בת 23, תושבי יפו, כי; “קו אדום עובר בין חופש הביטוי והמחאה לבין הסתה. מחמוד ומורל מיפו החליטו להינשא ולקיים את חירותם במדינה דמוקרטית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

גילויי ההסתה נגדם מקוממים ומדאיגים, תהא אשר תהא עמדתי או עמדתו של אחר ביחס לנושא עצמו. לא כולם חייבים לשמוח בשמחתם של מחמוד ומורל- אך כולם חייבים בכבודם.

יש בינינו ובתוכנו מחלוקות קשות ונוקבות ואולם, להסתה, לאלימות ולגזענות אין מקום בחברה הישראלית. ביטויים אלה מכרסמים תחת יסודות חיינו המשותפים כאן במדינת ישראל, היהודית והדמוקרטית, הדמוקרטית והיהודית. “בראשית ברא א-להים את היחיד”, כותב ז’בוטינסקי. עם חופשי אנחנו בארצנו, בדעה ובפעולה ואני מאחל לזוג הטרי בריאות, נחת ושמחה”. סיכם כב’ נשיא המדינה מר ראובן ריבלין.

מוקדם יותר, קבע בית משפט השלום בעיר ראשון לציון, כי ארגון להב”ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש), יוכל להפגין הערב מחוץ לחתונת הערבי בן העדה המוסלמית והיהודייה (שהתאסלמה), כשהשופטת, בדיון, קבעה, כי ההפגנה של הארגון, תתקיים במגרש חניה השוכן כ-200 מטרים מן האולם ובכך דחתה את עתירת החתן המוסלמי מחמוד מנצור, להוציא צו מניעה להפגנה של הארגון להב”ה בראשות מארגן המחאה, איש הימין בנצי גופשטיין, ופרקליטו, עו”ד איתמר בן גביר, נגד קיום חתונת מנצור עם בח”ל מורל.

כבוד השופטת עיריה מרדכי, ציינה, כי החלטתי נועדה למנוע חיכוך בין המפגינים לבין משתתפי האירוע, שנמסר, כי יתקיים תחת אבטחה פרטית ומשטרתית כבדה, למרבה הצער, פעולות המשיבים לסיכול החתונה, שבוצעו בתקופה רגישה ממילא ב’יחסי יהודים-ערבים’, נשאו ’פרי באושים’, ועוררו גל עכור של שנאה ואלימות שמועד התנפצותו צפוי וידוע, וכך גם תוצאותיו”.

המשטרה טענה בדיון, באמצעות רב פקד שיר גולוס, כי מדובר בהיערכות של מאות שוטרים לקראת החתונה הערב. כב’ השופטת מרדכי, העירה, כי; “כואב לי. אנחנו משלמים הרבה מסים על המחאה הזו. זה כסף שיכול ללכת לכיפת ברזל”.

מכאן התגלגל דו שיח כשעו”ד בן גביר, השיב; “זו הייתה הטענה שלי ב”מצעד הגאווה””.

כב’ השופטת מרדכי, לא נשארה חייבת וענתה לו; “אני מאמינה שגם אתם חסים על הקוּפה הזו ולא להפך…”.

באי כוחו של החתן, עורכי הדין יניב שגב וזאב לקט, טוענו, כי החתן נתון לאיומים; “בעקבות הפרסומים, החל המבקש (מנצור) לקבל איומים אנונימיים לפיהן, נדרש לבטל את החתונה עם בחית ליבו, פן יבלוע לו”.

באי כוחו של החתן, הוסיפו הזהירו, כי ההפגנה המתוכננת הערב, עלולה לגלוש אל פסים אלימים…”.

עו”ד בן גביר, אמר בתגובה להחלטת השופטת; “זה ניצחון חשוב לחופש הביטוי. לימדנו היום את ה’שמאלנים’ דמוקרטיה מהי”.

מנגד מארגן המחאה, בנצי גופשטיין, אמר; “החתן חושב שאנחנו חיים במדינה איסלאמית ולכן הוא מגיש בקשות שכאלה. ישראל היא דמוקרטיה ומותר לי למחות נגד תופעה שהיא חמוּרה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן