חקלאות ישראל

משרד החקלאות: חקלאי ישראל, הגיעו להסכם עם צה”ל בנושא שנת השמיטה

0
0

הצבא, ירכוש במהלך שנת השמיטה פירות וירקות רק מחקלאי ישראל מבלי לרכוש ירקות ופירות מיישובי הערבה הדרומית. הבהרות אלה הן על בסיס העקרונות שסוכמו בין משרד החקלאות לבין הרבנות הצבאית הראשית ◄ מזכ”ל תנועת המושבים ויו”ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור; אנו מברכים ומודים לשר החקלאות וכן את שר הביטחון, ולרמטכ”ל ולרב הצבאי הראשי שסייעו לנו להגיע להבנות”.
משרד החקלאות: חקלאי ישראל, הגיעו להסכם עם צה
משרד החקלאות: חקלאי ישראל, הגיעו להסכם עם צה”ל בנושא שנת השמיטה

התאחדות חקלאי ישראל, ארגוני החקלאיים ומשרד החקלאות הגיעו אתמול (חמישי | ח’ תשרי התשע”ה), להבנה עם הרבנות הראשית הצבאית בנושא; “שנת השמיטה, תשע”ה”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בפגישה שהתקיימה ב’בית תנועת המושבים’ בין יו”ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ”ל תנועת המושבים, מר מאיר צור, מנכ”ל מועצת הצמחים, מר צבי אלון, סמנכ”ל משרד החקלאות, מר צביקה כהן, יו”ר ארגון מגדלי הפירות, מר איציק כהן ולבין נציגי הרבנות הראשית של צה”ל, הובהר, כי הצבא, ירכוש במהלך שנת השמיטה פירות וירקות רק מחקלאי ישראל מבלי לרכוש ירקות ופירות מיישובי הערבה הדרומית.

הבהרות אלה, הן על בסיס העקרונות שסוכמו בין משרד החקלאות לבין הרבנות הצבאית הראשית לפני מספר ימים.

הפגישה התקיימה ביוזמתו ובגישורו של הרב זנגילביץ’, סגן הרב הראשי לשעבר.

דוברות תנועת המושבים, הגב’ דפנה כהן-נוריאל, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; במסגרת הפגישה הגיעו הצדדים להבנות בכלל הנושאים – הן באשר למחצית הראשונה של שנת השמיטה במסגרתה ירכשו אך ורק תוצרת חקלאית בפירות וירקות וכי צה”ל כבר ערוך לכך מבחינת האיסום ובמחצית השנייה שיהיה היתר מכירה לרכישת פירות ו-ירקות.

יו”ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ”ל תנועת המושבים, מר מאיר צור, אמר, כי; “חקלאי ישראל, יוצאים ערב יום הכיפורים, כאשר פרנסתם מצה”ל, מובטחת. הצבא, הבהיר לנו שהוא התארגן למציאת ’פתרונות הלכתיים’ בכדי לרכוש תוצרת חקלאית ישראלית ולא ל’ייבוא’ ומצד שני לספק את צרכיהם של ’החיילים החרדים’ ב’שנת השמיטה’ אשר דורשים ’כשרות מהדרין’.

הצבא, היה ונשאר ערך עליון מבחינתנו. אנו מברכים ומודים ל-שר החקלאות מר יאיר שמיר ולאנשי משרדו על ההתערבות המשמעותית שלהם בעניין.

כמו כן, אני מברך את שר הביטחון, מר בוגי יעלון על ההתחשבות והרגישות שגילה לחקלאות הישראלית וכמובן לרמטכ”ל ולרב הצבאי הראשי שסייעו לנו להגיע להבנות”.

מנכ”ל מועצת הצמחים, מר צבי אלון, אמר, כי; “היה חשוב לנו שהצבא, ימשיך לרכוש פירות וירקות מתוצרת חקלאית ישראלית.

בפגישה הדברים הובהרו לנו, ל’ארגוני החקלאים’ ול’משרד החקלאות’ שכך תתנהל שנת השמיטה ושהצבא לא ירכוש תוצרת מייבוא”.

דוברות תנועת המושבים, הגב’ כהן-נוריאל, הוסיפה, בהודעתה לתקשורת, כי; כזכור, התאחדות חקלאי ישראל, הודיעה לפני כשבועיים, כי היא יוצאת ל’מאבק ’ ב’משרד הביטחון’.

שכן, לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, הודיע משרד הביטחון אל משרד החקלאות ול’ארגונים החקלאיים’, כי בשל שנת השמיטה, בכוונת צה”ל לייבא את כל הפירות והירקות לחיילים מחו”ל וזאת על ידי ספק חרדי שייבא את הסחורה עבורם מחו”ל. דבר אשר יפגע בראש ובראשונה בחקלאים במדינת ישראל. כאמור, נושא זה נפתר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן