אוניברסיטה | מכללה

כלת פרס ישראל לחינוך, פרופ’ פנינה קליין מביה”ס לחינוך ב’בר-אילן’, הובאה למנוחות

0
0

פרופ’ פנינה קליין (69), מביה”ס לחינוך ב’אוניברסיטת בר- אילן’, הייתה מהחוקרות הבולטות בעולם ב’חקר החינוך לגיל הרך’. מחקריה של פרופ’ קליין אשר עסקו בנושא התערבות מוקדמת בחינוך, הרימו תרומה חשובה בתחום בארץ ובעולם והקנו לה מעמד בין-לאומי בקרב החוקרים המובילים בעולם ◄ פרופ’ פנינה קליין, בעבר; “החלום שלי הוא לראות את כל הפעוטות והתינוקות בישראל, מקבלים את ’התפריט המנטלי’ המלא שהם זקוקים לו. לראות את כל הילדים משתלבים במסגרות המתאימות להם, וגדלים לממש את הפוטנציאל הגלום בהם, לטובתם ולטובת החברה שהם חיים בה”.
כלת פרס ישראל לחינוך, פרופ’ פנינה קליין מביה
כלת פרס ישראל לחינוך, פרופ’ פנינה קליין מביה”ס לחינוך ב’בר-אילן’, הובאה למנוחות

כלת פרס ישראל בתחום חקר החינוך לשנת 2011 ’האישה המצטיינת בחינוך’ פרופ’ פנינה קליין, אשר נפטרה אתמול (ה) לאחר מאבק ממושך ב’מחלת הסרטן’, הובאה היום (יום שישי | ו’ כסלו התשע”ה) למנוחת עולמים בהשתתפות מאות אנשים בבית העלמין סגולה בעיר פתח תקווה. בין המספידים היה שר החינוך הרב שי פירון ובני משפחה. פרופ’ קליין, הייתה בת 69 במותה. הותירה אחריה בעל ושלושה ילדים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

פרופ’ פנינה קליין, מ-בית הספר לחינוך ב’אוניברסיטת בר-אילן’, הייתה מהחוקרות הבולטות בעולם ב’חקר החינוך לגיל הרך’. היא פיתחה מודלים מבוססי מחקר לטיפוח והעשרה חינוכית שהתמקדו ביחסי גומלין בין פעוט ומבוגר. מחקריה של פרופ’ קליין אשר עסקו בנושא התערבות מוקדמת בחינוך, הרימו תרומה חשובה בתחום בארץ ובעולם והקנו לה מעמד בין-לאומי בקרב החוקרים המובילים בעולם.

פרופ’ קליין, נולדה בטרנוב פולין ב- 20.11.1945 עם תום מלחמת העולם השנייה. הוריה, דב ורחל שטיבל ז”ל, ניצולי שואה, עלו ארצה באניית המעפילים “נגבה” שגידלו את פרופ’ קליין עם מסר של מחויבות להצטיין ולתרום לעם ישראל. בגיל 16, סיימה פנינה קליין את לימודי התיכון בהצטיינות והתקבלה ללימודי פסיכולוגיה וביולוגיה ב-בר-אילן.

עם סיום לימודי ה- M.A, זכתה פרופ’ קליין במלגת לימודים לתואר דוקטור בחינוך ב’אוניברסיטת רוצ’סטר’ בניו-יורק. היא התמקדה במחקר בנושא; “השפעות תת-תזונה בינקות על התפתחות כישורי למידה וחשיבה בביה”ס”. מחקרה זכה לתהודה רבה בספרות המקצועית.

אחד הספרים המשקפים חלק מעבודתה הוא ספרה Early Intervention: Cross- Cultural Implications of a Mediational Approach, המסכם התערבות חינוכית בקרב ילדים בשש תרבויות שונות.

פרופ’ קליין, עבדה במשך 12 שנה במחקר חינוכי ב-אתיופיה, בשיתוף צוות חוקרים מ-אוניברסיטאות אדיס אבבה, אוסלו ו-ברגן. בנוסף נבחרה לעמוד בראש הקתדרה לחקר כושר ההשתנות האנושית ע”ש ל.א. מצ’אדו ב-וונצואלה. פעילותה של פרופ’ קליין בארגוני חינוך בין-לאומיים, בהם; ’אונסק”ו’, ’יוניצף’ ו-’ארגון הבריאות העולמי’ הביאו לאימוצן של תכניות אלו במדינות רבות בעולם.

רונית דקל, מערך הדוברות, אוניברסיטת בר-אילן בהנהלת מר חיים זיסוביץ, הוסיפה ומסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; תחום ייחודי שבו תרמה פרופ’ קליין, תרומה חשובה הוא חקר מאפייני הלמידה וההתפתחות של ילדים הסובלים מ’תסמונת דאון’. בתחום זה, הקימה את ’מרכז בייקר’, מרכז לחקר שיטות חינוך וטיפול בילדים בעלי צרכים מיוחדים בבר-אילן.

מחקריה של פרופ’ קליין, זכו בהכרה ובמענקי מחקר בארץ ובעולם. על פועלה המחקרי והיישומי העניקה לה ’מועצת ארגוני הנשים בישראל’ את פרס ’האישה המצטיינת בחינוך’ לשנת 1989.

בשנת 2005, בחרה ’האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים’ בפרופ’ קליין לעמוד בראש ועדה אקדמית שגיבשה את הבסיס המדעי- מחקרי לגישות ולתכניות חינוכיות בגיל הרך. בשנת 2008, בחגיגות השישים למדינת ישראל, נבחרה פרופ’ קליין להשיא ’משואה’ בהיותה חוקרת מצטיינת ב’תחום החינוך’.

פרופ’ קליין, פרסמה ספרים רבים, תכניות מחקר ומאות מאמרים בכתבי עת מקצועיים ורפואיים. פרופ’ קליין, הדריכה כמאתיים תלמידי מחקר לתארים מתקדמים. רבים מתלמידיה ממלאים כיום תפקידים מרכזיים בתחומי החינוך בארץ. מחקריה המקיפים של פרופ’ קליין, עסקו בחינוך לגווניו ומשמשים כמנוף לקידום תחומים רבים בחברה הישראלית.

בעבר, אמרה פרופ’ פנינה קליין; “החלום שלי הוא לראות את כל הפעוטות והתינוקות בישראל, מקבלים את ’התפריט המנטלי’ המלא שהם זקוקים לו. לראות את כל הילדים משתלבים במסגרות המתאימות להם, וגדלים לממש את הפוטנציאל הגלוּם בהם, לטובתם ולטובת החברה שהם חיים בה”.

יהי זכרה ברוך לעד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן