חדשות כאן ישראל

אומ”ץ, יש לחדד ההוראות הקיימות לשמירת טוהר הבחירות והן על הקופה הציבורית

0
0

היועמ”ש של תנועת אומ”ץ עו”ד אבינועם מגן; “עקב גל נרחב של פרסומות ממומנות באמצעי התקשורת השונים המאדירות את פועלה של הממשלה ולהורות על הקפאת הקמפיינים המוזכרים ובחינת כלל פרסומי משרדי הממשלה בתקופה זו… מכיוון ש’שרי הממשלה’ שולטים בקמפיינים מסוג זה, קיים חשש, כי ערב בחירות, יופנו משאבים רבים ומיותרים לצרכי ’תעמולה אסורה’”.
אומ
אומ”ץ, יש לחדד ההוראות הקיימות לשמירת טוהר הבחירות והן על הקופה הציבורית

ערב בחירות לכנסת ה-20, פנתה היום (יום חמישי | י”ב כסלו התשע”ה), תנועת אומ”ץ, אל כב’ שופט בית המשפט העליון, יו”ר ועדת הבחירות המרכזית כב’ השופט סלים ג’ובראן ואל היועץ המשפטי לממשלה מר יהודה וינשטיין, לבדוק, אם יש מקום לפרסם הנחיות או לחדד את ההוראות הקיימות על מנת לשמור הן על ’טוהר הבחירות’ והן על הקופה הציבורית – עקב גל נרחב של פרסומות ממומנות באמצעי התקשורת השונים המאדירות את פועלה של הממשלה ולהורות על הקפאת הקמפיינים המוזכרים ובחינת כלל פרסומי משרדי הממשלה בתקופה זו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

פניית הנהלת תנועת אומ”ץ אל יו”ר ועדת הבחירות המרכזית ואל היועץ המשפטי לממשלה, נעשית באמצעות היועמ”ש עו”ד אבינועם מגן, שכתב, כי; “כידוע, מדינת ישראל, נמצאת ערב בחירות לכנסת, הצעת חוק לפיזור הכנסת, עברה בקריאה טרומית ואף סוכם על מועד לבחירות חדשות.

הגם שייתכן, כי כפי שמערכת הבחירות “פרצה” במפתיע, היא גם תידחה במפתיע, אולם בשלב זה, נראה, כי אנו מצויים כבר בעיצומה של מערכת בחירות.

היועמ”ש עו”ד מגן, ממשיך וכותב; “לא ידוע האם שרי הממשלה, זיהו מראש את הבחירות הקרבות, או שמא זו יד המקרה, אולם מתלונות שהתקבלו בתנועת אומ”ץ, עולה, כי החל גל נרחב של פרסומות ממומנות באמצעי התקשורת השונים המאדירות את פועלה של הממשלה.

לעמדת אומ”ץ, ככלל, אין מקום להשקיע כספי ציבור בקמפיינים המפארים את מעשי השלטון. במהלך קדנציה, ניתן להבליג על פרסומות מסוג זה, כל עוד אין בהן נקיבה בשמו של השר הממונה. אולם ערב בחירות, אנו סבורים, כי אין מקום ל-פרסומות, אף אם אין בהן אזכור של שם השר אלא של שם המשרד בלבד.

עו”ד מגן, טוען, כי; “נדגיש, ככל שמדובר בצורך למסור מידע לציבור, ואין אפשרות לעשות זאת באמצעות דיווחים חדשותיים שאינם כרוכים בתשלום, הרי שניתן ליזום קמפיינים ללא “חתימה” או לוגו של משרד זה או אחר.

מכיוון ששרי הממשלה שולטים בקמפיינים מסוג זה, קיים חשש, כי ערב בחירות, יופנו משאבים רבים ומיותרים לצרכי ’תעמולה אסורה’.

לשם הדוגמא, יוזכר קמפיין המשודר בימים אלה ובו מוסבר כיצד יוזמת “שמים פתוחים” של ’משרד התחבורה’, מביאה להוזלת מחירים, תוך “בשורה” על כך שניתן להשוות מחירים באינטרנט ולהשיג הצעות זולות. נדמה, כי אין מדובר במידע בעל אופי חיוני – אלא כניסיון לייחס את ירידת המחירים הנטענת לפעולתו של משרד התחבורה.

קמפיין אחר עוסק ב’מחשבון חדש לניצולי שואה’ המאפשר לחשב את זכויותיהם. הקמפיין, נחתם באזכור מיותר, אך לגיטימי של ’הרשות לניצולי שואה’, אולם בהמשך, מוזכר גם ’משרד האוצר’ – מה שמהווה, לטעמנו, תעמולה אסורה.

’משרד הבינוי והשיכון’, מפרסם את תכנית “מחיר מטרה” אשר נמצאת אך בשלבי הכנה.

תנועת אומ”ץ, בחרה שלא לעתור בשלב זה להסרת הקמפיינים, שכן מדובר כאמור במערכת בחירות שנולדה במפתיע, אולם אנו סבורים’ כי יש מקום לפרסם הנחיות או לחדד את ההוראות הקיימות על מנת לשמור הן על טוהר הבחירות והן על הקופה הציבורית.

כמו כן, יש להורות על הקפאת הקמפיינים המוזכרים ובחינת כלל פרסומי משרדי הממשלה בתקופה זו”. סיכם את פנייתו היועץ המשפטי של תנועת אומ”ץ, עו”ד אבינועם מגן,

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן