בנקים

נגידת בנק ישראל: המשק בהאטה מסוימת שמקורה בהאטה הגלובלית, אבל הוא יציב

0
0

נגידת בנק ישראל, ד”ר קרנית פלוג; “אין ספק שהאתגרים הגדולים שניצבים בפני המשק, ושעל חלקם דיברתי כאן, יחייבו רפורמות והחלטות ש’ממשלה יציבה’, שמאריכה ימים, תוכל לקדם בהתמדה ובנחישות, על בסיס בחינה מעמיקה של האתגרים וחלופות המדיניות הרלוונטיות”.
נגידת בנק ישראל: המשק בהאטה מסוימת שמקורה בהאטה הגלובלית, אבל הוא יציב
נגידת בנק ישראל: המשק בהאטה מסוימת שמקורה בהאטה הגלובלית, אבל הוא יציב

“בימים אלה עולה שאלת ההשלכות של מערכות בחירות תכופות מדי על הכלכלה באופן כללי וספציפית, כיצד תשפיע על המשק תקופת הביניים עד לכינונה של ממשלה חדשה. חשוב לומר; המשק, נמצא אמנם ב’האטה’ מסויימת, שמקורה ב’האטה גלובלית’, אבל הוא יציב והניסיון מראה שהמשק הישראלי, עמיד בפני זעזועים בכלל, וזעזועים פוליטיים בפרט. כללי הפעולה לתקופות ביניים, כמו תקציב של 1/12, הופעלו בהצלחה גם בתקופות קודמות” – כך אמרה היום (יום ראשון | כ”ט כסלו התשע”ה) בין היתר נגידת בנק ישראל, ד”ר קרנית פלוג ב’כנס ירושלים לכלכלה וחברה של לשכת רואי החשבון בישראל’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הנגידה ד”ר פלוּג; סקרה את ההתפתחויות המקרו כלכליות במשק הישראלי, והציגה מגמות של המצרפים הפיסקליים בהשוואה בינלאומית. לאחר מכן, דנה הנגידה בנקודות החוזק כמו גם באתגרים העומדים בפני המשק הישראלי.

לדברי ד”ר פלוּג; “אין ספק שהאתגרים הגדולים שניצבים בפני המשק, ושעל חלקם דיברתי כאן, יחייבו רפורמות והחלטות ש’ממשלה יציבה’, שמאריכה ימים, תוכל לקדם בהתמדה ובנחישות, על בסיס בחינה מעמיקה של האתגרים וחלופות המדיניות הרלוונטיות”.

נגידת בנק ישראל, ד”ר פלוג, המשיכה וקבעה, כי; “חשוב שתהליך הבחינה, יהיה מעמיק, ענייני, ויישען על עובדות, על נתונים ועל ניתוח תהליכים אמיתי; הדברים נכונים ביתר שאת בימים אלו, כאשר השיח הפוליטי, גם בהקשר הכלכלי, הופך מוקצן, לעיתים שטחי ולפעמים אפילו אלים.

חשוב לדון בסוגיות שעל הפרק על בסיס ניתוח מושכל, ללא התלהמות, ומבלי להשלות את עצמנו בכך, כי לבעיות יש פתרונות קסם קלים ופשוטים”.

בסיום דבריה, התייחסה הנגידה על ההשלכות האפשריות של המצב הפוליטי על המשק; “בנק ישראל, ימשיך לספק ניתוח מקצועי ומעמיק של האתגרים העומדים על הפרק ולהציע חלופות מדיניות עבור כל ממשלה שתיבחר”. אמרה נגידת בנק ישראל, ד”ר פלוג.

☚ אל ’מצגת נגידת בנק ישראל’ שהוצגה בכנס ירושלים לכלכלה וחברה של לשכת רואי החשבון בישראל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן