חדשות כאן ישראל

הבימה, התיאטרון הלאומי של ישראל, מציג, לכאורה: הלנת שכר והטרדות מיניות

0
0

עו”ד עמירם סבר, חבר בצוות המשפטי של תנועת אומ”ץ אל שרת החינוך והתרבות הגב’ לימור לבנת; “חומרת הטענות מחייבת התערבותך ובדיקתך הדחופות, שכן מדובר בזכויות עובדים ובעברות, שאם נעשו, הינן במישור הפלילי. נבקש אפוא בדיקתך וטיפולך כמתבקש בהקדם”.
הבימה, התיאטרון הלאומי של ישראל, מציג, לכאורה: הלנת שכר והטרדות מיניות
הבימה, התיאטרון הלאומי של ישראל, מציג, לכאורה: הלנת שכר והטרדות מיניות

עמותת אומ”ץ, הפועלת למען מנהל תקין, פנתה אל כבוד שרת התרבות והספורט היוצאת הגברת לימור לבנת בבקשה לבדוק את החשדות לטענות, כי “הבימה”, התיאטרון הלאומי של ישראל, הלין שכר לעובדיו ולא טיפל בתלונות עובדים על הטרדות מיניות, לכאורה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

באמצעות חבר בצוות המשפטי של תנועת אומ”ץ עו”ד עמירם סבר, פנתה אומ”ץ, אל שרת החינוך והתרבות הגב’ לבנת במכתב בו נכתב בן היתר; “על פי הידוע לנו, תיאטרון “הבימה” עיכב ו/או מעכב, לאורך תקופה ארוכה, העברת כספי פנסיה של עובדיו לקופות הפנסיה בהם הם מבוטחים, הלין שכר עובדים ולא טיפל בתלונות עובדים על הטרדות מיניות…”.

לטענת עו”ד סבר; “חומרת הטענות מחייבת התערבותך ובדיקתך הדחופות, שכן מדובר בזכויות עובדים ובעברות, שאם נעשו, הינן במישור הפלילי. נבקש, אפוא, בדיקתך וטיפולך כמתבקש בהקדם”.

העתק מפניית עמותת אומ”ץ, הועבר אל מבקר המדינה כב’ השופט (בדימוס) יוסף שפירא ואל מר אריה אבנרי, יו”ר הנהלת אומ”ץ.

◄ הבימה, המרכז התרבותי המחודש של תל אביב

“הבימה אינו מוסד אמנותי בלבד. הוא אבן יסוד בתחיית השפה והתרבות העברית ובעיצוב תרבות החיים בישראל”

הבימה הוא התיאטרון הלאומי של ישראל. הוא פועל ברציפות, מאז הקמתו הרשמית בשנת 1917, תחילה במוסקבה ואחר כך בארץ ישראל. משנת 1945 משמש את התיאטרון בית הבימה בעיר תל אביב. התיאטרון חבר ב”איחוד תיאטרוני אירופה”.

לדברי המנהל האמנותי התיאטרון הלאומי “הבימה” מר אילן רונן – ומנכ”לית התיאטרון הלאומי, הגב’ אודליה פרידמן באתר התיאטרון; “הבימה” השנה האחרונה הייתה שנת שיא בפעילות הבינלאומית של הבימה. הצגות התיאטרון הלאומי, הועלו במרכזים החשובים באירופה דוגמת; ורשה, מוסקבה, לונדון וברלין.

ההערכה לה זוכה “הבימה” בזירה הבינלאומית קבלה לאחרונה ביטוי בהחלטתו של ”איגוד תיאטרוני אירופה“, ה- UTE, למנות את מנהלו האמנותי של התיאטרון לנשיא הארגון האירופי. החלטה זו, התקבלה בין היתר, בזכות היוזמות ושיתופי הפעולה הבינלאומיים המיוחדים עם תיאטרונים חשובים באירופה.

במאי 2012, נבחר התיאטרון הלאומי הבימה להעלות את הצגת ”הסוחר מוונציה“ בפסטיבל הבינלאומי GLOBE TO GLOBE, פסטיבל להצגות שקספיר בתיאטרון ה“גלוב“ השקספירי היוקרתי בלונדון.

ההצגה התקבלה בתשואות ע“י 3000 איש מכל רחבי העולם וזכתה לתשבחות בתקשורת העולמית. הפעילות הבינלאומית נמשכה גם בעונת 2013-2014 ובמהלכה אירח התיאטרון, יוצרים ואמנים מרכזיים מן העולם”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן