רשלנות רפואית

יצאה מן הניתוח עם צלקת, ביהמ”ש, קבע: משרד הבריאות, ישלם 180 אלף שקלים

0
0

צעירה נפלה במועדון לילה והובהלה אל ביה”ח וולפסון. בתום 5 שעות ניתוח, התגלתה הצלקת המכוערת על עכוזה. הצעירה תבעה פיצוי ממשרד הבריאות, שהשיב בתגובה כי הצלקת, דווקא ריסנה את התובעת, שנהגה להסתובב בבגדים חושפניים. ביהמ”ש התרעם וקבע; רשלנות רפואית.
יצאה מן הניתוח עם צלקת, ביהמ
יצאה מן הניתוח עם צלקת, ביהמ”ש, קבע: משרד הבריאות, ישלם 180 אלף שקלים

הצעירה נפלה במועדון לילה והובהלה לביה”ח וולפסון. בתום 5 שעות ניתוח, התגלתה הצלקת המכוערת על עכוזה. הצעירה תבעה פיצוי ממשרד הבריאות, שהשיב בתגובה שהצלקת דווקא ריסנה את התובעת, שנהגה להסתובב בבגדים חושפניים. ביהמ”ש התרעם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הצעירה, יצאה לבילוי במועדון באחד מלילות דצמבר 2009 ונפלה בעת שרקדה. היא נחבלה ברגלה והובהלה ל’בית החולים וולפסון’ שבעיר חולון, שם הוכנסה לניתוח שארך 5 שעות. לאחר שהועברה להתאוששות התגלה אודם בעכוזה, שאובחן כ-פצע לחץ או כוויה.

האודם הזה, הפך בסופו של דבר לצלקת גדולה וכואבת. כשנתיים לאחר האירוע, הגישה הצעירה תביעת רשלנות רפואית נגד משרד הבריאות ובית החולים וולפסון.

לטענתה, הפצע נגרם לה במהלך הניתוח, בשל ’רשלנות הרופאים’. אמנם, ברבות הימים הצלקת הפסיקה לכאוב, אולם הדימוי העצמי שלה נפגע, והצלקת מפריעה לה ללבוש בגד ים, תחתון חוטיני או מכנסיים קצרים.

המדינה, שהיא גם בעלת בית החולים, טענה, כי הצעירה התובעת, כבר תבעה מהמועדון פיצוי על נזקי גוף, כך שהיא לא זכאית לפיצוי נוסף. מעבר לכך, המדינה, הכחישה שהפצע נגרם במהלך הניתוח וטענה, כי מקורו בנפילה.

לחילופין, נטען, כי גם אם תתגלה רשלנות, הנזקים שתיארה התובעת מוגזמים ומופרכים, שכן; “כולו מדובר בצלקת”. בסיכומי המדינה גם נכתב, כי; “מתקבל הרושם שמדובר בבחורה משוחררת וליברלית, וכל מה שמפריע לה הוא, שאינה יכולה ללבוש תחתוני חוטיני, או בגד ים בסגנון זה… באופן פרדוקסלי – אולי הצלקת הזו הטיבה עמה וריסנה אותה”.

◄ ממש לא “כולו צלקת”

כבוד השופטת אורלי מור-אל מבית משפט השלום בעיר תל-אביב לא ממש אהבה בלשון המעטה את הטענה הזו; “למורת רוחם של הנתבעת או של באי כוחה, זכותה המלאה של התובעת ללבוש בגדים חושפניים כרצונה ובגדי ים בהתאם לטעמה האישי, מבלי שתזכה לביקורת ולציונים מפי באי כוחה של הנתבעת”.

לגופו של עניין כב’ השופטת, דחתה את הטענה לגבי התביעה נגד בעלי המועדון וקבעה, כי ההליך שם כלל לא עסק בנזקי הצלקת.

כב’ השופטת, פסקה, כי במקרה זה המדינה היא שצריכה להוכיח שלא התרשלה, בין היתר משום שהפצע או הכוויה, נגרמו לתובעת במהלך הניתוח, בשעה שהייתה מורדמת.

אלא שהנתבעים לא עמדו ב’נטל ההוכחה’; התזה, כי מדובר בפצע מהנפילה, נדחתה על ידי כב’ השופטת מור-אל בהסתמך על עדויות המומחים. נקבע, כי מדובר בפצע שנגרם כתוצאה מנוזל חיטוי או עיקור שהצטבר על גופה של התובעת במהלך הניתוח – נזק שלא היה אמור לקרות לאישה צעירה ובריאה לוּ הצוות הרפואי, היה מקפיד על אמצעים מונעים ובקרה.

כבוד השופטת אורלי מור-אל, גם ציינה, כי בית החולים נמנע מלבדוק את הסיבה להיווצרות הפצע ולא ביצע כל בדיקה או תחקיר בזמן אמת, אף שראוי היה לעשות זאת. מחדל נוסף הוא היעדרם של עדי מפתח כמו המנתח הראשי, הסניטר והאחות שטיפלו בתובעת.

הנתבעים לא הצליחו לשכנע את השופטת שלא התרשלו והיא פנתה לאמוד את הפיצוי שמגיע לתובעת. כב’ השופטת מור-אל, ציינה שהתובעת עשתה רושם של בחורה אינטליגנטית, דוברת אמת, שברור שה’צלקת’ השחיתה את גופה ופגעה בדימוי הגוף שלה.

לא מדובר כאן “כולו” בצלקת, הבהירה השופטת ופסקה לתובעת 180 אלף שקל מתוכם 170 אלף שקל כפיצוי לא ממוני על כאב, סבל ועגמת נפש. היתר, נפסק עבור הוצאות רפואיות ועזרת הזולת.

המדינה, חויבה גם בהוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דין בשיעור של 20% מסכום הפיצוי.

☚ אל פסק הדין בעניין פלונית נגד 1. בית חולים וולפסון 2. מדינת ישראל-משרד הבריאות

● ב”כ התובעת; עו”ד רפאל אלמוג; עו”ד יואב גפני ממשרד עו”ד אלמוג-שפירא.

● ב”כ הנתבעים; עו”ד גלס.

● הכותב, לא ייצג בתיק זה.

_______

● עו”ד רן שקד* ממשרד עורכי דין שקד, הוא בעל ותק רב שנים, בוגר הפקולטה למשפטים (LL.B) אוניברסיטת תל אביב מ-1989, משרדו בעיר רמת גן, עוסק בתביעות בגין נזקי גוף לרבות תאונות דרכים/ עבודה/ פגיעה בנפילה/ רשלנות רפואית, תביעות מכוח פוליסה, תביעות למוסד לביטוח לאומי.

● המידע המוצג במאמר זה, הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי, כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

_______

● הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי “פסק-דין”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן