חינוך

’מבט עם יעקב אילון’ בערוץ הראשון, חושף: כך עושים עסקים בביתר עילית על גב התלמידים

0
0

ב”מבט עם יעקב אילון” נחשף ע”י העיתונאי איתם לחובר; בתוך בי”ס, מסוים, בעיר בית”ר עילית, בחסות העירייה, נחשפו 2 חנויות המוכרות ציוד לבית, אסלות, ברזים, דלתות, ועוד. בבי”ס אחר, הוסב חלק ממנו לאולם שמחות שבו חוגגים אירועים בשעות הערב ◄ על ילדי החינוך המיוחד, שנכנסו ללמוד במבנה חדש שבנה משרד החינוך, פונו ובמקומם נכנסו תלמידי עמותת חינוך, המגיעים מירושלים. תלמידי החינוך המיוחד, הועברו לקרוונים, מעופשים ומנותקים מחשמל. המורות, דיווחו על נזק התפתחותי שנגרם בעקבות כך לילדים.
’מבט עם יעקב אילון’ בערוץ הראשון, חושף: כך עושים עסקים בביתר עילית על גב התלמידים
’מבט עם יעקב אילון’ ב-ערוץ הראשון, העיתונאי איתם לחובר, חושף: כך עושים עסקים בעיר ביתר עילית, על גב התלמידים

ב’מבט עם יעקב אילון’ ב’ערוץ הראשון’ של רשות השידור, נחשף הערב (כ”ג סיון, תשע”ה) תיעוד בלעדי של כתב החינוך, העיתונאי איתם לחובר, על מבני חינוך אשר משרד החינוך, בנה בעיר בֵּיתָר עִלִּית, התנחלות ועיר חרדית בהרי ירושלים, בעלות של עשרות מיליוני שקלים – לטובת ילדי העיר, שהפכו למקום פעילות של בתי עסק.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מתוך “מבט עם יעקב אילון” עולה, כי בחסות עיריית בית”ר עילית, בתוך בית ספר, מסוים, בעיר, נחשפו שתי חנויות המוכרות ציוד לבית, אסלות, ברזים, דלתות, ועוד.

בבית ספר אחר, בעיר בית”ר עילית, הוסב חלק ממנו לאולם שמחות שבו חוגגים אירועים בשעות הערב.

עוד נחשף בתיעוד של כתב החינוך והעיתונאי איתם לחובר, הסיפור המקומם וקורע הלב על ילדי החינוך המיוחד בעיר. הם נכנסו ללמוד במבנה חדש שבנה משרד החינוך, עם הזמן פונו ממבנה זה ובמקומם נכנסו תלמידי עמותת חינוך, המגיעים כולם מירושלים.

תלמידי החינוך המיוחד, הועברו ללמוד בקרוונים, מעופשים ומנותקים מחשמל. המורות, דיווחו על ’נזק התפתחותי’ שנגרם בעקבות כך לילדים.

בעקבות שידור הכתבה, הורה משרד החינוך ל-עיריית בית”ר עילית, לחסל מהר וללא דיחוי את בתי העסק הפועלים בתוך בתי הספר, כמו כן, הודיע משרד החינוך שיתערב מיד בנושא; ילדי החינוך המיוחד, כדי למצוא להם מקום חלופי.

◄ ביתר עילית – עיר לוויין של ירושלים

ביתר עילית היא התנחלות ועיר חרדית בהרי ירושלים, כ-8 קילומטרים דרום-מערבית מירושלים, על שלוחה דרומית של הרי יהודה.

היא הוכרזה כעיר בשנת 2001. העיר ממוקמת באזור בו שכנה בימי בית שני העיר ביתר הקדומה, שמלאה תפקיד חשוב במרד בר-כוכבא.

ביתר הקדומה, מזוהה כיום עם חירבת אל-יהוד שבתחומי הכפר הפלסטיני בתיר הסמוך לביתר עלית. בשל קרבתה לירושלים והזיקה של תושביה אל העיר היא נחשבת גם כעיר לוויין של ירושלים.

בעיר ביתר עלית, פועלים 67 בתי ספר לכל סוגי הזרמים ומספר רב של ישיבות, כוללים ומוסדות לימודים ישיבתיים לתלמידים נשואים. רוב בתי ספר בביתר אינם משלבים לימודי ליב”ה.

אחוז הזכאים בביתר עילית לתעודת בגרות הוא הנמוך ביותר בישראל, ובשנת תש”ע עמד על 6.51% (אחוזים) בלבד.

בעיר פועלות מספר ישיבות גדולות, ביניהן;

● ישיבה גדולה בראשות הרב חיים אקרמן,
● ישיבת קרלין.

עוד מידע מורחב על ביתר עילית.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן