כלבים

משרד החקלאות מזהיר ממזון נא Raw food מתוצרת ביו דוג לכלבים

משרד החקלאות; מדובר במזון נא מתוצרת "ביו דוג", אשר יוצר ביום 12/11/2015 מסוג בקר וביום 19/11/2015 מסוג עוף ◄ לקוחות אשר רכשו מוצרים אלה, מתבקשים ליצור קשר עם חברת "ביו דוג", ולא להגישם לבעל החיים ◄ האזהרה באה בעקבות בדיקות מעבדה במסגרת הפיקוח השוטף של משרד החקלאות, בהן התגלו ממצאים חריגים של מזהמים מיקרוביולוגים.
0
0

משרד החקלאות, מזהיר הציבור ממזון נא Raw food מתוצרת ’ביו דוג’ לכלביםייצרן המזון לכלבים ’ביו דוג’ מתפאר, כי אצלו “אוכל טרי ובריא כמו שהטבע התכוון” – אלא שהיום (חמישי, כ”א כסלו תשע”ו), התברר, כי משרד החקלאות, כי פסל את המזון לשיווק והחברה אף נדרשה לבצע Recall ולהודיע על כך לציבור הרחב, זאת לאחר שבמסגרת פעילות של פיקוח שוטף של האגף לפיקוח על מזון לבעלי חיים של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, התגלו בבדיקות מעבדה שוטפות ממצאים חריגים של מזהמים מיקרוביולוגים במזון נא לכלבים (Raw food) מתוצרת “ביו דוג” גבוהות מן התקן המותר של המשרד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

המוצרים אותם נדרש היצרן לאסוף הם; ’מזון נא לכלבים’, אשר יוצרו ביום 12/11/2015 מסוג; בקר וביום 19/11/2015 מסוג; עוף. המזהמים שנמצאו במזון לעיל הינם; סלמונלה ו’אנטרובקטריצה’, ברמות חריגות שעלולות להוות סיכון לבעלי חיים וכן, עלול להוות בעיה לבני המשפחה אשר עלולים להידבק מן הכלב המשפחתי.

הסיכון במזהמים בבעלי חיים בוגרים, הינו שלשולים הקאות והחמרת מצבים רפואיים כרוניים. בבעלי חיים צעירים או בעלי מערכת חיסונית חלשה, מעבר לשלשולים והקאות, אף להתייבשות ומוות. שני החיידקים עלולים להדביק גם בני אדם, ולגרום לאותם תסמינים כמו ב-כלבים.

עוזרת דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ יעל פרידנרייך, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; על פי חוק ייצור ויבוא של מזון לבעלי חיים לרבות ’מזון לחיות מחמד’ מחויב בקבלת היתר ממשרד החקלאות ופיתוח הכפר, לאחר בדיקה של אגף הפיקוח על מזון לבעלי חיים שבשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות.

תהליך הבדיקה כולל בין היתר; בדיקה שייצור המזון מתבצע בתנאי ייצור נאותים, בקרה על חומרי הגלם המשמשים להכנת המזון ובדיקת חומרי הגלם והמזון הסופי לנוכחות מזהמים כדוגמת; שאריות חומרי הדברה, רעלנים ומזהמים מיקרוביולוגים.

האגף לפיקוח על מזון לבעלי חיים, של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מרענן את ההנחיות ומזכיר, כי; יצרן שמילא את דרישות החוק מקבל היתר לייצור ושיווק מזון לבעלי חיים ומחויב לסמן את תוצרתו בתווית סימון ב-עברית שכוללת את שם היצרן/יבואן; רכיבי המוצר; סוג בעלי החיים שאליו מיועד המזון; האם מדובר במזון מלא / משלים / חטיף; תאריך תפוגה של המזון ומספר היתר מטעם האגף לפיקוח על מזון לבעלי חיים במשרד החקלאות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן