הריון | לידה | תינוקות חדרה

גילי טוני-גרין, עם שבץ מוחי בגיל 17, הפכה לאם בשלישית ביום משפחה

ב’מרכז הרפואי הלל יפה’ יום משפחה מיוחד, הגב’ גילי טוני – גרין, תושבת חדרה, אושפזה למעקב ביחידה להריון בסיכון, וגם הלידה, שהייתה בניתוח קיסרי, מחויב מציאות בשל העובדה שנאסר במצבה של טוני – גרין, ליטול אפידורל, עברה בשלום וצירפה למשפחתה בת שלישית, רוני שמה, אחות לתאומים: עומרי ואיתמר שנולדו גם הם ב"הלל יפה" לפני 5 שנים, לה ולבעלה, עמיחי - שניהם תושבי חדרה.
0
0
גילי טוני- גרין היולדת שהוסיפה למשפחתה בת שלישית; רוני.
גילי טוני- גרין

זהו סיפור אמיתי על אישה אמיצה, תאבת חיים שסיכנה אותם, כדי להביא עוד חיים חדשים, נעים מאד, נא להכיר; גילי טוני- גרין, הצטרפה “בעל כורחה” למשפחת ’המרכז הרפואי הלל יפה’ בגיל 17, כשלקתה ב’שבץ מוחי’ והובהלה לבית החולים, שם קיבלה טיפול מציל חיים. מאז, לאחר תקופת שיקום ארוכה במיוחד, היא עדיין מבקרת ב”הלל יפה” מעת לעת, בין השאר במכון ההמטולוגי, אצל ד”ר אורית סופר, מנהלת המכון, שהייתה חלק מהצוות שהציל את חייה בגיל 17, אך גם במסגרת אגף האימהות על מחלקותיו ומרפאותיו השונות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

השבוע, בסמוך ל“יום המשפחה”, צירפה הגב’ גילי טוני- גרין למשפחתה בת שלישית; רוני, שמה, אחות ל-עומרי ואיתמר, שהם תאומים שנולדו גם הם בבית היולדות “הלל יפה” בעיר חדרה, לפני 5 שנים, לה ולבעלה, עמיחי – שניהם תושבי העיר חדרה.

אבל כל זה לא היה ברור מאליו ליולדת גילי טוני– גרין, כשהייתה נערה בת 18 שעסוקה התהליך שיקום סיזיפי במיוחד; “אף אחד לא ידע למה לקיתי בשבץ מוחי“, היא מספרת וממשיכה; “זה היה באמצע שיעור התעמלות, שבו לפתע צנחתי על האדמה והתחלתי לפרכס…”.

בדיעבד, יודעים לומר שהיה לי ’קריש דם במוח’ שיצר 3 אוטמים. כל צד שמאל שלי, היה משותק תקופה ארוכה, ועד היום, יש לי קשיים בהליכה ובנשיאת משאות ביד שמאל.

כבר אז פחדתי מהעתיד, ולא הייתי בטוחה שאוכל להביא ילדים לעולם במצב הגופני.

כשהתחתנתי בשנת 2009, הבעתי בפני בעלי, עמיחי, את חששותיי להביא ילדים לעולם – גם כי אולי לא אוכל לטפל בהם כמו שצריך, וגם כי הייתי מודעת לכך שאולי השבץ יחזור.

הרי אף אחד לא ידע להגיד בדיוק למה זה קרה – לא הייתה לי היסטוריה משפחתית, או בעיה של חולי כלשהו, אבל עדיין הייתי במעקב ומי יודע…”.

למרות זאת, האהבה והרצון לילדים, גברו על הפחדים, וגילי, שטופלה בתחילה על ידי ד”ר שמיס במרפאה בחדרה, ואחר כך אצל ד”ר אדריאן אלנבוגן וד”ר נרדין עסאלה, שניהם רופאים בכירים במחלקת נשים ויולדות של הלל יפה, זכתה להביא לעולם בשנת 2011, זוג תאומים; עומרי ואיתמר.

“ההיריון היה מה שנקרא היריון בסיכון”, מתארת גילי, את שעברה; “והצוות ב”הלל יפה” היה שם לצדי לאורך כל הדרך, מעודד, בודק, מוודא ועוקב. נטלתי תרופות מדללות דם, והייתי מאושפזת גם ב’יחידה להיריון בסיכון’, שם דאגו לי ד”ר חיים דוד וד”ר שמואל אנדרמן, כאילו הייתי הבת שלהם”.

הטיפול המסור, והעובדה שההיריון והלידה הצליחו, נטעו בגילי ובבעלה את הביטחון לצאת במסע לקראת הריון נוסף וילד נוסף, או במקרה הנוכחי; ילדה, את רוני, שנולדה בדיוק בשבוע בו נחגג “יום המשפחה” בישראל.

גם הפעם המעקב של צוות המומחים של “הלל יפה” – ד”ר סופר, ד”ר נרדין וד”ר דוד, היה חלק הכרחי. היא שוב אושפזה למעקב ביחידה להריון בסיכון, וגם הלידה, שהייתה בניתוח קיסרי, מחויב מציאות בשל העובדה שנאסר במצבה של גילי טוני-גרין, ליטול אפידורל, עברה בשלום.

ד”ר חיים דוד, מנהל חדר לידה במרכז הרפואי הלל יפה ומי שטיפל בגילי טוני – גרין במהלך אשפוזה ביחידה להיריון בסיכון, מסביר, כי שבץ מוחי, מביא עימו חשש ל-קרישיות יתר, מצב שעלול להיות מסוכן ביותר בהריון.

“אין מניעה לנשים בגיל הפוריות שלקו בשבץ מוחי והחלימו מלנסות להביא ילדים לעולם” – הוא מסביר; “אבל הן בהחלט צריכות להיות בפיקוח קפדני וצמוד לפני הכניסה להריון, במהלכו וגם לאחריו. השינויים הפיזיולוגיים במהלך ההיריון מגבירים את הסיכון ל-קרישיות יתר ובכך מעלים גם את הסיכון, לחזרה של השבץ המוחי.

במקרה של טוני – גרין, היא הייתה במעקב צמוד בכדי שאם, במקרה, אכן יתרחש שבץ, נוכל במיידי לסייע.

רק השבוע, יילדנו אישה שלקתה בשבץ מוחי בשבוע הריון מתקדם ולשמחתנו הצלחנו להציל הן אותה והן את התינוקת שלה ושתיהן בריאות ומתאוששות בימים אלו ממש. אבל שום דבר לא ברור מאליו ואנחנו משתדלים לעשות הכול עבור כל יולדת שנמצאת תחת השגחתנו”.

את העניין הזה מסכמת גילי טוני-גרין במילותיה שלה; “ללא ספק העובדה שהתינוקת רוני נולדה ב”הלל יפה”, בסמיכות לתאריך בו גם נחגג “יום המשפחה”, מייצגת נאמנה את ההרגשה שלי שהצוות פה הוא כבר מזמן משפחה.

כאן הצילו את חיי, אבל כאן גם עזרו לי ולבעלי להביא חיים חדשים לעולם, מטרה שהייתה לא פשוטה, אבל התגשמה, לא מעט, בזכותם”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן