כנסת ישראל

קריאה לשרי המשפטים והפנים לאסור הטלת עיקול מעל סך החוב

יו"ר ועדת חוקה ח"כ ניסן סלומינסקי, קורא לשרת המשפטים ולשר הפנים ומהיועץ המשפטי לממשלה, לאסור הטלת עיקול מעל סך החוב ◄ מנהל רשות האכיפה והגביה, עו"ד תומר מוסקוביץ’; "החזון שלנו, לטווח הקצר, לבטל את האפשרות להוסיף גופים חדשים שיוסמכו לגבות חובות באמצעות חברות חיצוניות. ולטווח הארוך, להפחית את גופי הגביה החיצוניים".
0
0
ועדת חוקה קורא לשרת המשפטים ולשר הפנים לאסור הטלת עיקול מעל סך החוב | חבר כנסת ניסן סלומינסקי
חבר כנסת ניסן סלומינסקי

’ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת’, דנה אמש (ראשון, י’ באדר ב תשע”ו) ב’פקודת המסים’. הדיון נערך ביוזמת ח”כ מרב מיכאלי. פקודת המסים (גביה), הינה פקודה מימי השלטון הבריטי. הפקודה קובעת הסדרים ל’גביית חובות על ידי רשות המסים’. אלא, שמאז נקבעה הפקודה, הוספו לה גופים רבים שיכולים להפעיל אמצעי גביה קשים כלפי חייבים לרבות עיקול חשבון בנק, גם במקרה של חוב קטן יחסית לסכום המצוי בחשבון החייב.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.
אחת הטענות העיקריות ביחס לפקודת המסים (גביה), היא כי הגופים אשר קיבלו סמכות לגביה באמצעותה, העבירו את הסמכות ל-חברות פרטיות, בעלות אינטרס להגדלת ההוצאות של הגביה.

חברת הכנסת ה-20 מטעם מפלגת העבודה ויו”ר סיעת המחנה הציוני, חברת ועדת החוקה, חוק ומשפט הגב’ מרב מיכאלי, סיפרה, כי מרגע שהעלתה פוסט על קיום הדיון, היא קיבלה פניות רבות מאזרחים שמשותף להם, הוא גביה אנכרוניסטית ואלימה.

ח”כ מיכאלי, ציינה, כי הפניות עסקו בין היתר באנשים שכל עולמם חרב עליהם בגלל ניפוח החוב המקורי על ידי הגופים או החברות הפרטיות. חברת הכנסת, מיכאלי, הוסיפה והדגישה, כי; “זו שיטה שלא יכולה להתנהל במדינה דמוקרטית. זו התנהגות אלימה של המדינה”.

מנהל רשות האכיפה והגביה עו”ד תומר מוסקוביץ’, הבהיר, כי; כיום, בניגוד לעבר, יש חלופה לפקודה – ’המרכז לגביית קנסות’ שהחל לפעול בשנת 2009″.

מוסקוביץ’, הציע להקים צוות עבודה שיפעל להעביר את גביית החובות למרכז לגביית קנסות או אל הוצאה לפועל. הוא ציין, כי; “את חלקם, כגון; מד”א, אנו ערוכים לקלוט באופן מיידי.

החזון שלנו, לטווח הקצר, לבטל את האפשרות להוסיף גופים חדשים שיוסמכו לגבות חובות באמצעות חברות חיצוניות. ולטווח הארוך, להפחית את גופי הגביה החיצוניים” – סיכם עו”ד מוסקוביץ’, מנהל רשות האכיפה והגביה.

ח”כ אוסאמה סעדי, עורך דין במקצועו וחבר הכנסת ה-20, מטעם “הרשימה המשותפת” חבר ועדת החוקה, חוק ומשפט, אמר, כי; “פניתי יחד עם מספר ח”כים ל’רשות האכיפה’ בהצעה לקיום מבצע חד פעמי לתשלום חובות הקרן בלבד. נמסר לי, כי שרת המשפטים, עובדת על תזכיר חוק.

פניתי גם אל שר הפנים ואל הביטוח לאומי שיסכימו לתת לחייבים אופק, תקווה והזדמנות לחייבים לצאת לדרך חדשה. אני קורא לכל הגופים לקחת חלק במבצע. לפחות לבטל את סעיף ההסמכה לגופים חיצוניים” סיכם ח”כ סעדי.

נציג חברת מילגם: חברת הגבייה, מטילה עיקול על כל חשבונות הבנק של החייב ולא רק על גובה החוב, כי; “החוק מתיר לה…”

קארין אלהרר (הרטשטיין), חברת הכנסת מטעם מפלגת “יש עתיד” ויושבת ראש הוועדה לענייני ביקורת המדינה. עורכת דין במקצועה וכן חברת ועדת החוקה, חוק ומשפט, אמרה בדיון, כי; “הפקודה ארכאית. יתכן והתאימה לימים בהם לא היו זכויות אדם. הפקודה הזו, לא יכולה להתקיים בשנת 2016. נגמר עידן וצריך לעבור לעידן חדש.

יש פה קלות בלתי נסבלת של התעמרות בחייב”. ח”כ אלהרר, שיבחה את שרת המשפטים שמקלה על האזרחים הכורעים תחת נטל החובות”.

במסגרת הדיון העלה מר רן מלמד, סמנכ”ל ’עמותת ידיד’, עמותה אשר הוקמה בשנת 1997 ומטרתה לפעול “למען תמיכה והעצמת שכבות חלשות בחברה והגברת הסולידריות החברתית” – את הקושי בו נתקלת העמותה והוא, כי; “גם לאחר תשלום החוב, ב’רשויות המקומיות’ ממשיך העיקול לחול על חשבון הבנק של החייב במשך עוד כשבוע (כאשר רשות ההוצאה לפועל מבטלת את העיקול בתוך יום).

נציג חברת מילגם, חברת הגביה שהוקמה בשנת 1983 כחברה למתן שירותים לגביה ברשויות מקומיות מר איל קץ, אמר, כי חברת הגבייה, מטילה עיקול על כל חשבונות הבנק של החייב ולא רק על גובה החוב וזאת לטענתו, מאחר, כי; “החוק מתיר לה…”.

מדבריו, עלה עוד, כי מטרת פעולה זו, היא להפעיל לחץ על החייב לשלם את החוב במקום שהחברה תצטרך לבצע עיקול.

חבר הכנסת מטעם מפלגת “הבית היהודי”, ויושב-ראש ’ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת’, ח”כ ניסן סלומינסקי, סיכם את הדיון ואמר, כי; “עד שתקודם הצעת החוק בנושא, אני מבקש מהיועץ המשפטי לממשלה, ו’משר הפנים’ לפעול להפסקת עיקול חשבון הבנק כולו, ולדאוג לעיקול רק ב’גובה סכום החוב’ וכן לפעול לקיצור פער הזמנים בין תשלום החוב ו-הסרת העיקול.

בנוסף, דיווחה דוברות הכנסת, כי הוקם ב’ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת’, צוות בו חברים נציגי משרד האוצר, רשות האכיפה, ומשרד המשפטים, לצורך צמצום השימוש ב’פקודת המסים’ ולבחון את האפשרות להביא לביטולה.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן