הטור של גדעון רייכר

מה מסתתר מאחורי הפרסום של אילנה דיין על רחבעם זאבי

מה התועלת שמבקשות ה"נפגעות" מהעלאת הזיכרונות הללו, אם אכן כלל התקיימו? מהו ההיגיון בשידור תכנית טלוויזיה בשעת שיא, כאשר המנוח, איננו יכול להתגונן? הרי ילדיו ונכדיו וקרובי משפחתו ייפגעו על לא עוול בכפם.
0
0
הטור של גדעון רייכר מה מסתתר מאחורי הפרסום של אילנה דיין על רחבעם זאבי
רחבעם זאבי, אילנה דיין, גדעון רייכר

“גנדי נרצח שנית” – כך אומרת אלמנתו של רחבעם (גנדי) זאבי. האלוף רב ההוד והגבורה. היא מתכוונת לתכנית התחקירים של אילנה דיין העוסקת בטענות על הטרדות מיניות שכביכול הטריד הקצין המהולל את המתלוננות שטרם נחשפו.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

שנים אחרי מותו מעלים מן האוב את תלונתן של נשים אשר לטענתן, כפה עליהם את עצמו… מאז חלפו עשרות שנים. גנדי, מנוחתו עדן נקבר. מה התועלת שמבקשות ה”נפגעות” מהעלאת הזיכרונות הללו, אם אכן כלל התקיימו?

מהו ההיגיון בשידור תכנית טלוויזיה בשעת שיא, כאשר המנוח, איננו יכול להתגונן? הרי ילדיו ונכדיו וקרובי משפחתו ייפגעו על לא עוול בכפם. לעיתונאית, שדרנית, ותחקירנית בעלת תואר דוקטור במשפטים, מגישת תוכנית התחקירים “עובדה” שבעריכתה, מאז 1993, הגב’ אילנה דיין-אורבך, פתרונים.

█ גנדי שלנו

לפני שעה קלה, שמעתי את אילנה דיין, מנמקת בשפע של נימוקים את הצורך לחשוף את עוולות גנדי, לכאורה, שנעשו בעבר. אילנה המוכשרת ובעלת הידע המשפטי. אני מקווה שתקראי את השורות הללו.

כידוע לך כמרצה למשפטים שישנה התישנות על העבירות החמורות ביותר ב’ספר החוקים’ החל מרצח ואונס וכלה בגניבה. גנדי לא הואשם באף אחת מהעבירות הללו ורצונך לתחקר לאחר מותו את המתלוננות פוגע ללא ספק בעיקרון המוסרי הפשוט.

ה ת י י ש נ ו ת. גם אילו היה חי ונושם ובועט שום בית משפט לא היה דן בטענות כנגדו. קל וחומר, כאשר הוא איננו בחיים. האם הטענה הזו שלי אינה בנוייה על אדנים מוצקים של החוק והמוסר? מה דעתך? הרי בוודאות תשדרי מחר את הכתבה שעמלת עליה לא מעט. וחבל.

█ רחבעם עמיקם “גנדי” זאבי

רחבעם עמיקם “גנדי” זאבי (20 ביוני 1926 – 17 באוקטובר 2001; ח’ בתמוז ה’תרפ”ו – ל’ בתשרי ה’תשס”ב) היה אלוף בצה”ל ופוליטיקאי ישראלי. נושא דגל הטרנספר בשיח הציבורי הישראלי בשנות ה-90 של המאה ה-20. ב-2001, נרצח על ידי שלושה מתנקשים פלסטינים, אנשי ארגון החזית העממית. בעת הירצחו היה שר התיירות בממשלת ישראל, וחבר כנסת מטעם מפלגת מולדת בסיעת האיחוד הלאומי.

█ הנצחתו וזכרו

שלט המקדיש קטע בכביש 90, העובר בבקעת הירדן לרחבעם זאבי, גשר רחבעם זאבי ברמת השרון, מעל נתיבי איילון על שמו של זאבי, נקראו מספר אתרים ברחבי הארץ. כביש הבקעה אשר זאבי, פעל רבות למען פיתוחו נקרא על שמו, גשר מעל נתיבי איילון ברמת השרון (עיר מגוריו), טיילת בעיר אשדוד, שדרת הטיילת בראשון לציון, טיילת בהר הזיתים בירושלים, הטיילת המרכזית בעיר אילת, וכן רחובות, כיכרות וגנים ציבוריים בערים אחדות.

לזכרו הוקמו היישוב מרחב עם שבנגב, המאחז מעלה רחבעם בדרום מזרח גוש עציון וגבעת התיישבות בבית חגי שם ביקר כחודש לפני הירצחו‏. כן קרויים על שמו מחנה רחבעם באזור רמלה ואתר בית הכנסת העתיק באום אל-קנאטר (“קשתות רחבעם”) שברמת הגולן, שזאבי פעל לשיקומו.

מדי שנה מעניק משרד החינוך, פרס ע”ש רחבעם זאבי, למצטיינים בלימודי ארץ ישראל במערכת החינוך.‏ בשנת 2002, הנפיקה רשות הדואר בול לזכרו. מדי שנה, מתקיים לזכרו בבקעת הירדן “מרוץ הלפיד”‏.

█ יום הזיכרון לזאבי

ביולי 2005, קיבלה הכנסת את החוק להנצחת זכרו של רחבעם זאבי, התשס”ה-2005. על פי החוק, תקום עמותה להנצחת מורשתו ויום הרצחו, ל’ בתשרי, יהיה יום הזיכרון לרחבעם זאבי, ובו אירועי זיכרון בסמוך לקברו ובמחנות צה”ל. עוד מידע מורחב על רחבעם זאבי, הי”ד

__________

* הכותב גדעון רייכר, הנו עיתונאי ופובליציסט וותיק. כשדרן רדיו, התמחה רייכר בסיקור ענייני משפט, צרכנות וביורוקרטיה ובבירור תלונות מאת צרכני התקשורת על גופים ציבוריים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן