בנקים כסף מדבר

שר האוצר משה כחלון: גופים חוץ בנקאיים יוכלו להנפיק כרטיסי אשראי

לאור העובדה שהשימוש בכרטיסי חיוב בישראל גדל בשנים האחרונות הסדרה זו הכרחית למתן הזדמנויות ופתיחת התחרות ללווים השונים. כיום 40% מסך הצריכה הפרטית נעשה באמצעות כרטיסי חיוב. שיעור זה צפוי לגדול לאור המאמצים לצמצום השימוש במזומן. מתן אפשרות לגופים נוספים לפעול בתחום הנפקת כרטיסי חיוב צפויה להעלות את רמת התחרות בשוק האשראי הקמעוני, בענף כרטיסי החיוב, להפחית את העמלות שמשלם הצרכן ולתרום לגיוון מקורות האשראי במשק.
0
0
שר האוצר משה כחלון פרסם תזכיר חוק: גופים חוץ בנקאיים יוכלו להנפיק כרטיסי אשראי
משה כחלון, שר האוצר

על רקע העובדה, כי עד עצם היום הזה אין בישראל כל הסדרה חוקית לפעילות ’הנפקה של כרטיסי חיוב’ בידי ’גופים שאינם תאגידי עזר בנקאיים’ פרסם אתמול (רביעי, ז’ תמוז תשע”ו) שר האוצר מר משה כחלון, תזכיר חוק, הקובע, כי נותני אשראי חוץ בנקאיים, יוכלו להנפיק כרטיסי חיוב ולתת באמצעותם מסגרת אשראי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

במשרד האוצר, מסבירים, כי למעשה ההסדרה החדשה תאפשר ל’נותני האשראי החוץ בנקאי’ להציע אשראי לציבור הלווים וכך, יוסרו בפניהם החסמים הבירוקרטיים הקיימים היום.

זאת ועוד; ההסדרה הזו מותאמת לתקן האירופאי בנושא שירותי תשלום Payment Services Directive II שמטרתם ליצור סביבה משותפת ואחידה ברחבי האיחוד האירופי בתחום האשראי החוץ-בנקאי.

במשרד האוצר, מציינים, כי כידוע בשנים האחרונות, חל גידול בשימוש בכרטיסי חיוב בישראל ומכאן הצורך בתזכיר החוק.

הסדרה זו, הכרחית לצורך מתן הזדמנויות ופתיחת התחרות ללווים השונים. מתן אפשרות לגופים נוספים לפעול בתחום ’הנפקת כרטיסי חיוב’ צפויה להעלות את רמת התחרות בשוק האשראי הקמעוני, בענף כרטיסי החיוב, להפחית את העמלות שמשלם הצרכן ולתרום לגיוון מקורות האשראי במשק.

כיום, 40% מסך ’הצריכה הפרטית’ נעשה באמצעות כרטיסי חיוב. שיעור זה צפוי לגדול לאור המאמצים לצמצום השימוש במזומן.

למרות השימוש הנרחב בכרטיסי חיוב, במשרד האוצר, מבהירים; שיעור זה, צפוי לגדול לאור המאמצים לצמצום השימוש במזומן.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן