ספרים | סופרים | משוררים

רומן מרגש חדש ’החתונה’ מאת אימראן קובאדיה

0
0

הרומן בסדרת פרוזה, בהוצאת פן וידיעות אחרונות המגולל את פרשת הזיווג המוזר בין איסמט נאסין וקאטיג’ה
בעלילה של הרומן החדש ’החתונה’ מאת אימראן קובאדיה, שזורים תיאורים עשירים של התרבות ההודית על כל גווניה. בעיקר מתבל קובאדיה, את סיפור המעשה בתיאור של מסכת ההתעללות הקולינרית של קאטיג’ה באיסמט, כדוגמת אוכל מלא בקארי חריף ובלתי אכיל או עוף ביריאני עם שלוש שקיות של צי’לי חריף אדום.

imaran_kobadya_merrige_100_01.jpg

אימראן קובאדיה, מוסלמי שהיה נשוי ליהודיה, נולד בדרבן שבדרום אפריקה ולפני 13 שנים עבר לארה”ב. הוא למד בהרווארד קולג’ והמשיך לדוקטורט באוניברסיטת ייל. הוא מתגורר בבוסטון ומלמד במחלקה לאנגלית של אוניברסיטת קלארק.

שמונים שנים ושבע, חלפו מן היום שבו השקיף סבי מחלון הרכבת שנסע בה וראה את האשה היפה בתבל, מספר אימראן קובאדיה, בפתח “החתונה”. הגורל מניע את איסמט, פקיד עדין וצנוע מבומביי, לקפוץ מן הרכבת ולהשיג את אשת חלומותיו.

ביום שלמחרת כבר נערכת החתונה. הגורל ומשפחתה של קאטיג’ה נושמים לרווחה. אולם חלומותיו של איסמט, הופכים עד מהרה לסיוט, אשתו החדשה מבטיחה לו שתהפוך את חייו לגיהינום… imaran_kobadya_merrige_100_02.jpg

עלילת הספר מתרחשת בהודו ובדרום-אפריקה של ימי האפרטהייד. המספר, נכדו של גיבור העלילה, שולח מבט ביקורתי מהול באהבה רבה על נישואיי המריבה הקשים אך משעשעים של אבות אבותיו, ובתוך כך הוא מביא נושאים גדולים יותר, כמו גלות וזרות תרבותית, הקושרים אותם כולם, סבות ונכדים, לגורל אחד משותף.

רומן החוקר בנבכי המיתוס המשפחתי כדי למצוא את קצה החוט הדק והמתפתל של הגורל, אותו רגע מכריע של מבט אחד מחלון הרכבת, ואורג ממנו סיפור בעל עוצמה רבה ושנינות.

להשיג בכל חנויות הספרים. מחיר מומלץ לצרכן: 84 ₪.

בצילום משמאל למעלה: ספר החתונה בהוצאת פן וידיעות אחרונות.

בצילום משמאל למטה: מחבר הספר החתונה IMRAAN COOVADIA -בסדרת פרוזה – ספרים בעריכת עליזה ציגלר. מאנגלית: ליה נירגד.

* הכותבת הינה עורכת אתר “רינונים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן