גינה

תיכנון גן בסגנון ים תיכוני

0
0

עלינו לבחור צמחית שלד שתבנה ותחזק את המראה הטבעי בגינה, שימוש בצמחי בושם, מטפסים, אבנים טבעיות, החייאת פינות מוצלות ויצירת מוקדי ענין תוך הוספת עציצים שישלימו את הסגנון
id=2936_id=3041_215_001.jpg

ענבר קורן, מסבירה: כשכדור הארץ מתחמם, השמש קופחת ומקורות המים הולכים ומתדלדלים, כדאי לחשוב מחדש על הגן הים תיכוני (לעומת הגן הטרופי או אירופאי ואנגלי) שהוא חסכוני במים ועמיד לחום הרב אצלנו בקיץ. בנוסף המגמה בגינון בשנים האחרונות היא חזרה לטבע – המראה הטבעי , שימוש בחומרים מקומיים, צמחיה טבעית לאיזור ומראה שמשתלב באופן פשוט וזורם בסביבה.

כשאנחנו באים לתכנן או להדגיש את הסגנון הים תיכוני בגינה, עלינו לבחור צמחית שלד שתבנה ותחזק את המראה הטבעי בגינה, שימוש בצמחי בושם, מטפסים, אבנים טבעיות, החייאת פינות מוצלות ויצירת מוקדי ענין תוך הוספת עציצים שישלימו את הסגנון.

ישנם עצים יפים כגון אלות, אלונים, שיקמה, חרובים, ער אציל , כליל החורש ועוד שגדלים בטבע באיזור או שאוקלמו ומתאימים לאקלים יםתיכוני. העצים יצרו בשבילנו חורש אשר יצל על הבית והגן ויקל על עומס החום בתקופת הקיץ.

בין עצי החורש נשתול שיחיה ריחנית ופורחת כגון צמחי יסמין שונים, מרוות, טרכלוספרמום יסמיני וינקה מיג’ור, רוזמרין, אזוביון ועוד.

שימוש באבנים טבעיות לבניית שבילים, הגבהות ומסלעות מחבר אותנו לסביבה ובינות הסלעים והאבנים נוכל להשתמש בצמחיה מענינת ופורחת שחלקה מקומית וחלקה מאוקלמת בארץ אך תואמת את המראה והתנאים כמו צמחי תבלין רבים, שחלקם הוזכרו קודם, דגניים שונים כגון: זיפנוצה, מיסקנתוסים שונים, מיני כריך, שיסמנטיום, שיחי קליסטמון, גרוילאה וכסיות שיפליאו בפריחתם בעונות השונות.

בל לנו לשכוח את הפקעות השונות שאנו נמצאים כעת בפיתחה של עונת השתילה, שמתאימות מאוד לגן הים תיכוני הטבעי כמו רקפות, כלניות, חצבים ועוד.

בפינות שונות בגן ובפרגולות נשתמש בצמחי בוגונבילאה שצבעם המרהיב ופריחתם השופעת נותנים את חותמם בגן זמן רב ואליהם אפשר לצרף מטפסים שונים כגון מיני ורדים, כמו: ורד בנקסי, קוקטייל, ועוד שמראם טבעי ופריחתם נפלאה.

שימוש בזרעים של פרחי בר, שנפוץ בשנים האחרונות יכול לתת לנו פתרון לשטחים גדולים שצריך למלא.

עציצים יכולים להעשיר ולצבוע פינות שונות בגן, ושילוב בתוכם של צמחי גרניום, סוקולנטים, מרוות, ויטדניה, בקופה, בידנס יוצר מוקדים יפים וצבעוניים.

הגן הים תיכוני הוא הרבה יותר צנוע מגנים אחרים מעט סגפן ולא מפונק, אך בעונת הפריחה אין דומה לו וכמו הטבע סביבנו, כך גם הגינה. הגן הים תיכוני מתמזג עם הסביבה בה הוא נטוע ומהווה המשך לטבע ולנופים שסביבנו.

האיגוד הישראלי למשתלות – מקיים מפגשים לחובבי גינון בנושא תכנון גן בסגנון ים תיכוני, המותאם לתנאי האקלים בישראל. את המפגשים מנחה מתכננת הנוף ענבר קורן, המתמחה בתחום זה, לפרטים על המפגשים נוספים ללא תשלום, פנו לאתר הארגון לגננות ונוף: www.gardening.org.il.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן