שי מלר

ניתוח מצב

0
0

המסקנה העיקרית משתי העונות שציינתי היא שאוירה של שאננות בקבוצה מובילה את הקבוצה מטה, לעומת זאת הכרה בעובדה, שהיום מכבי נתניה, היא קבוצת תחתית שחייבת לעבור זעזוע
כולנו מודאגים ממצבה החמור של מכבי נתניה, כאשר כולם גם מחפשים את האשמים, מצד שני ברור לכולם שסגל השחקנים הנוכחי וגם גילי לנדאו, יושאר עד סוף העונה. השאלה היא מה לעשות על מנת שהקבוצה לא תרד כאשר עדיין הליגה מצוייה בסך הכל במחצית דרכה.

meler_180_t_003.jpg

בוא נשווה את המצב של העונה הזו לשתי עונות אחרות קודמות. בעונת 93/94 סיימה הקבוצה בשיפולי הצמרת בדיוק כמו בעונת 2003/2003, בשל אילוצים כספיים, שיחררה הקבוצה את בלמה המצטיין פיטר קרגיל, שעבר להפועל פתח תקוה. מזכיר במקצת את שחרורו של אדריאן גמאן, במהלך הפגרה שעברה.

כשהתחילה עונת 94/95 הכוונה בקבוצה הייתה להגיע לאותם הישגים בדומה לעונה הקודמת כפי שציינתי. הקבוצה דשדשה במרכז הטבלה ולקראת אמצע העונה היא שחררה את חלוצה המצטיין איגור שקוירין, כאשר התחושה הייתה שאין כל סיכוי שהקבוצה תרד ליגה. אין ספק, שאז הייתה אווירה של שאננות בשונה לחלוטין מהמצב היום ופה בעצם טמון ההבדל הגדול.

kobi_baladeb_100_2004_01.jpg

לקראת סוף העונה, ההיא ירדה הקבוצה אל מתחת לקו האדום כשאפילו לקראת המשחק האחרון, הייתה עדיין התחושה שהקבוצה הולכת להביס ב”קופסא” את מכבי הרצליה, יריבתה לתחתית זאת מכיוון שנתניה היא “אימפריה” שלא יורדת ליגה.

הרצליה ניצחה 1-0 ובסופו של המשחק, גם התברר שגם ניצחון על הרצליה, לא היה מונע את ירידתה של נתניה, בגלל ניצחונה של בית שאן על מכבי חיפה, בקרית אליעזר, שגם אותו לא לקחו בחשבון… עד כדי כך הייתה גדולה השאננות.

מכבי נתניה, סיימה את עונה כאחרונה בליגה. כולם זוכרים את התמונה העצובה של שוער הנשמה קובי בלדב… כן, המנכ”ל של הקבוצה כיום.

gili_21.1.03_03.jpg

בעונה שלאחר העלייה 1999/2000 היה מראש ברור שהקבוצה הולכת להיאבק על חייה בליגה, כשהמצב היה קשה שוחררו ונרכשו שחקנים, פוטרו שני מאמנים ובסופו של דבר הקבוצה התייצבה ונשארה בליגה במחזור הלפני אחרון.

המסקנה העיקרית משתי העונות שציינתי היא שאוירה של שאננות בקבוצה מובילה את הקבוצה מטה, לעומת זאת הכרה בעובדה, שהיום מכבי נתניה, היא קבוצת תחתית שחייבת לעבור זעזוע – היא הכרחית על מנת שהקבוצה היא תישאר בליגה וזה כולל שינוי בסגל השחקנים, אם לא בצוות המקצועי. הצרה הגדולה שהשינוי הכל כך מתבקש, נכון לרגע זה, עדיין לא בוצע.

כאשר אנו שומעים מהמאמן גילי לנדאו, לאחר משחק הנפל מול מכבי תל אביב שהאוקראיני לוברסקי והגנאי אדו הם עדיין בין החלוצים הטובים בליגה ויום לאחר מכן, את מאיר אוזן, מבעלי מכבי נתניה, שדרוש לקבוצה קצת שקט כדי שהמצב יתייצב (כלומר: שהאוהדים והתקשורת הם בעקיפין אשמים) למרות ששניהם מבינים שהמצב מאוד קשה, אפשר בהחלט להיות מודאג.

ori_ozan_100_2004_01.jpg

אם בוחנים כעת את הקבוצות שילחמו נגד הירידה אפשר בהחלט להניח שהמאבק יהיה עד סוף העונה עם בית”ר ירושלים ומ.ס. אשדוד (במיוחד לאחר פרישתו הצפויה של חיים רביבו) כאשר למזלה של נתניה שתי הקבוצות האחרות גם הם במצב של שאננות כל עוד שהם נמצאות מעל הקו האדום.

הזעזוע במכבי נתניה, חייב להיות בסגל השחקנים. המאמן לנדאו, לא היה יכול לדוגמא לצפות שישמעאל אדו, לא ייתן אפילו חצי תפוקה, יחסית למה שנתן בעונה שעברה וכמו כן, שאורי אוזן, יהפוך לצל של עצמו (זימונו לנבחרת על חשבון שחקנים אחרים מקבוצות אחרות הוא בגדר שערורייה), למרות שלנדאו, לא ממש נקי לאחריות בירידת רמת המשחק והכושר של שחקניו. לנדאו, גם נותן אשראי גדול ולא מובן לשחקנים כמו: אדו וזויטי, שהיו חייבים למעשה להיות מוחלפים במהלך הפגרה.

קשה אם כן, להבין מדוע במהלך הפגרה הושלמה רכישת כרטיס השחקן של ישמעאל אדו, במקום לשחררו מהקבוצה.

edu_yishmael_100_2004_004.jpg

האם באמת כולם עיוורים, כאשר מדובר בחלוץ הגרוע בליגת העל אשר לחלוטין לא מספק את הסחורה.

מרגיז גם לראות אותו משחק בכל משחק 90 דקות כשהחולצה שלו מחוץ למכנסיו, דבר שמשדר חוסר משמעת רציני.

הרבה מאשימים את ההגנה בהפסדים כאשר המאזן העלוב יותר העונה בא גם מההתקפה, כאשר שחרורו של טוקלומוטי, לא היה מספיק היה צריך לפחות להושיב את אדו על הספסל ולתת לירון וילנר הזדמנות . שני שערים, בדקות מועטות שקיבל העונה הם בהחלט סיבה טובה.

לסיכום, למרות שהמצב עדיין לא סופני כאשר ברור היום שלנדאו לא יעזוב מרצונו את הקבוצה, התקווה היחידה היא השינויים באיוש התפקידים בסגל הקבוצה כאשר הדבר כולל הושבת שחקנים שקיבלו אשראי מוגזם על הספסל.

ניגוד אינטרסים

shlomo_sharf_100_2004_01.jpg

בשבוע שעבר בערוץ ה”שלם וצפה” נעשה דיון שערך מנחה ערוץ הילדים קובי מחט עם שלמה שרף ומוטי איווניר, בקשר למבנה הליגות כאשר שני הפרשנים הסכימו שיש להגדיל את הליגה. השידור עבר לשדר מאיר איינשטיין, שאמר שהם “מדברים שטויות במיץ”, הגדלת הליגה לא תהיה ולא ראוי לגדל פרשנות מבעלי אינטרסים בעניין זה.

אין ספק שאיינשטיין, צודק ב-100% (אחוזים).

שימו לב, שאותם מלומדים שרוצים להגדיל את הליגה לאחר הגדלת הליגה, יש להם יותר אפשרות לקבל ג’וב בליגת העל, לכן אין ספק שאותם פרשנים הם בעלי אינטרסים ועדיף שישתקו בנושא זה.

כמו כן, שמענו בתחילת העונה ממר אשר אלון, נשיא מכבי נתניה, שעקב המתח בליגה הקטנה הרמה יורדת ויש צורך דחוף להגדילה.

aseralon_100_2004_01.jpg

גם זה לא ממש נכון – הרמה בליגה יורדת גם בגלל יצוא השחקנים הטובים לאירופה כאשר השחקנים הזרים הטובים, כמו שהיו פעם כבר לא באים לארץ עקב המצב הכלכלי והביטחוני בארץ וגם בגלל שכמו שרואים מהנבחרת לא באו שחקנים טובים בדור החדש (שוב להזכירכם, אורי אוזן, נמצא בסגל הנבחרת), כמו שהיה בדור שהיום הוא על סף פרישה. הסיבה העיקרית שאשר אלון, טען זאת שהוא באמת לא אוהב מתח ולחץ…

ובכן מי שלא אוהב מתח ולחץ, עדיף שלא יתעסק בכדורגל ולאחר כמה שבועות ראינו שאשר אלון, בהחלט הולך בכיוון הזה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן