שי מלר

דרוש מנהיג

0
0

דרושה מהפכה בסגל הקבוצה אך כמובן הבסיס צריך להישאר בשחקני הבית
meler_180_t_006.jpg

מכבי נתניה, ירדה ליגה לליגה הלאומית. אנו בטוח שרוב הפרשנים והעיתונאים יחפשו את האשמים. אני בחרתי להתמקד בשאלה, מה יהיה הלאה ומה נלמד מחמש השנים האחרונות בליגת העל.

החיים בליגה הלאומית לא יהיו קלים בכלל. הליגה תהיה מאוד תחרותית והקבוצה חייבת להיות הישגית ולשאוף לנצח בכל משחק, על מנת לעלות חזרה לליגת העל. לכן, מבחינה מנטלית בסגל השחקנים חייב להיות מהפך רציני.

היה עצוב לשמוע את המאמן ראובן עטר, אתמול , מוצ”ש, שהוא היה שמח להישאר בנתניה, אם ישארו בה שחקנים מובילים כדוגמת ישמעאל אדו ורוסלן לוברסקי. כאן טמון לדעתי חלק מהכישלון של עטר ולכן אני בהחלט מעדיף שלא יאמן את נתניה, בשנה הבאה. שני השחקנים שציין, היו בין הגורמים העיקריים לירידה השניה ולכולם ברור שאצלם הבעיה היא מנטלית כמו גם אצל שאר השחקנים.

kofsa_180_01.jpg

לזכותו של עטר, יאמר שכאשר הוא נכנס לתפקיד לפני המחזור ה-22, בני סכנין, הובילה על מכבי נתניה ב-11 נקודות. מאז השיגה בני סכנין, נצחון אחד בלבד הפער צומצם אף ל-3 נקודות ובכל זאת סכנין נשארה בליגה.

זה מסביר שני דברים עיקריים. אחד, שעטר נכנס לתפקיד המצב היה כבר חמור מאוד והמאבק לא היה ממש בידיים של נתניה והשני שההחלטה למנות לתפקיד את אלי כהן לאחר גילי לנדאו, ע”י ההנהלה היא זו שהכריעה למעשה את הירידה ובכך אשמה ההנהלה.

מחליפו המיועד, שייע פייגנבוים, צריך החל מהשבוע הבא, לחפש שחקנים בעלי יכולת מנטלית גבוהה שמתאימים למאבקי הצמרת בליגה הלאומית כאשר לצידם הוא צריך להשאיר את השחקנים רעבים שגדלו בנתניה כדוגמת: וילנר ווסיהון על מנת שגם לקהילה ולציבור האוהדים יהיה במי לתמוך. כלומר, דרושה מהפכה בסגל הקבוצה אך כמובן הבסיס צריך להישאר בשחקני הבית.

בניגוד לשחקנים הרעבים, כמובן שניתן לשחרר את השחקנים השבעים בתמורה לרכישת שחקני רכש נאותים. בין השחקנים השבעים ניתן למצוא את רביד גזל ואורי אוזן, שכבר שנתיים נמצא בירידה ביכולתו.

loba_lobarski+addo_t180_02.jpg

למעשה מאז שריצ’רד נילסן, זימן אותו לנבחרת היכולת שלו בירידה. למחליפו, אברהם גרנט, היו סיבות שונות ומשונות לתת לו קרדיט על מנת שימשיך להיות בנבחרת.

מה שחשוב בליגה הלאומית זה למצוא בקבוצה מנהיג שישרה לכידות בקבוצה ושיגרום לכך שלא יהיה כאלו פערים בין משחקי החוץ למשחקי הבית. המשימה של שייע, לא תהיה פשוטה כלל ועיקר בנושא זה. אגב, צרפתי, כמנהיג לא סיפק את הסחורה השנה.

השחקן הכי משמעותי שהיה לנתניה בחמש השנים האחרונות היה איציק זוהר. איתו היתה תמיד הרגשה שלא משנה מה יהיה, לקבוצה ברוב המשחקים היה חוסן מנטלי בעיקר בזכות בעיטות העונשין שלו.

סירובו של מאיר אוזן, מבעלי הקבוצה, שלא לצרפו באמצע העונה לקבוצה היתה בין השגיאות הגדולות שנעשו השנה וראינו איך הוא עזר לאשדוד להישאר בליגה למרות פרישתו של רביבו ועזיבת יוסי אבוקסיס, באמצע העונה.

atar_landau_180_01.jpg

חשוב מאוד, שכבר השבוע ההנהלה תתחיל לחשוב מה עושים בשבוע הבא, לשבת יחד עם המאמן שייע וכבר עכשיו לתכנן את התקציב על מנת שבפתיחת מחנה האימונים יעמוד לרשות שייע הרוב המכריע של שחקני הסגל לשנה הבאה.

תפקיד ההנהלה זה לקבוע מטרות לתת תקציב וחשוב מאוד לתת לשייע ראש שקט בבנית הסגל.

דבר שלחלוטין לא נעשה בתחילת העונה עם גילי לנדאו, באשמת ההנהלה וגם זה חלק מן הסיבות שניסע בשנה הבאה למקומות כמו עכו וקרית גת.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן