שי מלר

טובעים במספרים

0
0

ראוי לציין, כאן ששלושת הבעלים שבאמת זכאים להערכה על הכסף שהביאו מהבית לקבוצה וששלושתם רוצים כעת ל”צאת מהקבוצה”
הסגל שנבנה עד עתה במכבי נתניה לקראת העונה הבאה בליגה הלאומית, מראה שהקבוצה ככל הנראה תיאבק על חייה בליגה הלאומית. אי חיזוק הקבוצה בחלק ההתקפי שהיה אנמי גם בשנה שעברה, יגרום למצב שבכל מקרה, מכבי נתניה, לא תרוץ בצמרת ותאבק על העלייה, עם כל הרצון והחלומות הוורודים של האוהדים והשחקנים.

meler_180_t_006.jpg

השאלה היא כעת מה עם הרצון של ההנהלה. האם באמת ההנהלה, לא רוצה שהקבוצה תעלה לליגת העל. כמובן שכן, אך כמו שיש רצונות יש מציאות מעט שונה. התקצוב הנמוך בסך 2 וחצי מליון שקל לשכר השחקנים הוא בעיקר עקב הסכם כובל בין הבעלים של הקבוצה שלפיו כל בעלים ישקיע בקבוצה לפי חלקו בשיעור המניות שיש לו בקבוצה ולא מעבר לכך. כל השקעה נוספת או הגדלה בגירעון הקבוצה חייבת באישור כל הבעלים.

לדברי נשיא הקבוצה אשר אלון, ההכנסה המיועדת לעונה הבאה תהיה במקרה הטוב תהיה 4 מליון שקלים, כך שאם שכר השחקנים יעלה על מליון וחצי שקל שמהווה רק חלק מהסעיפים בסעיפי ההוצאה, אזי הקבוצה תיכנס לגירעון נוסף. כך שלפי התקציב שנבנה כעת, ברור כבר עכשיו, הקבוצה בעונה הבאה תסיים בגירעון של מליון שקל, אשר ימומן כמובן ע”י הבעלים.

ממה שדווח בתקשורת הבעיה העיקרית בהגדלת התקציב היא בשני בעלים מאיר אוזן ודבל’ה לנד. דווח שלאוזן, ירדה המוטיבציה להשקיע בקבוצה, לאחר שבנו הקפטן בעונה שעברה, אורי, עזב את הקבוצה ודבל’ה שירש את הקבוצה מאביו יצחק לנד ז”ל, קבע מפורשות שכעת בכל מה שנוגע בקבוצה, המגמה היא להסתדר יותר עם שחקני הבית כאשר העלייה חזרה לליגת העל הינה בסדר עדיפות משני.

נשיא הקבוצה אשר אלון, מנוע במצב כזה להשקיע יותר ממה שהוא באמת יכול ורוצה בקבוצה, ביום שישי האחרון, בתוכניתו של רז זהבי, בתחנת הרדיו האזורי “רדיו אמצע הדרך” שרובה ככולה עסקה בשאלות ותשובות עם האוהדים, לא יכול היה נשיא הקבוצה להבטיח שהקבוצה אכן תעלה בעונה הבאה לליגת העל, בהתייחס לשאלה של אחד האוהדים.

101X133_aseralon_00.jpg

ראוי לציין, כאן ששלושת הבעלים שבאמת זכאים להערכה על הכסף שהביאו מהבית לקבוצה וששלושתם רוצים כעת ל”צאת מהקבוצה” כשמצד שני ברור שנעשו טעויות בעבר וכמובן שבעצם הירידה לליגה הלאומית הכישלון הוא גם שלהם.

אבל כפי שהסביר היו”ר אלון, ביום שישי האחרון, המצב הוא לא ממש פשוט ואי אפשר סתם כך “לצאת מהקבוצה” מבלי להעמיד ערבויות ראויות לבנקים.

על פי דוח שנערך ע”י ראש לשכת רואי החשבון לשעבר, אלכס הילמן, הקבוצה נמצאת בגירעון של 18 מליון שקלים, כאשר 10 מליון שקלים, הם למעשה השקעה של הבעלים ו-8 מליון, הם חובות לבנקים ולספקים חיצוניים כאשר הבעלים ערבים לחובות אלו.

אשר אלון, הודיע שעל ההשקעה שלו בסך 4.8 מליון שקל, הוא מוכן לוותר כאשר מי שירצה לקנות את הקבוצה יצטרך לתת ערבות של 8 מליון שקלים, במקומם של הבעלים הנוכחיים. אם הבעלים הנוכחיים יעזבו לאלתר את הקבוצה ויורידו מעצמם את הערבויות אזי הקבוצה תהיה במצב פירוק ויתכן שתרד לליגה א’.

רבים מאוהדי נתניה, רוצים בהחלפת ההנהלה. חלקם אף מגבש תוכניות בהבאת בעלים אחרים. על מנת שזה ישפר את מצבה של הקבוצה, הבעלים החדשים מלבד בערבויות שעליהם הוא אמור לחתום הוא צריך להביא מהבית לפחות גם מליון שקל על מנת לממן את הגירעון הצפוי לעונה הבאה כאמור, אחרת אין טעם בהבאת בעלים חדשים.

יתכן מצב שיבואו משקיעים חדשים, תמורת דילול שיעור המניות של הבעלים הנוכחיים. מצב כזה הוא בעייתי משום שהוא עדיין משאיר את רוב ההנהלה הנוכחית וכמו כן ההסדר הכובל בין הבעלים בכל מקרה עדיין נשאר.

תיאורית הפנדלים – סיכום

greece team_215k-n_01.jpg

כמובטח אציג כעת את טבלת היררכית הפנדלים המעודכנת . לפני הטבלה אביא את 26 המקרים בהיסטוריה של משחקי היורו והגביע העולמי שבהם נערכו בעיטות הכרעה מ-11 מטרים.

תזכורת: תיאורית הפנדלים קובעת שבשום מקרה במשחקי יורו והגביע העולמי לא תנצח נבחרת מדרג נמוך יותר קבוצה מהדרג הגבוה יותר.

יורו 76

1. המשחק על מקום השלישי: הולנד – יוגוסלביה 2:3
2. הגמר: צ’כוסלובקיה – מערב גרמניה 3:5

יורו 80

3. המשחק על מקום השלישי: צ’כוסלובקיה – איטליה 8:9

מונדיאל 82

4. חצי הגמר: מערב גרמניה – צרפת 4:5.

יורו 84

5. חצי הגמר: ספרד – דנמרק 5:6

מונדיאל 86

6. רבע הגמר: בלגיה – ספרד 4:5
7. רבע הגמר: מערב גרמניה – מקסיקו 1:4
8. רבע הגמר: צרפת – ברזיל 3:4

מונדיאל 90

9. שמינית הגמר: אירלנד – רומניה 4:5
10. רבע הגמר: ארגנטינה – יוגוסלביה 2:3
11. חצי הגמר: ארגנטינה – איטליה 3:4
12. חצי הגמר: מערב גרמניה – אנגליה 3:4

יורו 92

13. חצי הגמר: דנמרק – הולנד 4:5

מונדיאל 94

14. שמינית הגמר: בולגריה – מקסיקו 1:3
15. רבע הגמר: שבדיה – רומניה 4:5
16. הגמר: ברזיל – איטליה 2:3

יורו 96

17. רבע הגמר: אנגליה – ספרד 2:4
18. רבע הגמר: צרפת – הולנד 4:5
19. חצי הגמר: גרמניה – אנגליה 5:6

מונדיאל 98

20. רבע הגמר: צרפת – איטליה 3:4
21. חצי הגמר: ברזיל – הולנד 2:4

יורו 2000

22. חצי הגמר: איטליה – הולנד 1:3

מונדיאל 2002

23. שמינית הגמר: ספרד – אירלנד 2:3
24. רבע הגמר: דרום קוריאה – ספרד 3:5

יורו 2004

25. רבע הגמר: פורטוגל – אנגליה 5:6
26. רבע הגמר: הולנד – שבדיה 4:5

אם לוקחים רק נבחרות שהשתתפו פעמיים לפחות בבעיטות הכרעה אפשר להרכיב את ההיררכיה הבאה כאשר המספרים מראים את הדרג באותה היררכיה, ישנם נבחרות שרשום לידם כמה מספרים משום הדרג שלהם בהיררכיה לא ברור עד עתה:

1. צ’כיה
1-2. ארגנטינה
2. גרמניה
3. צרפת
3-4. אנגליה
4-5. ברזיל
5. ספרד
5-6. איטליה
6. דנמרק
7. הולנד
8. שבדיה
9. רומניה

הבאתי בעבר, כמה דוגמאות כיצד התיאוריה תמיד עובדת כעת אציג עוד שתי דוגמאות:

צ’כיה, ניצחה בעבר את גרמניה, שניצחה בעבר את צרפת שניצחה בעבר את איטליה, כעת צ’כיה אמורה לנצח את איטליה ואכן כך קרה ביורו 80.

צרפת, ניצחה בעבר את ברזיל, שניצחה בעבר את איטליה, כעת צרפת אמורה לנצח את איטליה ואכן כך קרה במונדיאל 98.

חוקרים באוניברסיטאות מכובדות באנגליה מחפשים כל מיני סיבות פסיכולוגיות לכך שהאנגלים מפשלים בדרך כלל פנדלים. אם הולכים במשותף אם התיאוריה שהצגתי מדובר כנראה, יותר בתסביך פסיכולוגי ופוליטי מול מדינות שהתעמתו עם האנגלים במלחמה (גרמניה וארגנטינה) מאשר פסיכולוגי גרידא.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן