שי מלר

שנת שפל

0
0

המצב איפוא קשה לא רק בקבוצה עצמה אלא אצל האוהדים בינם לבין עצמם וקיים למעשה, נתק בין ההנהלה לחלק גדול מהאוהדים. אין צורך להכביר מילים, עד כמה הדבר לא ממש עוזר ברצון לחזרה לליגת העל.
meler_180_t_006.jpg

העונה האחרונה של מכבי נתניה, מלבד העובדה, שהיוותה “עונת ירידה”. לוותה לצערנו, גם בקרע בולט בין מחנות האוהדים. תוך ירידה בכוחו של מחנה אחד, מועדון האוהדים הרשמי המכונה ה”פנזין” ועליית קרנו של מחנה אחר ה”קרייזי דיימונדס”.

נכון, שלא מדובר בקרע כמו שקורה במכבי תל אביב לכדורגל, כאשר אצלם יש תומכי הקבוצה ותומכי נימני, אבל בכל מה שנוגע למכבי נתניה, הדבר צרם מאוד במיוחד, לאור המצב של הקבוצה שהיה גם כך קשה והמריבות בין האוהדים לא ממש תרמו לקבוצה.

כאן המקום להדגיש שרוב הקהל שבא למשחקי הבית של הקבוצה, אינו מודע לכל המחנאות הזו, אבל מצד שני הוא גם אדיש תוך כדי משחק ואינו מעודד ממש את הקבוצה. ישנם פעמים שאוהדי הקבוצה האורחת, עושים פשוט בית ספר בכל מה שנוגע לעידוד, על אף שהם באים במספרים קטנים לעומת אוהדי נתניה.

crazyd_180_01.jpg

במשחקי חוץ, באים האוהדים השרופים האמיתיים של הקבוצה וכאן ראינו מאז העונה שעברה, כיצד ה”קרייזי דיימונדס” השתלטו על העניינים בכל הנוגע לעידוד הקבוצה.

נתחיל קצת בהיסטוריה. בשנת 2000 הקימו ארנון וולפסון, אייל זוהר ומאיר אנשר, את מועדון האוהדים הרשמי. האסטרטגיה של המועדון קבעה; כמה שיהיה שיתוף פעולה עם הנהלת הקבוצה, כך יהיה יותר טוב לאוהדים. הדבר בא לידי ביטוי בין השאר בהנפקת מנויים מוזלים לחברי המועדון, שפתוח, אגב, לכל האוהדים בהרשמה ללא תשלום.

כמו כן, נעשו מבצעים למען הקהילה שבמהלכם המועדון והנהלת הקבוצה קיימו באתר המועדון האוהדים הרשמי מכירות פומביות של פריטים היסטוריים הקשורים לקבוצה כאשר ההכנסות הועברו לילדים נזקקים.

זאת ועוד; הוקמה חנות וירטואלית של הקבוצה באתר האוהדים הרשמי שבה נמכרו מינויים ומתנות עם לוגו של הקבוצה.

הכל נשאר במשפחה

kobi_baladeb_t180k-n_01.jpg

אגב, שותף עסקי בכיר באותה חנות היה לא אחר מאשר מנכ”ל הקבוצה, ה”ה יעקב בלדב. את אתר המועדון האוהדים הרשמי, מתחזק לא אחר מאשר מיודענו, אורן עטיא, מנחה תוכנית הספורט “הדקה התשעים” בתחנת הרדיו האזורית “רדיו אמצע הדרך”.

בשנת 2002, החליטו חלק מאוהדים שעיסוקם של חברי המועדון בגיוס כספים למטרות עידוד ושיתוף האוהדים בכך אינו מספיק. לכן, הוקם ארגון נוסף, כאשר בשעת הקמתו ברובו היה מונהג ע”י קבוצת תיכוניסטים.

אני מציין את העובדה הזו, גם משום שהנהגת חברי המועדון הרשמי הם אנשי ובעלי עסקים משלהם, אשר לא יכולים לתרום את זמנם ומרצם לקבוצה כמו התיכוניסטים. בכל מקרה, מגיעות לאנשים משני המחנות מילות הערכה על פעילותם לקבוצה עד עתה.

לנצח עד שהאלימות תפריד בינינו

בשנתיים הראשונות חיו שני הארגונים בשלום, זה לצד זה ואף אורגן משחק ראווה ביניהם לזכרו של סמ”ר רון לביא, חייל אוהד הקבוצה, שנהרג בפעילות מבצעית בעזה.

בעונה החולפת, חדרו לארגון ה”קרייזי דיימונדס”, גורמים אלימים ששמו לעצמם מטרה להביא להדחת נשיא הקבוצה, אשר אלון. לאחר תבוסה בתחילת העונה באשדוד, תקפו הגורמים פיזית את אשר אלון. כמו כן, ריססו סיסמאות בגנותו על חומות הקופסא. מה שחמור הוא שהנהגת ה”קרייזי דיימונדס” לא עשתה דבר על מנת להוקיע גורמים אלו מחוץ לארגון.

Sympathizer_natnya_t180_01.jpg

לשיא השפל מבחינתי הגיע ארגון ה”קרייזי דיימונדס”, לאחר שבחרו בשי שביט, כ”איש השנה”. אותו אוהד שביט, התפרסם בצעד עם הרבה חוסר טאקט, פרסם מודעות אבל על מותה של מכבי נתניה ובגנותו של היו”ר אשר אלון, שנמצא השנה, באבל אישי בעצמו.

המעשה הנואל, הדגיש עד כמה הנהגת ארגון ה”קרייזי דיימונדס” אדישים בקשר לאלימות אוהדים הקשורים אליו לכל אורך העונה. לא רק הבעלים אשר אלון, הגיש תלונות במשטרה נגד הגורמים האלימים האלו.

גם העיתונאי איציק גניש, מהמקומון “חדשות נתניה” הגיש תלונה נגד ה”קרייזי דיימונדס” על כך, שהם מסיתים לאלימות נגדו.

מנגד, ארגון האוהדים הרשמי, ה”פנזין”, היה אנמי לכל אורך העונה. לא ממש הכריז על מלחמה באלימות של האוהדים, אך יש לציין, שהצטרף לקמפיין של “נתניה לא תרד” יחד עם ה”קרייזי דיימונס”. אחדות ברגע של “אחים לצרה” שלא היה בו לחפות על הקרע הכבד בין המועדונים, במיוחד בגלל הגורמים האלימים, שכבר ציינתי. מיותר לציין, שהעונה, משחק הראווה לזכרו של סמ”ר רון לביא, הי”ד, כבר לא התקיים.

צנזורה באתר אינטרנט?

לפני כחודש, החליטו ב”קרייזי דיימונדס” שהגיעו מים עד נפש ויש להתנער מהתדמית האלימה. הוקמה הנהלה חדשה לארגון וכמו כן, הוחלט שיעשה מפגש פתוח לכל אוהדי הקבוצה שבו יבחרו נציגים אשר ידברו עם הנהלת הקבוצה ללא דרכים אלימות וכמו כן, יחפשו משקיעים חדשים לקבוצה. מועדון האוהדים הרשמי “הפנזין”, החליט שלא להצטרף למהלך הזה.

sympathizer_natnya_t180k-n_01.jpg

לפני כשבועיים, ארגנו אותם נציגים הפגנה מסודרת אך רעשנית מול ביתו של אשר אלון, במושב השקט גן חיים. אותם מפגינים הגישו מכתב שבו הם דרשו מהנהלת הקבוצה לעשות מעשה ולתת לגורמים אחרים להחליף אותם בניהול הקבוצה.

בעקבות כך הנהלת הקבוצה, החליטה שהיא מדברת רק עם הפנזין, מועדון האוהדים הרשמי, תוך כדי טענה שחלק מאותם נציגים שנבחרו במפגש הפתוח, נגועים באינטרסים אישיים וחלקם רוצים בעצם ג’ובים בקבוצה. נו אז מה רע בכך…

מנגד, במועדון האוהדים הרשמי הפנזין, הוחלט לפני חודש, לאור מכירת החיסול של השחקנים, להוציא גם הם מכתב להנהלת הקבוצה, שממנו יצאה הקריאה להתפטר מתפקידה.

היו”ר והבעלים אשר אלון, הגיב לאותה קריאה בכך שאם הוא יעזוב הקבוצה תפורק. בלחץ הנהלת הקבוצה, ככל הנראה, או באורח פלא אחר הוסר פירסום המכתב מהאתר, לאחר ימים ספורים.

לסיכום, המצב איפוא קשה לא רק בקבוצה עצמה אלא אצל האוהדים בינם לבין עצמם וקיים למעשה, נתק בין ההנהלה לחלק גדול מהאוהדים. אין צורך להכביר מילים, עד כמה הדבר לא ממש עוזר ברצון לחזרה לליגת העל.

לפי דעתי, רוב האוהדים התייאשו מהאלימות והמלחמות הפנימיות עד כדי כך שב”משחק הירידה” בבלומפילד, נגד מכבי תל אביב, שהיה בין החשובים של הקבוצה בשנים האחרונות הגיעו בקושי 500 אוהדים.

צילום לוגו מועדון הקרייזי דיימונדס, באדיבות אתר “הקופסא”

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן