שי מלר

כשלון עסקי

0
0

הערוץ הראשון, שאצלו הכל מתוקצב מכספי ציבור ואין לו יכולת לשדר פרסומות, גם הוא ראה לנכון שההצעה של החברה הגרמנית מוגזמת.
meler_180_t_006.jpg

שבוע לאחר אי שידור משחק נבחרת ישראל מול צרפת – אם מנתחים את הענין מבחינה עסקית בצורה רגועה ולא מתלהמת כמו שאר כלי התקשורת, הרי שאת מירב האשמות אפשר להטיל על החברה בעלת הזכויות ולאו דווקא על רשות השידור.

החברה בעלת הזכויות, ספורט 5 מגרמניה, יחד עם נציגה בארץ חזי ויטקובסקי, התנהגה בדיוק כמו ספסר שקנה כרטיסים ונשאר איתם לאחר שהתחיל המשחק. בעיסקה זו, הם יכלו להתפשר עם רשות השידור על סכום של 175 אלף דולר, יומיים לפני המשחק.

כאשר הגיעו לפשרה על 225 אלף דולר זה כבר היה מאוחר מדי. אי אפשר להבין התנהגות עסקית כזו לאחר שכל מה שנשאר לספורט 5 לעשות זה למכור את הזכויות למשחק לכל המרבה במחיר ובסוף היא נשארה בלי כלום.

ויטקובסקי, מסר שהוא היה כל כך מעוצבן שהציבור בישראל אינו יכול לראות את השידור ולכן אף הוא לא התעניין מה קורה במשחק. האמת היא לדעתי שויטקובסקי, היה מעוצבן בגלל שהוא גרם במו”מ כושל להפסד פיננסי של לפחות 175 אלף דולר וכעת הוא צריך להסביר זאת למעסיקיו מגרמניה.

klimi saban_180k-n_01.jpg

בנושא זה גם הפוליטיקאים התגלו כ”מתערבים לא רצויים”. התערבות השר אולמרט, גרמה לבעלת הזכויות לחכות ממש עד לרגע האחרון, ע”מ לאלץ את רשות השידור, להסכים להצעה המופרזת ולא להוריד אותה.

כמו כן, התערבות חברי הכנסת ע”מ לשדר את משחקי הנבחרת אך ורק בערוץ פתוח, מנעה את האפשרות שהערוצים בתשלום, יוכלו לשדר במקרה שהזכויות אכן נקנו ביוקר רב.

יש לזכור, שהערוצים המסחריים, שלהם כמובן, יש שיקולים אך ורק עסקיים, לא ראו לנכון שקניית הזכויות מהחברה הגרמנית כדאית כלכלית מול ההכנסות מפרסומות הצפויות באותו שידור.

קל וחומר לדעתי, הערוץ הראשון, שאצלו הכל מתוקצב מכספי ציבור ואין לו יכולת לשדר פרסומות, גם הוא ראה לנכון שההצעה של החברה הגרמנית מוגזמת.

נכון, ישאלו כולם, אז למה למכבי תל אביב בכדורסל הערוץ הראשון כן משלם והרבה ובכן גם הדבר הזה פסול ואין שום סיבה שמכבי תתוקצב שנה אחרי שנה, מכספי ציבור ועדיף שערוץ 2 או ערוץ 10, יהיו הספונסרים שלה וכבר קרה ששנה אחת שמכבי ת”א שודרה בערוץ 10. מכאן, שמעשה פסול שכזה, לא אמור להצדיק מעשה פסול אחר.

Israel TV Channel 1_t180k-n_01.jpg

לגבי האולימפיאדה ומשחקי גביע העולם יש לערוץ הראשון, יתרון בלעדי על פני שאר הערוצים משום שזכויות השידור שלהם נקנו לשנים ארוכות על ידי איגוד השידור האירופי (“האירוויזיון” כן אותו גוף שמנהל את תחרות הזמר המפורסמת) וגם יורוספורט חברה בו.

לכן, במקרה כזה, יחסית לשאר הערוצים, רק לערוץ הראשון, ישנה אפשרות לקנות את שידורי האולימפיאדה ואת משחקי חצי הגמר והגמר בגביע העולמי בכדורגל.

יש לציין, איפוא שיורוספורט עצמו עקב ניהול כושל נסגר לשנתיים בין 1992 ל-1994. אני מניח שאיגוד השידור האירופי, שהוא הבעלים הישירים של היורוספורט כבר למד את הלקח ממקרה זה וגם הוא לא קונה זכויות שידור ללא כל אבחנה (כמו: משחקי הליגה האנגלית ומשחקי ליגת אלופות) על מנת שלא תהיה לו נפילה עסקית נוספת ואחרונה.

שנה טובה לכולכם!

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן