שי מלר

חוסר אמונה

0
0

ההתאחדות לכדורגל העולמית פיפ”א קבעה את התאריך 17 בנובמבר, כיום, משחקים נוסף ויחיד באותו חודש לפני פגרת החורף ומעניין שישראל בחרה בו ברוב טיפשותם של פקידי ההתאחדות שלא שמו לב כיצד שאר הנבחרות בבית בחרו שלא לשחק בתאריך זה.
meler_180_t_006.jpg

לאחר שבעונה שעברה ניצחה מכבי נתניה רק פעם אחת מתוך 17 משחקים בחוץ, נראה שהשנה המצב לא יהיה ממש שונה והבעיה המנטלית במשחקי החוץ נמשכת.

בתום ההפסד אתמול התראיין מאמן מכבי נתניה, ראובן עטר ואמר שהבעיה המנטלית משותפת לכל הליגה הלאומית. דבר מעט תמוה לאור ניצחונות החוץ של הפועל ירושלים והפועל קרית שמונה אשר מקדימות כעת את מכבי נתניה בטבלה.

לעטר, יש בעיה קשה בגיבוש הסגל החדש. 18 שחקנים חדשים הצטרפו השנה לסגל הקבוצה ועל כן, משימת העליה לא נראית בכלל פשוטה.

בעונת העלייה הקודמת של מכבי נתניה 98/99, לא הפסידה נתניה משחק אחד בחוץ. המאמן דאז אורי מלמיליאן, ידע לשחק בצורה טקטית ונכונה בחוץ במיוחד מול הקבוצות שנאבקו עם נתניה על העליה לליגת העל.

Atar_Reuven_t180k-n_05.jpg

נראה שבתחילת העונה במשחקי החוץ מול כפר סבא וקריית שמונה, ראובן עטר, בהחלט עמד במשימה. הקבוצה עמדה נכון על המגרש ובהחלט היתה גורם מרתיע מול הקבוצה הביתית.

כאשר, עטר, בחר לפתוח עם הרכב התקפי במשחקי החוץ הוא ספג כישלונות. מול רמת השרון, התוצאה היתה צריכה להיות 5:1 לרמת השרון במקום תיקו אחת. כמו כן, השערים שספגה הקבוצה בהפסדים מול אחי נצרת ואתמול מול ראשון לציון, היו שערים בהתקפות מתפרצות, כלומר; שהקבוצה שיחקה לא מבוקר ורצה קדימה.

מוטב אם כן שעטר, יחזור לשיטה הקודמת וישחק בצורה מבוקרת יותר במשחקי החוץ. אפשר להישאר בשיטה הזו ובכל זאת לעלות ליגה בהנחה שהקבוצה תמשיך לנצח במשחקי הבית.

עם כל הכבוד לראשון לציון ולקריית שמונה, אני לא בטוח שהם יישארו בצמרת לאורך זמן לבדם וגם הפועל כפר סבא ומכבי הרצליה יצטרפו למאבק ביחד עם מכבי נתניה. כך שעדיין יש להתאזר בסבלנות. בכל מקרה הליגה תהיה ארוכה וקשה.

חוסר אמונה 2

avraham_grant_t180X123k-n_01.jpg

בעניין אחד שבו יש לנו עדיין אמונה, בעניו השני אין כנראה שום אמונה, במיוחד לפקידי ההתאחדות לכדורגל. אברהם גרנט, יכול כבר להתחיל את התירוצים, נבחרת ישראל, שוב לא תעפיל לגביע העולמי בכדורגל במיוחד לאור טיפשות ואוזלת ידה של ההתאחדות לכדורגל.

עצם העובדה שההתאחדות קבעה מחזור משחקים ארבעה ימים לפני משחק החוץ של הנבחרת מול קפריסין, אומר למעשה, שלפקידי ההתאחדות מראש יש חוסר אמונה בנבחרת ולכן משחקה לא אמור להפריע לפעילות הליגה הרגילה.

גם ההתאחדות הקפריסאית נהגה כך, אבל בסופו של דבר היא שינתה את דעתה וביטלה את מחזור המשחקים לעוד שבועיים בקפריסין. לא מובן מדוע ההתאחדות בארץ, לפחות במצב הנתון שבו ישנם עדיין סיכויים לעלות למונדיאל בגרמניה, לא עושה כן.

לפי דעתי, אין שום בעיה לבטל את המחזור בעוד שבועיים ולדחות את ביום הליגה בשבוע. עצם העובדה, שהדבר עומד עדיין בסימן שאלה גם הוא בזיון בפני עצמו.

menahen itiza_israel-football_t180k-n_01.jpg

בזיון נוסף, קשור למעשה ללוח המשחקים. הנבחרות הבכירות ביבשת יודעות שקשה לקבץ למחנה אימונים את השחקנים מכל רחבי אירופה ועל כן, אין זה כדאי לקבוע לנבחרת משחק אחד לשבוע אלא שני משחקים, בשבת ורביעי.

ההתאחדות לכדורגל העולמית פיפ”א קבעה את התאריך 17 בנובמבר, כיום, משחקים נוסף ויחיד באותו חודש לפני פגרת החורף ומעניין שישראל בחרה בו ברוב טיפשותם של פקידי ההתאחדות שלא שמו לב כיצד שאר הנבחרות בבית בחרו שלא לשחק בתאריך זה.

אם ישראל, הייתה משחקת מול קפריסין, במחזור משחקים של שבת ורביעי והדבר היה אכן אפשרי, לא הייתה שום בעיה במחזור משחקים בשבת לפני ולא היה צריך להעמיד את יוסי בניון, שמשחק בליגה הספרדית בבעיה כאשר הוא אמור לשחק משחק ליגה שלושה ימים לפני קפריסין וברור לכולם שלפי בניון תקום או תיפול הנבחרת.

klimi saban_180k-n_01.jpg

אבל למעשה, הדבר העיקרי שיכול להכשיל את הנבחרת נעוץ בכך שישראל תסיים את משחקיה ב-8.10.2005 לפני יום המשחקים האחרון של יריבותיה 12.10.2005 צרפת שוויץ ואירלנד וזאת מכיוון שמדובר בערב יום כיפור.

זה אומר שגם אם יהיה סיכוי לנבחרת הגורל של הנבחרת לגבי העליה ובהנחה שהיא לא תנצח בכל המשחקים, כבר לא יהיה נתון בידיה ופה יש גורם שלילי חמור. אברהם גרנט, אפוא יכול להוסיף תירוץ נוסף במקרה של כשלון נוסף בהעפלה לגביע העולם.

דבר אחרון, ראוי להגיד תודה רבה סוף סוף ליומן חדשות הספורט ב”ערוץ הספורט”. שרק לאור העובדה, שנחתם הסכם שידורים עם חברת צ’רלטון, הם נזכרו שבאמת קיימת ליגה אנגלית ולא רק שהם מדווחים על התוצאות, דבר שהם יכלו לעשות ללא הסכם עם צ’רלטון, הם עכשיו מראים תקצירים מאותה ליגה, פשוט להצדיע.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן