שי מלר

אתיקה וגזירה שווה

0
0

לקראת מבחנה החשוב באי השכן, קפריסין, מאמנים מכל הליגות יושבים ביציע וכותבים במחברות את מה שגרנט, מדריך ומנסה ליישם בנבחרת. מסתבר, לפתע כביכול שלגרנט יש “שיטה”.
meler_180_t_006.jpg

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל יעמוד למבחן השבוע כאשר שוערה של מכבי תל אביב, לירן שטראובר, יועמד לדין לאחר שטען לכלי התקשורת על שופט הכדורגל שי שטרית שהוא בא לשפוט את המשחק עם תוצאה בכיס. אם בית הדין, לא יגזור עונש הרחקה על שטראובר, הרי שהוא לא עמד כאן במבחן הגזירה השווה מול יניב אברג’יל, כאשר לפני שנתיים הוא הורחק, בגין עבירה דומה משני משחקים, כששיחק בקבוצת הפועל כפר סבא.

באותו משחק מהשבוע שעבר, מכבי תל אביב מול אשדוד הורחק, כזכור, הכדורגלן ברוך דגו. מיד הועלתה האפשרות לזכות את דגו, על סמך צילומי הטלוויזיה.

מעניין שכלי התקשורת וההתאחדות לכדורגל עצמה, “שכחו” ממקרה על אותו משקל לפני שנתיים, כאשר אורי אוזן ממכבי נתניה, הורחק שלא בצדק, על הצלה ביד עם הכתף כשהשופט באותו משחק איתן תבריזי, ראה לנכון, להרחיקו בטענה שהכתף היא חלק מהיד… טענה שגויה מהיסוד לפי חוקי פיפ”א.

Baruch Dego_t180k-n_01.jpg

גם אז נעשה בירור בהתאחדות ומתברר שאי אפשר לזכות שחקן על הרחקה על סמך צילומי הטלוויזיה. לפחות בסוגיה הנדונה חוק הגזירה השווה עבד וברוך דגו, לא ישחק במחזור הבא במשחק החשוב מול מכבי חיפה, משחק שכנראה ירחיק את מכבי תל אביב, עוד יותר, מליגת האלופות בשנה הבאה.

סרט מלחמה

סוגיה נוספת בנושא אתיקה, עלתה בשבוע שעבר, כאשר שוערה של עירוני רמת השרון מהליגה הלאומית, מאיר כהן, שיש לו חוזה עד סוף העונה, פנה ביוזמתו לבני סכנין, מליגת העל על מנת לשחק אצלה וזאת עקב יכולתו הנמוכה של שוערה אנרג’י.

עולות כאן שתי בעיות חמורות מאד. ראשית, השוער כהן, שאין לו בעיות בדקות משחק או בעיות משמעותיות אחרות בעירוני רמת השרון, לא רואה לנכון, לסיים את העונה בקבוצה בה פתח והוא מחפש הזדמנויות להשתחרר מהקבוצה על “לא עוול בכפה” למרות שאנחנו רק בתחילתה של הליגה. מוזר.

meir cohen_t180k-n_01.jpg

המעשה השני שהוא בעיני חמור יותר, הוא חתירה תחת מקום עבודתו של שחקן אחר בקבוצה אחרת. לפי ההערכה שלי, אם השוער בסכנין, לא היה שוער זר אלא ישראלי. מאיר כהן, לא היה נוהג כך, כי אם היה נוהג כך, מן הסתם היה מתפתח קרב תקשורתי מביש בין שניהם בכלי התקשורת וכשאני אומר מביש, אני מתכוון ומורה בעיקר כלפי כהן, השוער הלוחם. מביש.

טובל ושרץ בידו

מקרה אחר של בעיה של אתיקה פורסמה השבוע במקומון “העיר”. מתברר שכתב מעריב העתונאי אביעד פוהורילס, הזמין לפני שבועיים, את מאמני הכדורגל אברהם גרנט, גילי לנדאו ואלי כהן, למסיבת יום הולדתו. מזל טוב. אבל בהחלט מדובר כאן, בהתנהגות עיתונאית לא ראויה בלשון המעטה.

פוהורילס, היה אחד מ”כתבי החצר” של אברהם גרנט, כאשר עבד לפני כשנה בעיתון “ידיעות אחרונות”. הכתב פוהורילס, כזכור, היגן בחירוף נפש על גרנט, זאת כנגד פיטוריו של האחרון, כאשר זה נסע לאליפות אפריקה, ללא ידיעתה של ההתאחדות לכדורגל והסעירה את הציבור החלוק בדעתו בפרשה.

avraham_grant_t180X123k-n_01.jpg

ביום ראשון, שעבר, יצא שטרן חלובה, גזבר ההתאחדות, בהתקפה חריפה בעיתון “מעריב”, על מאמן הנבחרת אברהם גרנט, על כך, שהוא עושה מניפולציות בכלי התקשורת על מנת שפקידי ההתאחדות יצאו בצורה הלא הכי טובה מפרשת הזזת מחזור המשחקים שלא שוחק בשבת האחרונה.

הכתב של אותה כתבה לא היה אחר מאשר… ניחשתם נכונה, אותו פוהורילס. בתגובה, לפי עיתון “העיר” המאמן גרנט, שלח לפלאפון של פוהורילס הודעה שבתוכה היה כתוב את המילה “בוגד, תתבייש לך”… לעומת זאת אפשר להגיד על פוהורילס את האימרה “טובל ושרץ בידו”…

השיטה אליבא דגרנט

ואם כבר מדברים על מאמן הנבחרת אברהם גרנט, הרי באחרונה, דווח שבאימוני הנבחרת לקראת מבחנה החשוב באי השכן, קפריסין, מאמנים מכל הליגות יושבים ביציע וכותבים במחברות את מה שגרנט, מדריך ומנסה ליישם בנבחרת.

לפיכך, מסתבר, לפתע כביכול שלגרנט יש “שיטה” וכולנו מקווים לראותה עובדת כמו שצריך בקפריסין, ביום רביעי, הקרוב.

בהצלחה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן