גינה

חמציצים – לא רק בצהוב; חמציץ מאדים מדרום אפריקה

0
0

פריחתם מופיעה לאורך כל החורף והאביב לפי הזנים השונים. הם נעלמים בקיץ וחוזרים בחזרה בחורף הבא ובגדול
חמציצים – לא רק בצהוב; חמציץ מאדים מדרום אפריקה
Chamtsis_t180k-n_id=6249_02.jpg

מי לא מכיר את החמציצים הצהובים שגדלים בחורף בטבע? רובנו זוכרים אותם כילדים, כשהיינו נוהגים לאכול את הגבעולים החמצמצים שלהם. הפרחים הצהובים שלהם מפארים את שדות הבר בחורף ובמקביל החמציצים התרבותיים מפארים את הגינות בחורף. בקיץ הם נעלמים לחלוטין וחוזרים בסתיו.

איריס גלזמן, ממשתלת וונדי, מספרת שהחמציצים הם למעשה צמחי פקעת ומרבים את הפקעות בקרקע. אנחנו מכירים בגינות את החמציץ הסגול שמופיע עם עלים סגולים או ירוקים ופורח בורוד, הוא מתאים גם לשמש וגם לצל ונפלא במסלעות.

בתקופה האחרונה, יובאו לארץ מינים חדשים של חמציץ מאדים מדרום אפריקה, מתאימים יותר לשמש מלאה. בצל הם לא פותחים את הפרחים. פריחתם בשלל צבעים מדהימים ובוהקים מלבן וצהוב עד גוונים שונים של ורוד וסגול.

הפרחים נפתחים בשעות הבוקר ומאירים פנים עד רדת השמש. הם די נמוכים: כ-10-25 ס”מ, תלוי בזנים השונים והם מפתחים גוש שגדל עם השנים ומתרחב במסלעה או בעציץ היכן שנמקם אותם.

Chamtsis_t180k-n_id=6249_01.jpg

יש להם, עלה שנקרא תלתני, כי הוא מורכב משלושה עלעלים שיכולים להיות מעוגלים, גזורים או מאורכים, צבעם ירוק או סגול.

פריחתם מופיעה לאורך כל החורף והאביב לפי הזנים השונים. הם נעלמים בקיץ וחוזרים בחזרה בחורף הבא ובגדול – אם משקים את הפקעות בקיץ כשהם נעלמים. פשוט נפלא, פתאום, לגלות בסתיו כשהגינה מתעייפת מהקיץ, צמחים שמופיעים לבד וצובעים את המסלעה. קצת נוסטלגיה אבל במהדורה חדשה לגמרי…

במשתלות וונדי בעין ורד בשרון, בשילת ליד מודיעין וב”עד הלום” דרומית לאשדוד, תמצאו בעונה זו תצוגה ומבחר גדול של חמציצים בפריחה.

לפרטים ומידע בנושאי גינון ניתן לפנות למשתלת וונדי, טל: 09-7963154 וכן באתר האינטרנט “עולם הגן”: www.olamhagan.co.il.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן