שי מלר

מוסר צרוב

0
0

גברי לוי, מינה את מקורבו אייזנברג כדובר ההתאחדות, משכורת נאה, עם משרה נאה, שבה מחזיק אייזנברג עד עצם היום הזה. אני משער שהדבר לא היה ממש על פי כל כללי המכרז אלא לפי מינוי של מקורב…
meler_180_t_006.jpg

פרשת הדיסק הצרוב כפי שהייתה במשחק הנבחרת מול קרואטיה. מוכיחה שוב איזה סוג של אנשים מנהלים את הכדורגל הישראלי, לא רק מבחינה של סדר וניהול אלא גם מבחינת מוסריות. הדבר קורה כפי שאנחנו יודעים גם במוסדות ציבוריים אחרים בישראל. אנשים כאלו לא ממש תראו בחברות גדולות מצליחות במגזר הפרטי.

כאשר שאלו את שאול אייזנברג, דובר ההתאחדות לכדורגל, למה השתמשו בדיסק צרוב (מדובר בגניבה של זכויות יוצרים לכל דבר ועניין) הוא ענה שהדבר נעשה בתום לב, בטעות. ממש תשובה לעניין. נכון, שישנם מיליונים של אנשים בעולם שצורבים דיסקים באופן לא חוקי אבל לפחות ממוסד ציבורי הסטנדרטים צריכים להיות לגמרי אחרים.

לשאול אייזנברג, יש היסטוריה ארוכה של אחד בפה ואחד בלב. כאשר דווח בשבוע שעבר, על ההקפאה של תוכנית הרדיו בהפקתו “משחק רדיוס”, ששידרה בחודש האחרון, את המשחקים בשבת מליגת העל, עקב אי תשלום לעובדים, לא ממש הופתעתי.

Shaul_Aiznberg_t180k-n_12-2-05_01.jpg

גם בראשית שנות התשעים כאשר ה”ה אייזנברג וגברי לוי, היו הבעלים מחלקת הכדורסל של הפועל תל אביב, הם הלינו שכר של שחקנים ומאמנים.

אייזנברג ולוי, יצאו אז מהפועל תל אביב ב”שן ועין”. כיום, אייזנברג, מנהל את אותה קבוצה ממש בקדנציה נוספת. כנראה שהזיכרון במחלקת הכדורסל של הפועל תל אביב, קצר או שלא היו מועמדים רציניים וטובים אחרים שייקחו את הניהול בקבוצה.

אותו גברי לוי, התמנה לאחר מכן, כידוע לתפקיד יו”ר ההתאחדות לכדורגל ובסוף שנות התשעים הוא מינה את מקורבו אייזנברג כדובר ההתאחדות, משכורת נאה, עם משרה נאה, שבה מחזיק אייזנברג עד עצם היום הזה. אני משער שהדבר לא היה ממש על פי כל כללי המכרז אלא לפי מינוי של מקורב. גם תוכנית הרדיו “משחק רדיוס” ניתנה להפקתו של אייזנברג מההתאחדות ללא מכרז.

בגלל ההיסטוריה הלא מכובדת של אייזנברג גם בהפועל תל אביב וגם עקב צורת המינוי שלו בהתאחדות לכדורגל, קצת צרם לי שהוא זה היה האיש שנשא הספד לנחום סטלמך בפני קהל רב בשנת 1999 כדובר ההתאחדות לפני משחק בקדם הגביע העולמי נגד קפריסין. לפי דעתי היה ראוי שההספד יעשה ע”י מישהו אחר שליוה את נחום סטלמך לאורך הקריירה המפוארת שלו בכדורגל הישראלי.

menahen itiza_israel-football_t180k-n_01.jpg

דוגמאות נוספות של לכאורה, חוסר מוסריות אפשר למצוא אצל בעלי קבוצות ומאמנים; מאיר פניג’ל מבעלי בית”ר ירושלים, נתפס לפני שנתיים שהוא נוהג על רכב כאשר מעולם הוא לא הוציא רשיון כחוק. חוץ מאי קיום החוק, מדובר היה בסיכון חיי אדם ממש. גם המאמן שלו בקבוצה, אלי אוחנה, נתפס עם רשיון שאינו בתוקף בשבוע שעבר. כנראה, שלפחות בדבר הזה, הם כן, מצאו התאמה אחד עם השני.

בשבוע שעבר, אמר יו”ר ההתאחדות איצ’ה מנחם, שבעתיד הוא ישקול שוב באם לקיים את משחקי הנבחרת באצטדיון “טדי”, בעקבות קריאות גזעניות. עוד אמירה אומללה מכיוונו של איצ’ה משום שבכך, אתה לא פותר את הבעיה של האלימות וההסתה אלא מנסה כביכול לעקוף אותה. מה גם שלדעתי הנבחרת בד”כ משחקת יותר טוב ב”טדי” מאשר ברמת גן ולראיה ניצחונות של ישראל על שתי אלופות עולם לשעבר (אורוגוואי וארגנטינה) שהיו ב… “טדי”.

באצטדיון רמת גן, אתה צריך בחלק מהיציעים, לקחת משקפת על מנת לראות מה קורה בקצה השני של המגרש. הדבר הזה לא קשור לגודל של האצטדיון אלא למבנה שלו והמרחק שלו לדשא. מה גם שהשירותים ביציע המזרחי הם במצב נוראי.

raz_zehavi_180k-n_03.jpg

ב”טדי” בדומה לאצטדיונים אחרים מפוארים בעולם (סנטיאגו ברנבאו) הקהל, נמצא ממש קרוב לדשא. ראוי שבטורניר טורניר מוקדמות יורו 2008 יעשה ניסיון שבו נבחרת ישראל תשחק את כל משחקיה הביתיים באצטדיון “טדי”.

בשבוע שעבר, דיווחתי על התחרות המסתמנת בימי שישי בין “רדיו אמצע הדרך” ל”רדיו קול נתניה” בעניין שידורי הספורט בימי שישי. ביום שישי, האחרון, ביקש השדר רז זהבי, בשידור “רדיו אמצע הדרך”, ממנהלו אהרון אורגד, שגם לו מגיע לשדר שעתיים ולא שעה. אין ספק שהתחרות עושה את שלה.

זהבי, בתוכנית האחרונה דיווח על “סקופ” כביכול על כך שיוסי מזרחי, יאמן העונה הבאה את מכבי נתניה. כרגיל כמו “סקופים” אחרים של זהבי, הדבר לא קיבל שום התייחסות ודיווח בעיתונות הארצית. מדובר בעוד”סקופ” מפוברק, שכנראה נועד לעשות עוד רדיפה אישית מצידו של זהבי למאמן ראובן עטר, מאמנה המצליח של מכבי נתניה.

Israel TV Channel 1_100k-n_01.jpg

לסיום, בתזכורת השבועית שלנו לגבי המפיקים של התוכנית “ראשון בשער”. האחראי על הדיווחים על הליגה הלאומית בתוכנית שלומי דניאלי, עדיין לא מעודכן או שלא עדכן את ההפקה שלקבוצת אחי נצרת הורידו נקודה בוועדת משמעת לפני שבועיים. אתמול הציגו בטעות שלאחי נצרת יש 20 נקודות ולא 19.

גם את המנחה בוני גינצבורג, הדבר הזה בילבל, כאשר הוא טען שאחי נצרת ניצחה, שלשום ומיד הוא תיקן את עצמו כשהודיע שהקבוצה סיימה בתיקו. מעניין, אם חוסר העדכון של הערוץ הראשון, יישאר בעינו עד לסיום הליגה. יתכן שהם יגיעו למצב שהם ידווחו שקבוצת אחי נצרת נשארה בליגה בעוד שעקב הורדת הנקודה הם ירדו לליגה א’. נמשיך בעונג, כמובן, לעקוב.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן