בריאות הציבור

מועצת העירייה חייבת לקיים דיון מקיף בנושא; “יישום דוח דברת בעיר נתניה”

0
0

טוען חבר מועצת העיר נתניה הרצל קרן, דרש בישיבת מועצת העירייה שהתקיימה השבוע # ראש העירייה פיירברג; “יישום דו”ח דוברת בנתניה, יחייב הערכות ובדיקה מעמיקה של העירייה בטרם היישום ולאחר דיון מעמיק ורציני בנושא במועצת העירייה”.
מועצת העירייה חייבת לקיים דיון מקיף בנושא;
חבר מועצת העיר נתניה הרצל קרן, דרש בישיבת מועצת העירייה שהתקיימה השבוע, כי מועצת העירייה, תקיים דיון מקיף בנושא; “יישום דו”ח דברת בעיר נתניה”.

herzel_keren_t180k-n_01.jpg

הצעתו של קרן, באה על רקע הצהרותיה של ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-אכר, בשבועות האחרונים, כי נתניה, תהיה אחת הערים הראשונות אשר תיישם את הדו”ח ותשמש בכך כפיילוט לרפורמת דברת.

דבריה אלה של פיירברג-אכר ראש העירייה, נאמרו בטרם קיימה כלל מועצת העירייה דיון בנושא ובטרם ניתן מענה לשאלות ולקושיות הרבות המלוות את ישום הרפורמה בנתניה.

בהצעתו לסדר אמר קרן, כי; “כרבים אחרים, אני מסכים שמערכת החינוך בישראל בכלל ובנתניה בפרט חייבת לעבור רפורמה ושינויים ואפשר שברפורמה המוצעת בדו”ח דוברת ישנם אלמנטים ונושאים ראויים אשר ביכולתם לתרום תרומה רבה למערכת החינוך בישראל בכלל ובעיר נתניה בפרט”.

יחד עם זאת, טען קרן, כי; “יישומה של הרפורמה המוצעת היא לכול הדעות לא פשוטה והיא מחייבת מתן מענה, פתרונות והערכות מטעמה של עיריית נתניה בנושאים שונים. נכון להיום, לא ברור האם המערכת העירונית מסוגלת לתת מענה לסוגיות אילו?!”

“היות ומדובר ברפורמה אשר אמורה להשפיע באופן דרמטי על החינוך בעיר נתניה ולא רק עליו, אמר קרן, חובה על מועצת העירייה לקיים דיון מעמיק בישום דו”ח דוברת.

“נכון להיום, לא ברור לי ולרבים נוספים, הוסיף ואמר קרן, “האם בכוחה של הרפורמה המוצעת לתת מענה לכל הבעיות של החינוך בישראל בכלל ובעיר נתניה בפרט וחשוב ששיקולים ולחצים פוליטיים ארציים, לא יהיו הגורמים ו/או השיקולים לקבלת החלטה לא נכונה של המערכת העירונית בנתניה בנושא אימוץ וישום מיידי של דו”ח דוברת.

בעניין זה, גרס קרן, כי מתבקש להעלות כמה סוגיות וקושיות כבדות משקל בטרם קבלת החלטה עירונית לאמץ וליישם את דו”ח דוברת בנתניה. ראוי לשאול ולבחון, בין השאר:

Firberg Miriam_t180k-n_05_01.jpg

האם לא ראוי, כי העיר נתניה, אשר הישגי מערכת החינוך בה אינה מהמובילים במדינה, תמתין עם יישום הרפורמה בעיר וזאת עד לאחר שרפורמה זו, תיבחן על ידי ערים אחרות חזקות ממנה בתחום החינוך?

האם מערכת החינוך בעיר נתניה ערוכה כלל ליישם את רפורמת דוברת כבר בתקופה הקרובה?

על מנת להמחיש את המורכבות הביא קרן מספר סוגיות ודוגמאות המחייבות מענה ותשובה וזאת בטרם יישומה של הרפורמה במערכת החינוך בנתניה:

שאלה ראשונה שיש לשאול לדעתו היא, מהם היתרונות והחסרונות של הרפורמה המוצעת לעיר נתניה? האם העירייה, בחנה סוגיה זו לעומקה, מכל היבטיה וזאת בטרם נתניה תהייה מהערים החלוצות ביישום דו”ח דוברת???

האם העירייה, בחנה את המשמעות הפרסונאלית של רפורמת דוברת לגבי המורים במערכת החינוך בנתניה? כמה מורים יאלצו לפרוש וכמה יאלצו להיות מנוידים ו/או לבצע שינויים והתאמות כאלה ואחרות?

לדבריו, רפורמת דוברת אפשר ותחייב לבצע שינויים כאלה ואחרים ובכלל זה שינויים והתאמות מבניים בחלק מבתי הספר בעיר. האם העירייה יודעת איזה שינויים, באיזה פרק זמן ניתן ליישם שינויים אלה? מה עלות השינויים והאם את עלות השינויים תשלם הקופה הציבורית העירונית?

האם בתי הספר בעיר נתניה, שאמורים לשמש אכסניה ללימודים מ-8 בבוקר ועד ארבע אחה”צ ערוכים לאכלס תלמידים מבחינת מיזוג אוויר? האם מערכות החשמל בכל בתי הספר בעיר מסוגלות לתת מענה למערכות מיזוג האוויר? (למיטב ידיעתי כמחצית מבתי הספר בנתניה לא ערוכים מבחינת מערכת החשמל ומיזוג האוויר לכך!).

שאלה נוספת לא פחות חשובה שיש לשאול ולבחון לדברי הרצל קרן היא מי ישלם את החשמל עבור הפעלת מערכת החשמל ומיזוג האוויר בשמונה, שעות לימודים ביום? המדינה? העירייה? או שכרגיל ההורים?!

בנוסף טען קרן, כי לימודים עד השעה ארבע אחה”צ, מחייבים לוגיסטיקה שלמה של מערך הזנה! האם העירייה ובתי הספר ערוכים לכך? ומי ישא בעלות מערך ההזנה? שוב ההורים?!

Dovrat Shlomo_t180k-n_02.jpg

בעיה טכנית לכאורה אבל כבדת משקל היא סוגיית חדרי השירותים בבתי הספר והמחסור בחדרי שירותים בחלק מבתי הספר. שימוש בחדרי שירותים – מעטים יחסית?! – לאורך כל כך הרבה שעות מחייב הערכות אחרת של הסדרת ניקיון וסניטציה מסודרת על פני כל 8 השעות. האם בתי הספר והעירייה ערוכים לכך ומי ישלם עבור תחזוקה אינטנסיבית של השירותים?

שאלה כבדת משקל נוספת לדברי קרן היא, האם העירייה מתכננת ו/או ערוכה להעסיק ילדים רבים כל כך בימי שישי, ביום החופשי מלימודים? האם העירייה קיימה דיון מעמיק בסוגיה??? אחת ההמלצות בדו”ח דוברת היא שינוי בשיטות הלמידה.

האם בתי הספר בעיר, ערוכים לשינוי המוצע ובכלל זה לימוד ותרגול עם מורים בקבוצות קטנות יותר? האם בחנה העירייה, כיצד מבחינה טכנית ילמדו ויתרגלו התלמידים בקבוצות קטנות? האם נושא זה לא מחייב בינוי לדוגמא של מחיצות?

והאם המורים עצמם עברו כבר הכשרה בשיטות הלימוד החדשות? האם מערכת ההוראה בנתניה ערוכה ומוכנה ליישום דו”ח דוברת בעיר נתניה?

מהרפורמה עולה שמורים מסיימים לעבוד בפועל ב-4 אחה”צ. האם גם ימי ההורים יתקיימו בשעות הללו בלבד? מה יקרה במידה והורה מוזמן לבירור בבית הספר ו/או שהורה מעוניין לשוחח אם המורה. האם לאחר ישום הרפורמה, הורים, יאלצו לבוא לבית הספר בשעות העבודה ובכך יאלצו להפסיד ימי עבודה?

בסיכום דבריו טען קרן, כי ישום רפורמת דוברת בלי בחינה מעמיקה ומתן מענה לבעיות ולסוגיית שמעלה הרפורמה, וזאת בטרם יישומה בעיר בפועל הוא תנאי ראשוני למימוש הרפורמה, שכן יישום לא נכון יהיה בכייה לדורות.

יישום לא נכון ופזיז יגרום בנוסף לפגיעה במערכת ההוראה, יביא למורים לא מרוצים ובעלי מוטיבציה נמוכה, מתוסכלים, ממורמרים ועצבניים על כל המשתמע מכך וההשפעה שתהיה לכך על מערכת החינוך בנתניה.

Dovrat Report _t180k-n_8-2-05_01.jpg

בנסיבות העניין, ראוי שהמערכת העירונית תיבחן היטב את ישום הרפורמה ותיתן מענה לשאלות לעיל ולשאלות רבות אחרות ונוספות בטרם תישם את הרפורמה המוצעת בנתניה.

אשר על כן, הציע קרן שמועצת העירייה תנחה את ראש העירייה להקים באופן מיידי צוות היגוי אשר יהיה מורכב מנציגי עירייה, מורים והורים, אשר יבחן וידון בכל הסוגיות של הרפורמה המוצעת על ידי ועדת דוברת. המלצות צוות ההגוי יובאו לדיון בוועדת החינוך של העירייה על מנת לפתוח בכך דיון ציבורי רחב המתחייב לנוכח השלכותיה מרחיקות הלכת של הרפורמה המוצעת על ילדי עיר.

לאחר הדיון בועדת החינוך של העירייה, יבוא הנושא לדיון מיוחד בישיבה שלא מן המניין של מועצת העירייה שתייחד ישיבה מיוחדת לנושא זה בלבד וזאת במהלך השבועות הקרובים. (לישיבת מועצה זו ראוי יהיה להביא את אחד מחברי ועדת דוברת על מנת לקבל תשובות מוסמכות מחבר ועדה מוסמך). לאחר דיון מקיף במועצה תקבל מועצת העירייה החלטות בעניין יישום ו/או מועד ישום דו”ח דוברת בעיר נתניה.

בתשובתה להצעה לסדר אמרה ראש העירייה מרים פיירברג, כי דבריו של קרן, מקובלים עליה וכי העיר נתניה, לא תיישם את הרפורמה בחינוך בעיר נתניה, לפני שהעירייה תיבחן היטב את התועלת שתצמח לעיר מהרפורמה המוצעת ולפני שהעירייה תיתן מענה לכל השאלות והסוגיות שהעלה קרן בהצעתו לסדר.

בסיום דבריה, הבטיחה ראש העירייה, כי מועצת העירייה, תקיים דיון ביישום דו”ח דוברת במועצת העירייה, כפי שדרש קרן וזאת בטרם יישום הדוח בפועל בעיר נתניה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן