שי מלר

געגועים לגברי

0
0

כעת לקראת הפסח, ככל הנראה, באה המכה ה-11, שתביא את הכדורגל הישראלי לתהום חדש. הגדלת הליגה ל-14 קבוצות תוריד את הרמה של הכדורגל ומכאן שתבריח גם את הקהל.
יו”ר ההתאחדות לכדורגל, איצ’ה מנחם, עומד להיות זה שיביא למהפכה בענף הכדורגל שתביא לקריסתו, לאחר שבעצת אחיתופל של סגנו, אבי לוזון, ליגת העל, אמורה לגדול ל-14 קבוצות.

meler_180_t_006.jpg

נוכחנו בתקופה הקצרה שאיצ’ה מכהן בתפקידו עד כמה שהוא יותר עסקן מאשר מנהל מוצלח. התוצאות לא איחרו לבוא; מיעוט הקהל שהגיע למשחקי הנבחרת מול שוויץ וקפריסין, פרשת הצהובים של שי אבוטבול, פרשת ביזיון הדיסק הצרוב של הימנון קרואטיה וכפי שראינו בשבוע שעבר, נעילת השערים והפעלת ממטרות באימון הנבחרת – הם רק דוגמאות החושפים עד כמה איצ’ה לא ממש מנהל מוצלח וקשה להאמין אם היה מצליח כל כך במגזר הפרטי.

כעת לקראת הפסח, ככל הנראה, באה המכה ה-11, שתביא את הכדורגל הישראלי לתהום חדש. הגדלת הליגה ל-14 קבוצות תוריד את הרמה של הכדורגל ומכאן שתבריח גם את הקהל. איצ’ה בחר להתעלם מהעובדה, כי רק לפני כמה שנים, כבר ישבה ודנה ועדה בראשותו של המאמן יענקלה גרונדמן ז”ל, בהזמנת ההתאחדות לכדורגל אשר קבעה במסקנותיה שאין כל טעם להגדיל את ליגת העל.

מרותו של המיועד אבי לוזון, כעת סגנו של איצ’ה ויו”ר מכבי פתח תקוה על הסוגיה הזאת צריכה גם להדליק נורה אדומה על מצב העסקנים אשר שולטים על הכדורגל הישראלי.

על מנת שיהיה ברור, הוספת קבוצות פחות איכותיות לליגת העל, חייבת להביא לתוצאה שרמת הכדורגל אכן תרד. כמו כן, מועצת ההימורים לא רוצה לצאת ניזוקה מהמהלך, כפי שאפשר להבין מהצהרתה בשבוע שעבר, מהן יוצא איפוא, כי ההקצבות מהספורטוטו לליגת העל, לא יופחתו אך יחולקו ליותר קבוצות והתוצאה מכך, די ברורה.

יו”ר ההתאחדות לכדורגל, איצ’ה מנחם; לא ממש מנהל מוצלח. צילום; ארכיונעים.

זאת ועוד; ההקצבות משידורי הטלוויזיה לאחר הכישלון העסקי של צ’רלטון בשנתיים האחרונות, גם כאן יופחתו וכעת כתוצאה מאותו מהלך גם הם יחולקו ליותר קבוצות וכך הקבוצות יקבלו… פחות כסף.

השאלה הנשאלת כעת היא מה גורם לכל כך הרבה בעלי קבוצות לתמוך במהלך שחסר שום הגיון כלכלי? להערכתי, הסיבה העיקרית שבהרחבת הליגה, כי בעלי הקבוצות יצטרכו להוציא מכיסם פחות על מנת להישאר בליגה ומצד שני הם עדיין יקבלו את הקהל של 4 הקבוצות הגדולות (הפועל ומכבי תל אביב בית”ר ירושלים ומכבי חיפה) במשחקי בית.

אותם 4 קבוצות מביאות 80% (אחוזים) מכמות הקהל מדי שבת. כלומר; יותר קבוצות שאינו מושכות קהל (לדוגמא: ראשון לציון והפועל ירושלים) יחלבו את הפרה. אך במקביל רמת הכדורגל תרד.

ובנושא אחר, בשבוע באחרון, התעסקו רבות בפיטורי מאמנים. במקרה הראשון שבו פוטר יעקב בנודיס מקבוצת הכדורגל עירוני רמת השרון, אפשר להגיד כמאמר שירו של הזמר המנוח מאיר אריאל: “… מי שנדפק פעם אחת כבר לא יכול להיגמל מזה…” המאמן בנודיס, לאחר שהעלה ובגדול את הקבוצה לליגה הלאומית, לא קיבל קרדיט והוחלף על ידי מאמן חסר הכישורים ובעל הקשרים ירון הוכנבוים. כעת בעוד הקבוצה נמצאת מעל לקו האדום וללא כל התראה או לאחר משחק ליגה בעקבות פגרת גביע המדינה, פוטר בנודיס, בשבוע שעבר, במפתיע כאשר מאמן נוער אלמוני מרעננה מחליפו…

במקרה השני, מדובר בפיטורי המאמן טל נתן, מקבוצת כדורסל הנשים, אליצור רמלה. כאן מדובר בצביעות של ארגון מאמני הכדורסל, אשר צועקת לשמיים, כאשר הם אוסרים קיום משא ומתן לכל מאמן עם הנהלת הקבוצה.

שדר עמית פלטקביץ’ – אלון מזרחי, כבר לא לבד. צילום; ארכיונעים.

כאשר בקיץ שעבר, השקיע הטיפוס המפוקפק שבתאי קלמנוביץ’ ממקום מושבו ברוסיה בקבוצה והביא אותו כנדוניה את טל נתן, בכפיית הדחתו של המאמן טל אריה אשר הכין את הקבוצה כל הקיץ לפתיחת הליגה. מענין איפה ארגון מאמני הכדורסל היה אז. על טל נתן, אפשר להגיד “טובל ושרץ בידו”.

ולסיום, הפספוס של השבוע שייך ללא ספק לעמית פלטקביץ’ שדר “רדיו אמצע הדרך”, כאשר הוא הגדיר כידען כ”דרבי לונדוני” את משחק חצי הגמר בין צ’לסי וליברפול. מתברר שאלון (“או בספרד או באירופה”) מזרחי, כבר לא לבד ויש עוד מישהו שצריך מפה על מנת להתמצא, שלא לדבר על הבנת הליגה האנגלית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן