משקאות

איך לקנות יין, 10 טיפים, על פי איתי בחור

0
0

הידעת? ככל שהיין לבן שקוף יותר, הוא צעיר יותר וטוב יותר לשתיה. הידעת כי; כאשר הבקבוק סגור והפקק רטוב בצדו העליון, סביר להניח שהיין מקולקל – לא לקנות בקבוק יין כזה.
איך לקנות יין, 10 טיפים, על פי איתי בחור
איך לקנות יין, 10 טיפים, על פי איתי בחור

איש האשכולות הסופר ואיש היין הזכרוני איתי בחור, מביא לגולשי האתר את עשרת הדיברות או ליתר דיוק 10 טיפים לרכישה נכונה טעימה ומוצלחת של יין, ערב החג הזה, לבאים אחריו ובכלל. העיקר שיהיה לחיים.

1. כדאי להחזיק במלאי 2-3 בקבוקי יין, למקרה שבקבוק מסויים לא מתאים לאירוע, מקולקל, או לא מספיק (ממש לא נעים שהערב מתפתח והיין נגמר).

2. הכוסות הטובות ביותר גם ליין לבן וגם ליין אדום הן גדולות, לא עבות, ועם שפה עדינה.

3. עדיף לאוור את היין בכוס ולא בדיקנטר (כד לאוורור יין). ממלאים יין בכוס בכמות של 20% מהנפח שלה, ומאווררים את היין בתוכה בתנועות סיבוביות.

4. יש בעולם מעט יינות שטובים לשתיה אחרי הרבה שנים. יינות ישנים טובים בדרך-כלל לאספנות, לא לשתיה.

5. רוב היינות הלבנים טובים לשתיה כשהם בני שנה-שנה וחצי, לא יותר. אורך החיים של רוב היינות האדומים, נע בין שנתיים לארבע שנים.

6. ככל שיין לבן שקוף יותר, הוא צעיר יותר וטוב יותר לשתיה. ככל שהיין, מתבגר הוא נעשה צהבהב, ופחות טוב לשתיה. כדאי לקנות יין לבן בבקבוקים שקופים – בלי הסתרות.

7. ליין אדום שלא יושן בחבית עץ אלון, יש טעם וריח מובהקים של ענבים, והוא טוב לשתיה בטווח של שנה-שנתיים מתאריך ייצורו. יין אדום, שיושן בחבית עץ אלון סופג טעם וריח של עץ, שעלולים להשתלט על הטעם של הענבים, והוא טוב לשתיה בטווח שבין שנתיים – ארבע שנים מתאריך ייצורו.

איתי בחור. איש אשכולות

8. יין לבן, כדאי להגיש קר מאוד. יין אדום, כדאי לקרר חצי שעה לפני השתיה, הטמפרטורה הטובה ביותר להגשת יין אדום היא (15-16 מעלות).

9. כאשר הבקבוק סגור, והפקק רטוב בצדו העליון, סביר להניח שהיין מקולקל – לא לקנות בקבוק יין כזה.

10. עדיף לגמור בקבוק יין ביום שפותחים אותו. אם נשאר יין בבקבוק, צריך לסגור אותו מחדש ולשמור במקרר, רצוי לא יותר מיום יומיים.

הכותב איתי בחור, נולד במושבה זכרון-יעקב, בשנת 1966. הוא עוסק למחייתו בכתיבה והוצאה לאור.

כמו כן, עורך סיורים ספרותיים וסדנאות יין. באחרונה, הוציא לאור את ספרו הרביעי “פעמון סדוק” הזוכה להצלחה גדולה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן