שי מלר

הכל כתוב והרשות נתונה

0
0

מסתבר, כי חוקי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו חסרי שיניים לחלוטין וגם אם טרחו להפעיל מה מהם אכיפתם היתה חסרת משמעות ובוודאי שלא מרתיעה, כך שכל ממזר מלך .
meler_180_t_006.jpg

לרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו אין שום יכולת ממשית לטפל בהפרות של פרסומת בשידור. כך עולה מתשובתם בכתב אלי ומאופן טיפולם בהפרות החוזרות ונשנות של הכנסת פרסומת ממרכזים מסחריים תוך כדי שידור, ב”רדיו אמצע הדרך”. משתמע מכך, שהפרות מסוג זה יכולות להיעשות גם בשאר התחנות האזוריות.

בטורי מ-2.1.05 פרסמתי, שלאחר הפרה נוספת של שידור פרסומת בשידור, התבקש מנכ”ל הרשות מוטי שקלאר לענות לשאלתי האם לרשות השניה יש מספיק אמצעי ענישה על מנת להרתיע תחנת רדיו אזורי מלהכניס פרסומת בשידור שלא על פי כללי הרשות השניה. נציב תלונות הציבור ברשות השנייה הוא זה שהפנה את שאלתי למר שקלאר.

עברו מספר חודשים מאז הגשת התלונה, רק באחרונה, קיבלתי מהרשות השניה את התגובה הבאה ממפקחת השידורים לילך אלפייה וכך היא כותבת:

“ראשית אנו מתנצלים במתן עיכוב בתשובה וזאת בשל ההליך הטכני של בדיקת התלונה ובגלל היות תלונתך מוצדקת, הרשות פתחה בהליך ההפרות, שגם הוא אורך זמן, לפי כל זאת, הריני להביא לידיעתך, את ההליך ותוצאות הטיפול בתלונתך;

רדיו אמצע הדרך. יצא בזול

לאחר שבחנה הרשות השנייה את תלונתך, האזינה לאייטמים נשוא פנייתך וקיבלה את תגובת הזכיין לפנייה, החליטה הרשות השנייה לפתוח בהליך הפרות. בתום הליך זה, הודיעה הרשות לתחנת “רדיו אמצע הדרך” על החלטת ועדת ההפרות (מטעם הרשות), כי היא רואה בשידור פרסומת במהלך התכנית “הדקה ה-90″ הפרה של כלל 8 לכללי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (אתיקה בפרסומת בשידורי רדיו) ובגין הפרה זו, נקבע לתחנה עונש של נטילת זמן פרסום בשעת ההפרה וביטול השעיית הניוד גורף לאותו יום בו תבוצע הנטילה”.

הערת ביניים (ש.מ); בעיניי מדובר בעונש ממש מגוחך, הדבר היחיד שהרשות עשתה היא שלקחה בחשבון שהפרסומת שודרה שלא במקבץ פרסומות ועל כן, יש לקזז את הזמן של שידור הפרסומת מהזמן של שידור הפרסומות ביום הענישה, בסה”כ לא נגרם לתחנה שום נזק כלכלי, משום שעל זמן הפרסומת שלא בתוך מקבץ הפרסומות היא כבר קיבלה את כספה מהמפרסם.

ולהמשך התגובה, של לילך אלפייה; “לידיעתך, זכיין, רשאי לערער על החלטת ועדת הפרות, במסגרת עיון חוזר, בפני ועדת ההפרות, או ישירות לועדת הערר של המועצה. רדיו אמצע הדרך, משקיבל את החלטת ועדת ההפרות של הרשות, ביקש לערער על החלטה זו ישירות בפני ועדת ערר של המועצה.

ביל שיניים; הרשות השנייה לרדיו ולטלוויזיה; עוד כשלון אכיפתי

רדיו אמצע הדרך, משקיבל את החלטת ועדת ההפרות של הרשות, ביקש לערער אל החלטה זו ישירות בפני ועדת ערר של המועצה.

לאחר שהתכנסה ועדת הערר ודנה בערר, תוך התייחסות לתגובת הזכיין, החליטה להקל בנטילת זמן הפרסומת ולבטל את השעיית היתר הניוד. החלטת ועדת הערר של הרשות, היא זו הקובעת, משהתקבלה, אנו רואים בכך את סיום טיפולנו בתלונה”.

לסיכום; לדעתי, מתברר, שכדאי היה להכניס פרסומת שלא במקבץ פרסומות ממרכז מסחרי ע”י שדר תחנת רדיו אמצע הדרך משום שהתקבלה תמורה מהמפרסם, לא נעשה קיזוז שווה ערך בנטילת זמן פרסומת ביום אחר ובנוסף הקיזוז יכול להיעשות על זמן פרסום שלא הצליח להימכר וזאת ע”י ביטול השעיית היתר הניוד.

כלומר; אם ביום נטילת זמן הפרסום נמכר מראש זמן הפרסום במלואו הקיזוז יתבצע, למעשה, ביום שבו לא נמכר כל זמן הפרסום.

מנכ”ל הרשות השנייה מוטי שקלאר

מהמקרה הנידון עולה שוב השאלה, האם באמת טוב שיש רשות שנייה חסרת שיניים? הרי הם מודים בעצמם שהתלונות מוצדקות אך אין להם אמצעי אכיפה שימנעו את ההפרות.

שאלה נוספת אמורה להיות מופנית לרדיו אמצע הדרך. רוב התחנות האזוריות נקלטות באזור גוש דן כולל תחנת רדיו אמצע הדרך ורדיו דרום שמשודרת מהעיר באר שבע (עוד כשלון אכיפתי של הרשות השנייה). ההבדל שנעוץ בשתיים האחרונות שיש בהם שידורים ממרכזים מסחריים באותם אזורים.

כלומר; תחנות הרדיו הנ”ל מתעקשות להיות פרובנציאליות-קהילתיות כאשר שידורים ממרכזים מסחריים לא נעשים בכל רדיו אזורי שמשודר בגוש דן. לפי דעתי הדבר מראה במופגן שתחנת הרדיו היא ברמה נחותה משאר התחנות והיא לא מנצלת את היתרון שלה בכך שהיא נקלטת בשאר אזורים במיוחד בגוש דן. יתכן, שאותן תחנות מתוך החלטה אסטרטגית שנבדקה ע”י סקרים ומחקרים, לא רוצות לקחת סיכון ולהתחיל בתחרות מול התחנות האחרות בנישה הגדולה יותר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן