שי מלר

מרוץ סוסים

0
0

פשוט היה מדהים להיווכח שלשום, איך שחקנים שהגיעו מליגה נחותה בסיוע התאחדות לכדורגל הישראלית שהיסודות שלה רקובים, הצליחו לסיים בתוצאת תיקו, לאחר שלא בעטה בעיטה אחת למסגרת תוך כדי משחק, מול נבחרת שכל שחקניה משחקים כדורגל מקצועני בליגות הבכירות באירופה.
meler_180_t_006.jpg

שלשום, לאחר המשחק המדהים-מצחיק של נבחרת ישראל, מתברר שביום שבת, ה-3 בספטמבר, ישוחק המשחק החשוב ביותר של נבחרת הכדורגל ב-35 השנה האחרונות. אם ישראל תנצח בשוויץ. הרי שב-90 אחוזים שהיא תסיים ראשונה בבית ותעלה למונדיאל. הפסד חלילה, יפחית לאפס את הסיכויים ובמקרה של תיקו נצטרך לחכות במחזור הנעילה בליל כל נדרי (12 באוקטובר) להכות על חטא(ים) ולהתפלל חזק שהנבחרת תעלה לפחות להצלבה.

במקרה כזה ובהנחה שישראל, צרפת, שוויץ ואירלנד ישיגו תוצאה מושלמות מול איי פארו וקפריסין המאמן אברהם גרנט, יצטרך לשחק על הפרש שערים בשני במשחקים מול איי פארו.

כאשר רק במקרה שבו שוויץ, אירלנד וצרפת יצברו שלושתם ניצחון אחד לפחות אחד מול השני ישראל לא תעלה, לדוגמא: אירלנד תנצח בבית את צרפת אשר תנצח בחוץ את שוויץ שתנצח בחוץ את אירלנד בליל “כל נדרי”.

פשוט היה מדהים להיווכח, שלשום, איך שחקנים שהגיעו מליגה נחותה בסיוע התאחדות לכדורגל הישראלית שהיסודות שלה רקובים, הצליחו לסיים בתוצאת תיקו, לאחר שהנבחרת לא בעטה בעיטה אחת למסגרת תוך כדי משחק, מול נבחרת שכל שחקניה משחקים כדורגל מקצועני בליגות הבכירות באירופה.

מאן הנבחרת אברהם גרנט; שולף שפנים

אין ספק, שנבחרתו של גרנט ראויה לציון, כאשר היא לא הפסידה בשום משחק עד כה ולמעט המשחק הראשון בפריס שהסתיים ב-0:0, היא תמיד הבקיעה את השער האחרון במשחק. מדהימים גם השפנים שגרנט, מכניס למשחק בכל פעם לאחר ששחקנים כמו; קלימי סבן שכיכב בפריס והכדורגלן עבאס סוואן שהישווה בדקת הסיום מול אירלנד ברמת גן, הפעם היה מדובר באבי יחיאל שהבקיע שער בנגיחה בהופעת הבכורה שלו בנבחרת.

חלוץ הנבחרת, פיני בלילי, רץ עם הכדור, בדקת הסיום כמו סוס שעיניו מתוחמות לעבר שער היציאה של האצטדיון. זה הזכיר לי את פרשת מירוץ סוסים (“הטרויינים”) המדוברת בשבועיים האחרונים, כאשר יש לזכור שהתאחדות הכדורגל בישראל שיש בה ריקבון מעסיקה על מנת לבדוק משחקים לא כשרים, את חברת חקירות “מודיעין אזרחי” זה שנים.

כאשר לפי החשדות האחרונים בפרשת “הסוסים הטרויינים” העבירה חברת “מודיעין אזרחי” מידע חסוי על חברה מכוניות מתחרה לחברת מכוניות בבעלותו של יעקב שחר, נשיא האלופה, מכבי חיפה ואחרי כל זה אנחנו על סף עלייה למונדיאל. אכן, לתפארת הספורט הישראלי בפרט ולתפארת מדינת ישראל בכלל.

הסוסים של אירופה

ההתאחדות הישראלית מזכירה לי את ההתנהגות הנוכחית של התאחדות הכדורגל האנגלית בפרשת הרשמתה של אלופת אירופה החדשה, ליברפול, לליגת האלופות בשנה הבאה.

אפשר להבין את השיקולים של אופ”א לא לשנות את החוק

נתחיל בחוקי אופ”א אשר קובעים מטעמי ספורטיביות וגם נתחי שידור שאין כדאיות לשיתוף יותר מ-4 קבוצות מאותה מדינה בליגת האלופות.

בשנת 2000 עוד לפני משחק הגמר בין ריאל מדריד לולנסייה קבעה התאחדות הכדורגל הספרדית שריאל מדריד, תשתתף בליגת האלופות בשנה הבאה אם תנצח בגמר למרות שלא סיימה באותה עונה בין 4 הראשונות ואכן כך היה. ריאל סרגוסה שסיימה באותה במקום הרביעי, לא השתתפה בגלל חוק זה בליגת האלופות עונה לאחר מכן. יש לציין, שאז לא הוזכרה ביקורת אחת על אותו מהלך.

לעומת זאת, השנה החליטה התאחדות הכדורגל האנגלית ללכת על כל הקופה. אותה התאחדות החליטה שיש לרשום את אברטון שסיימה רביעית לליגת האלופות גם אם ליברפול תזכה בליגת האלופות ואכן כך קרה.

אגב; ליברפול, סיימה את הליגה חמישית. אותה התאחדות הניחה שלחץ ציבורי ינחה את אופ”א לשנות את החוק לאחר סוף העונה.

ברור שאם אופ”א תשנה את החוק זה יהיה די בזיוני. כמו כן, ריאל סרגוסה יכולה במקרה כזה, לתבוע את אופ”א במיליונים אם החוק אכן ישונה.

לכן, כאשר אפשר להבין את השיקולים של אופ”א לא לשנות את החוק, ליברפול בסופו של דבר לא תשחק בליגת האלופות בעונה הבאה ורק התאחדות הכדורגל האנגלית ראויה להימצא אשמה בכך.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן