ספרים | סופרים | משוררים

ממבט ראשון (BLINK)

0
0

שבריר השנייה שבו אנו מקבלים החלטות; רב המכר מספר 1 בארצות הברית מאת מלקולם גלדוול מאנגלית: יהב זוהר. בהוצאת עברית (בשיתוף הוצאת כתר);
ממבט ראשון (BLINK)
מעטים הספרים שניתן לומר עליהם ששינו את הדרך שבה אנו חושבים, רואים את העולם או מקבלים החלטות. “ממבט ראשון” הוא אחד מהם. הספר בודק מחדש את האמונה הנפוצה שקבלת החלטות טובות דורשת את מירב המידע והזמן לניתוחו – וקובע שההפך הוא הנכון.

מלקולם גלדוול כתב ספר על כוחם של רשמים ראשונים

על בסיס מחקרים פסיכולוגיים, נוירולוגיים וכלכליים, סקרי שווקים ודוגמאות מעולם העסקים והיחסים הבין-אישיים, הוא מגיע למסקנה שהדרך האפקטיבית לשיפוט במצבי לחץ ולקבלת החלטות מהירות היא דווקא לסמוך על רשמינו הראשוניים – על הפריסה -הדקה של המידע שאנו קולטים כהרף עין. זאת, אך ורק אם נדע לנטרל את דעותינו הקדומות, ולהתמקד בעובדות הרלבנטיות בלבד.

“ממבט ראשון” הוא המדריך האולטימטיבי לשיפוט בזק, שמשלב תובנות ומחקרים מדעיים בשפה בהירה וקולחת, ובו-בזמן מהווה מדריך לניהול ולקבלת החלטות. לא פלא שמאז יצא לאור בראשית השנה, לא ירד “ממבט ראשון” מצמרת טבלת רבי המכר בארצות הברית.

“ממבט ראשון” מפגיש אותנו עם גנרל שהוכיח לפנטגון את עליונות האינסטינקט על התכנון, עם פסיכולוג שלמד לנבא אם זוגות יישארו יחד, עם מיליארדר שחייב את הונו לתחושות בטן, עם מעסיק שיודע בתוך 30 שניות אם מועמד מתאים למשרה, עם שוטר שבחר לא ללחוץ על ההדק ועוד.

כולם מקבלי החלטות מצטיינים – כאלה שלמדו להתמקד בפרטים החשובים באמת. במקביל, בודק “ממבט ראשון” את הכשלים שעשויים להתלוות לשיפוט מהיר שאינו מנטרל גזענות, הנחות מוטעות ומוסכמות חסרות שחר.

“מלקולם גלדוול כתב ספר על כוחם של רשמים ראשונים, וכל ביקורת עליו, כולל זו, תיפתח כמובן בהתרשמות הראשונה של המבקר. ההתרשמות שלי הייתה: מדהים!… אם אתם סומכים על שיפוט-הבזק שלי, קנו את הספר הזה; מצפה לכם עונג”. (ניו-יורק טיימס)

מלקולם גלדוול היה כתב לענייני מדע וכלכלה בעיתון “וושינגטון פוסט” וכיום הוא חבר מערכת ה”ניו-יורקר”. ספרו הקודם, נקודת מפנה, היה אף הוא רב מכר בארה”ב וברחבי העולם.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן