שי מלר

על פי התהום

0
0

ראוי לציין, כי תקשורת הספורט בשבוע האחרון, שהתעוררה די מהר מהאופוריה של התיקו של נבחרת ישראל באירלנד וקבעה למעשה שהנבחרת משחקת ללא שיטה וגם שאי אפשר לסמוך על דודו אוואט
meler_180_t_006.jpg

התנהלות ההתאחדות הכדורגל בשנים האחרונות בקשר לכל מה שקורה למבנה הליגות, מראה למעשה כיצד ההתאחדות נתונה למצבי רוח והשפעות במיוחד מקבוצת הפועל תל אביב. גם בימים הקרובים, כאשר ההחלטה עשויה להיות הרת גורל לכדורגל הישראלי וסיבות מקצועיות הגיוניות להגדלת הליגה פשוט אין.

נתחיל מהתחלה, קיץ 98’. לאחר שקבוצה חצי מקצוענית, הפועל בית שאן, כזכור, קבעה למעשה את זהות האלופה באותה העונה בדרכים “לא כשרות”. הזדעקו כלי התקשורת והפרשנים והודיעו שחייבים לצמצם את הליגות.

הפועל תל אביב שהפסידה את האליפות הפעילה לובי רציני גם כן לצמצום הליגה ל-12 קבוצות ביחד עם הקבוצות הגדולות.

יש לציין, שהמהלך נחשב כהגיוני, רק חבל שהיה צריך להגיע ל”משחק השרוכים” שהוציא הרבה טעם לליגה על מנת להגיע למסקנה הזו. גם אוהדי בית”ר ירושלים הביע גועל מהאליפות שבה שכתה בתום אותה עונה.

איתן טייב וסרג’ן צולקוביץ’ צילום: ראובן שוורץ, מתוך עיתון ידיעות אחרונות

ההתאחדות שהייתה בלחץ, פעלה קצת בטירוף כאשר חשבה לנכון שהצמצום צריך להיעשות בצורה דרסטית ועל כן היא התכוונה שבעונת 98/99 ירדו 4 קבוצות במכה אחת ללא עליות מהליגה הארצית שאז הייתה הליגה השנייה.

לאחר לחצים שהופעלו מצד הפועל באר שבע שהייתה בליגה הארצית ופטרונה סילבן שלום שונתה ההחלטה ונקבע שהצמצום יעשה במשך שנתיים כאשר ירדו שלוש קבוצות ותעלה אחת.

יש לציין שמכבי נתניה היא זו שזכתה מהלחץ שהפעילה בשמנו הפועל באר שבע כאשר היא זו שעלתה בסופו של דבר בעונת 98/99.

השנים חלפו, הפועל תל אביב, הגיעה לשיא עם דאבל ולהישגים בגביע אופ”א אך גם ירדה מגדולתה לאחר שחרור מסיבי של שחקני בית.

יו”ר ההתאחדות לכדורגל, איצ’ה מנחם

בעונה האחרונה, נאבקה הקבוצה בתחתית מכיוון שהנושא על שינוי מבנה הליגות היה שוב על הפרק, שינתה הקבוצה לגמרי את דעתה לאחר 7 שנים. כאשר במהלך אותה עונה היא כבר העיזה ברוב חוצפתה להפעיל לובי שיפעל להקפאת הירידות בטענה שגם כך הליגה אמורה להתרחב.

שינוי של מבנה החלטת הליגות מחייב רוב של שני שליש במזכירות ההתאחדות. לאחר שהצעה לפני שנתיים של אבי לוזון, יו”ר מכבי פתח תקווה להרחבת הליגה זכתה לרוב אך לא ברוב הרצוי בהתאחדות, ישנה אפשרות ממשית שההצעה תתקבל במיוחד לאור הלובי שהפועל תל אביב מפעילה במיוחד לאחר שגם יו”ר ההתאחדות, איצ’ה מנחם וגם מנכ”ל ההתאחדות, חיים צימר היו בעבר נושאי תפקיד בהפועל תל אביב.

לסיכום, קשה להאמין שאם הפועל תל אביב הייתה ממשיכה קבוצת צמרת המהלך להרחבת בליגה היה מתממש, כמו כן, עקב קשריה הענפים בהתאחדות לכדורגל היא גורמת למהלכים שנעשים כביכול לטובתה אך לליגה עצמה זה עלול לעשות נזק גדול.

דודו אווט; גיבור או מיסטר מזליקו? ארכיונעים.

לסיום, רציתי לציין את תקשורת הספורט בשבוע האחרון, שהתעוררה די מהר מהאופוריה של התיקו של נבחרת ישראל באירלנד וקבעה למעשה שהנבחרת משחקת ללא שיטה וגם שאי אפשר לסמוך על דודו אוואט, שוערה של הנבחרת שלמעשה, שיחק ממש רע וכי שני השערים שספג היו באשמתו ורק בעזרת השופט והרבה מזל הנבחרת לא סיימה בתבוסה מחפירה.

מסתבר שגם למאמן אברהם גרנט, יש ליקויים בהכנה של מערך הקבוצה לפני שריקת הפתיחה ובמהלך המשחק. אי אפשר לסמוך כל הזמן על המזל… כולנו, מקווים, אפוא שהלקחים, ייושמו עד למשחק המכריע בשוויץ שיערך ב-3 בספטמבר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן