שי מלר

השוטה על הגבעה

0
0

הרבה מפרשני הכדורסל מאמינים שירמי אולמרט, יו”ר איגוד הכדורסל והשלישייה שהזכרתי קודם המהווה למעשה את הוועדה המקצועית באיגוד הכדורסל, צריכים ללכת הביתה, משום שהם דרדרו את הכדורסל הישראלי, לשפל שכזה.
meler_180_t_006.jpg

בהרבה איגודים בספורט הישראלי, מועסקים האנשים הלא נכונים שזכו להתמנות למשרתם נאמר בעדינות; מסיבות שונות ומשונות. לחלק גדול מהם, מתברר, אין ניסיון והבנה לגבי אותו ענף ספורט אשר בעבורו הם כביכול עובדים. הפרשה סביב מינויו של דייויד בלאט למאמן נבחרת ישראל בכדורסל היא תוצאה מאותה תופעה בעייתית.

נתחיל בקביעת הועדה שמינתה את מאמן נבחרת הכדורסל של ישראל. בוועדה כיהנו שלושה חברים שאף אחד מהם לא עסק באימון כדורסל. די תמוה משום שבישראל, יש כל כך הרבה מאמנים ושחקני עבר שבהחלט יש להם דעה מקצועית גרידא בנושא.

נתחיל בעומד בראשה. מדובר בלא פחות בנציב מס הכנסה של מדינת ישראל, מר איתן רוב. אני בטוח שאין שום מדינה בוועד האולימפי הבינלאומי שבה נציב מס הכנסה באותה מדינה קובע את זהות מאמן הנבחרת הלאומית בכדורסל. מדובר אם כן, להערכתי, ככל הנראה, במינוי פוליטי ולא ענייני באופן טהור.

החבר השני הוא גבי גולן, יו”ר קבוצת הפועל לב השרון, מהליגה הלאומית בכדורסל. מדובר בקבוצה שמעולם לא הייתה בליגה הראשונה ולמעשה זו קבוצה לא משמעותית בכדורסל הישראלי עם כל הכבוד. ברור שגם כאן מינוי נציגה הוא פוליטי ולא ענייני.

ירמי אולמרט, יו”ר איגוד הכדורסל; צריך ללכת הביתה

החבר השלישי בועדה הוא יו”ר קבוצת הכדורסל של גבעת שמואל ומ”מ יו”ר איגוד הכדורסל, מוטי אמסלם. גם ירמי אולמרט, יו”ר איגוד הכדורסל, הוא תושב גבעת שמואל. מסתבר, שהדבר לא ממש מקרי.

אולמרט, היה קצין בכיר בצבא.לאחר פרישתו נבחר אולמרט בשנת 1993 לראש המועצה המקומית בגבעת שמואל. באותה תקופה אמסלם היה מנהל קבוצת הכדורגל המקומית שנתמכה ישירות ע”י המועצה ואולמרט העומד בראשה.

בשנת 1997 עקב לחצים של משפחה די ידועה בגבעת שמואל, פרש אולמרט מתפקידו. בכך “מעל” ברצון בוחריו למנותו לתקופה של חמש שנים. גם היום, טוענים אנשי הכדורסל שאולמרט הוא בסה”כ מתנהג כ”בובה” של שמעון מזרחי, יו”ר מחלקת הכדורסל של מכבי תל אביב.

במקומו של אולמרט, נכנס לתפקיד נהג מונית, זמיר בן ארי, שמונה, למעשה, ע”י אותה משפחה. הנהג בן ארי נבחר מאז כבר פעמיים בבחירות שנעשו לראשות המועצה בהיעדר פתאומי של יריבים ראויים.

בבחירות שנערכו בשנת 1998, ראש המשפחה הידועה היה ראש מטה הבחירות של בן ארי. מאז סגר בן ארי את קבוצת הכדורגל והעביר את אמסלם לתפקיד ראש מחלקת הכדורסל בישוב. כאשר בשנים האחרונות תוקצבה קבוצת הכדורסל בסכומים שנעים בין לשני מליון עד שלושה מליון שקל מתקציב המועצה לשנה. לשם השוואה, קבוצת הכדורגל של מכבי נתניה, הייתה חולמת לקבל סכומים כאלה מראש עיריית נתניה, הגברת מרים פיירברג.

מוטי אמסלם; האם הוא ראוי לקבוע מי יאמן את הנבחרת? צילום באדיבות אתר ONE

תושביה של גבעת שמואל די ממורמרים מהקצבה זו. למעשה, לרוב המוחלט של התושבים, עדיף שהקבוצה לא תשחק בליגה מקצוענית בכלל. קבוצת הכדורסל, אפוא היא הצעצוע הפרטי של אמסלם ובן ארי, צעצוע, מסתבר, שעולה הרבה לתושבי המועצה.

בבחירות שהתקיימו בשנת 2003, שימש אמסלם, ב”מקרה” כראש מטה הבחירות של בן ארי. יש טעם לפגם שמנהל גוף מתוקצב ממוסד ציבורי, גם ישמש כמנהל קמפיין של מי שאמור לתקצב אותו, אבל את מי זה מעניין, בעידן “חוק הג’ובים” שמתקדם בכנסת…

במהלך אותן קמפיין השמיץ בן ארי, חזור ושנה את המשפחה הידועה. זו הסיבה, לפי החשד, שמוטי אמסלם, יו”ר גבעת שמואל, יד ימינו של בן ארי, נורה בברכו לפני כחודש. את הרשימה של בן ארי לחברי המועצה, סגר כמקום של כבוד, לא אחר מאשר… ירמי אולמרט.

לאחר שהבנתם את הקשר ההדוק בין אמסלם למר אולמרט ואת עברם, אפשר להגיד די במפורש שגם הם לא האנשים הכי עניינים לקביעת מאמן נבחרת ישראל בכדורסל.

עכשיו, לעצם ההחלטה למנות את דייויד בלאט כמאמן נבחרת ישראל בכדורסל. בשביל מה היה צריך לבזות אותו כאשר היה ידוע מראש שאין לו תעודה של מאמן מוסמך וכאילו שממש חסרים מאמני כדורסל מעולים בארץ ואני די משוכנע כי לשמעון מזרחי, הייתה יד ורגל באותה החלטה אומללה. ואם כבר מינו אותו. האם לא היה צריך לדאוג שבית הספר למאמנים תעניק לו את התעודה בזמן.

הרבה מפרשני הכדורסל מאמינים שאולמרט והשלישייה שהזכרתי קודם המהווה למעשה את הוועדה המקצועית באיגוד הכדורסל, צריכים ללכת הביתה, משום שהם דרדרו את הכדורסל הישראלי, לשפל שכזה.

שם חם – יפת

ולנושא אחר, מגיעות ברכות לשופט אלון יפת עם ההחלטה לדרגו ולקדמו למעמד הבכיר באירופה. מעניין, שהדבר קורה דווקא לאחר עונה בינונית בליגה העל. הבנתי לפי הראיונות שנתן השופט יפת בתקשורת שיש לו ביקורת עצמית גבוהה וזה אכן דבר מאוד חשוב על מנת להתקדם.

השופט אלון יפת.

שמחתי גם לשמוע שהוא למד את הלקחים מהשיפוט הבזיוני שהיה לו במשחק הידידות בין פורטוגל לברזיל שהיה לפני כשנתיים.

תזכורת; לפני אותו משחק ביקש השופט יפת להצטלם עם השחקנים. לא ממש ראוי לשופט מקצועני. הוא כל כך התרגש, השחקנים הבינו זאת ולכן המשחק נטה לפסים אלימים לאכזבת הקהל הרב. הבנתי לפי הדיווחים גם בשעת קבלת הבשורה למינויו הוא התנהג ב”אקסטאזה”. אני מקווה שבמשחק הראשון בליגת האלופות יפת כבר יתנהג יפה ויירגע.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן