שי מלר

בלדה לשופט

0
0

השופט אייל צור, ייזכר בתולדות הכדורגל הישראלי בגלל “משחק השרוכים” המפורסם בין בית”ר ירושלים להפועל בית שאן בעונת 1997/8 שלאחריו נלקח ממנו התג לשיפוט בינלאומי.
meler_180_t_006.jpg

השופט אייל צור, שפרש לא מזמן משיפוט, היה שותף לכמה משערוריות השיפוט הגדולות ביותר בכדורגל הישראלי, היה גם שופט שהביא עימו ברכה למכבי נתניה כל עוד שהוא שפט אותה באצטדיון “הקופסא”, חבל שהוא פרש. ליקטנו כמה זיכרונות;

נתחיל בעונת 2001/2. במשחק הראשון של אותה עונה באצטדיון “הקופסא” מארחת מכבי נתניה את בית”ר ירושלים. לאחר שנתניה מובילה 0:1 משער עצמי, הרחיק אייל צור ובצדק את הכדורגלן דוד אמסלם מבית”ר.

בסוף נתניה ניצחה את בית”ר י-ם ללא קושי 0:4 באחד מהניצחונות הגדולים של הקבוצה בשנים האחרונות.

מכבי נתניה, באותה עונה פגשה ב”קופסא” את הפועל תל אביב. לאחר שהדיחה את צ’לסי ואת טורפדו מוסקבה מגביע אופ”א, קרסה הפועל תל אביב במגרש ה”קופסא” בתבוסה 0:3.

שופט פורש, צור; חבל שהוא פרש

מדובר במשחק שהיה עבורי רגע השיא של מכבי נתניה בשנים האחרונות כולל שער מכדור קרן שהבקיע איציק זוהר. השופט צור שלא השפיע על התוצאה, שפט גם במשחק זה.

בעונת 2003/4, בה ירדה מכבי נתניה, השופט צור היה שותף שוב לרגעים גדולים של מכבי נתניה. נתחיל שוב עם הפועל תל אביב שבאה ל”קופסא”. במשחק די סוער, בדקה ה-84 קבע צור לנתניה בעיטה חופשית.

גיא צרפתי שחקנה של מכבי נתניה, נתן לעצמו הקפצה קטנה בטרם מסר את הכדור לאילן בוארון שכבש והשווה ל-2:2. להפתעת שחקני הפועל ת”א, אישר צור את השער.

ואי אפשר לסיים, מבלי להזכיר את המשחק הגדול בין נתניה לבין מכבי חיפה באותה עונה שהסתיים בניצחון 3:4. השופט צור השפיע ישירות על תוצאת המשחק, כאשר נתן למכבי חיפה בעיטה חופשית חוזרת שנוצלה לשוויון 1:1 ולבעיטה החופשית שלא הייתה לה כל הצדקה, ליתרון 2:1 מול השוער ניקולאס טאובר החלש.

רק לאחר “שטיפה ואיומים” מצידו של קובי בלדב, מנכ”ל הקבוצה נתן צור בעיטת עונשין בזכות צלילה של רוסלן לוברסקי, שבזכותה כבש אורי אוזן, את שער הניצחון 3:4 למכבי נתניה. (אפרופו אוזן, זה בדיוק השחקן שחסר היום לנתניה גם אחד שיודע להבקיע פנדלים וגם שחקן שיכול לדחוף את הקבוצה מה שטל בנין לא עושה או יותר נכון, לומר לא מעז לעשות).

איתן טייב וסרג’ן צולקוביץ’ צילום: ראובן שוורץ, מתוך עיתון ידיעות אחרונות

השופט אייל צור, ייזכר בתולדות הכדורגל הישראלי בגלל “משחק השרוכים” המפורסם בין בית”ר ירושלים להפועל בית שאן בעונת 1997/8 שלאחריו נלקח ממנו התג לשיפוט בינלאומי.

צור, כרה לעצמו את הבור במו ידיו, באותו משחק לאחר שנענה לבקשת ערוץ 2 לדחות את המשחק ב-10 דקות, דבר שגרם בסופו של דבר שבית שאן ידעה על המתרחש במשחק של הפועל תל אביב, שקבע את גורלה ובכך ניצלה בית שאן, מירידה בסוף המשחק. ובשל העובדה, כי הוא איפשר למשחק להתנהל כשאוהדי בית”ר ירושלים, עם מבט של רוצחים צובאים על הקווים.

הפינה לשיפוטכם

ובעניין אחר, באליפות אירופה לאומות בכדורסל השיפוט הוא העניין המרכזי. לאחר שקיפחו את ישראל פעמיים מול ספרד ומנעו מישראל להעפיל ישירות למקום הראשון בבית, דאגו השופטים להדיח את ישראל מהאליפות מול יוון וכמו כן, לבקשת המארגנים הסרבים דאגו השופטים לקפח את קרואטיה על ידי ההדחה שלה מול ספרד.

אהבתי לשמוע את המאמן הספרדי, לאחר אותו משחק שאמר לעיתונאים שהוא בניגוד לקרואטים לא בא בטענות לשופטים, לאחר הפסד, כפי שעשה לאחר ההפסד שלו מול ישראל. מה שהוא לא טרח לציין, בפני העיתונאים, כי במשחק בו הפסיד לנבחרת ישראל השופטים היו לטובתו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן