אדיר בנימיני

חוק וסדר: כוונה פלילית

0
0

“חוק וסדר-כוונה פלילית” Law & Order: Criminal Intent היא הסדרה הטובה ביותר שיש היום לערוצי הטלוויזיה בישראל להציע- בתוך השיממון הטלוויזיוני הגדול הקיים בעת האחרונה.
חוק וסדר: כוונה פלילית
AdirBinyamini_t180X123k-n_15-9-05_01.jpg

הפעם אחרוג מעט מהרגלי ואעסוק בתוכנית טלוויזיה; זו הזדמנות עבורי להודות ולהתוודות שני חובב גדול מאוד של סידרת הטלוויזיה “חוק וסדר” כמעט מראשיתה; עוד מימיו הטובים והנשכחים של ערוץ 3 בכבלים, לפני הסכסוכים המשפטיים, בימים שבהם עוד שודרו בו “הסדרות הטובות בעולם”.

כידוע הסדרה עטורת פרסי האמי, הקרויה; “חוק וסדר” באה לעולם כידוע מבית היוצר של דיק וולף; המפיק האגדי הוא זה שאחראי ליצירת הקונספט המנצח, המחלק כל פרק בסדרה לשני חלקים: חקירת המשטרה ועבודת הפרקליטות המחוזית שמעמידה את הנאשמים לדין.

הסדרה מציגה את שיתוף הפעולה הנדרש בין בלשי המשטרה לבין הפרקליטות המחוזית על מנת להביא נאשמים לדין. ההפרדה בין שני החלקים היא כמעט מלאה אך במקרים מסוימים שת”פ זה יוצר לעיתים מתיחויות סביב פסילת חלק מהראיות בשל רשלנות השוטרים ונדרשת גם בחלק מהמקרים לצורך השלמת חקירה תוך כדי ההכנות למשפט. כאשר הקונספט הוא כל כך ברור וחד, הדמויות פחות חשובות והסדרה באמת עברה תחלופות רבות של שחקנים במהלך השנים.

הסדרה “חוק וסדר” שרצה כבר 15 שנים ברציפות, הולידה מספר סדרות בת מוצלחות יותר ומוצלחות פחות; סדרה – הבת הפחות מוצלחת, שלא לומר די כושלת, היא לטעמי “חוק וסדר-מדור מיוחד (SVU)”, המשודרת כעת בערוץ 1 ובערוץ “הולמרק”.

“חוק וסדר-כוונה פלילית”; בתוך השיממון הטלוויזיוני הגדול בולטת מאוד לטובה

לעומת זאת, סדרת-בת אחרת, שעושה עד כה, רושם מצוין, משודרת בימים אלה בערוץ Yes Weekend וזו הסדרה החדשה “חוק וסדר – משפט וצדק” שעלתה לשידור ב-23 בספטמבר.

עד כה שודרו 2 פרקים מאוד מוצלחים בימי שישי בערב, ולמי שעוד לא ניסה מומלץ בחום לצפות. אגב, בסדרה מגלם ג’רי אורבך המנוח את דמותו המיתולוגית של הבלש לני בריסקו, מהסדרה המקורית של “חוק וסדר”.

אורבך שלא ניראה במיטבו על המסך, הלך כידוע לעולמו במהלך הצילומים של העונה הראשונה של הסדרה.

בתוך השיממון הטלוויזיוני הגדול שתקף בעת האחרונה את ערוצי הטלוויזיה השונים (לא נורא-ככה יש יותר זמן לספרים…) בולטת מאוד לטובה סדרת בת נוספת מבית היוצר של דיק וולף, והכוונה כמובן ל”חוק וסדר-כוונה פלילית” המשודרת בערוץ 10 בימים ב’ עד ד’. בעיניי מדובר בסדרת המתח הטובה ביותר שיש היום לערוצי הטלוויזיה להציע לצופים, בין שלל הטלנובלות (המקומיות והמיובאות) והשעשועונים למיניהם.

הסדרה עוקבת אחרי חקירות הרצח אותן מנהל הבלש (המכונה בפי רבים ה”גאון”) רוברט גורן (וינסנט ד’אונופריו). מדובר בדמות של אדם חריף, אינטליגנטי ורחב אופקים, עם אינסטינקטים כה חדים, המעלים תהיות לגבי עצם היותו של “איש אשכולות” בעל רקע כל כך מעמיק בתחומים רבים כל כך, בתפקיד של בלש חוקר ולא יותר מכך.

אולם כידוע, בטלוויזיה, הכול כמובן אפשרי. שותפתו של גורן היא הבלשית אלכסנדרה איימס (קתרין ארב), וביחד הם מנסים בכל פרק להיכנס למוחם של הרוצחים שאת זהותם הם מנסים לגלות.

מיפגן של שיתוף הפעולה הנדרש בין בלשי המשטרה לבין הפרקליטות

כמו בסדרה המקורית גם כאן נעזרים הבלשים בשיתוף פעולה צמוד עם עוזר התובע המחוזי, אם כי בסדרה זו, יש לציין, ששיתוף פעולה זה הוא הרבה פחות בולט ונימצא יותר בשוליים אם משווים לסדרה המקורית.

בפרק ששודר בשבוע שעבר, הצטרפה לצוות בלשית חדשה בשם ג’י. לין בישופ (סמנתה באק), שהופעתה נועדה לאפשר לשחקנית קתרין ארב לצאת לחופשת לידה במהלך צילומי העונה השלישית.

אם יורשה לי להביע עוד דעה אישית הנוגעת לסדרה “חוק וסדר” לדורותיה, אומר, כי בעיניי צמד הבלשים המוצלח ביותר בסדרה המקורית היו ללא ספק לני בריסקו ומייק לוגן (כריס נות’).

אציין, כהערת אגב, כי לאחר שסיים את תפקידו כ”מיסטר ביג” בסדרה “סקס והעיר הגדולה”, ישוב נות’ בקרוב לתפקידו המקורי כדיטקטיב לוגן.

שיתוף הפעולה עם ג’רי אורבך המנוח, כמובן לא ניתן עוד לשיחזור, אך דמותו של מייק לוגן תופיע שוב בעונה הרביעית של “חוק וסדר- כוונה פלילית”. כך שיש עוד למה לצפות מבית מדרשו של דיק וולף.

___________

הכותב: אדיר בנימיני, חבר מועצת עיריית נתניה. בעל תואר שני (M.A) במדע המדינה מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בעבר שימש כיועץ שר הפנים לענייני תכנון ובניה, כבאות והצלה ורישוי כלי ירייה. מועמד מס’ 18 ברשימת שינוי לכנסת ישראל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן