שי מלר

סמוך על עצמך

0
0

עצם העובדה, שלא יצא גם לנבחרתנו ל”הבריק” באף משחק ממשחקי המוקדמות ובכל זאת לסיים במקום השלישי, מגדילה את תחושת הפספוס שהנבחרת בהחלט יכולה הייתה להגיע ליותר.
meler_180_t_006.jpg

אם יש משחק שבו הוכרע למעשה שישראל לא תשתתף במונדיאל הבא בגרמניה, זהו למעשה המשחק שנערך ב-3 בספטמבר בשוויץ. לנבחרת הייתה הזדמנות להכריע את המשחק לטובתה במיוחד במחצית הראשונה כאשר השליטה הייתה שלה ולצערנו היא כשלה במשימה. לאחר שהמשחק הסתיים בתוצאת תיקו, נבחרת ישראל, כבר לא הייתה תלויה בעצמה.

תגובת אחד מאנשי התקשורת השוויצרית ביטאה למעשה את הנקודה המרכזית לכישלון הנבחרת הישראלית להעפיל למונדיאל 2006: “אני לא מבין מדוע כל המחצית השנייה שיחקתם אחורה על מנת לשמור על התיקו כאשר למעשה הדבר היה לרעתכם ומדוע אתם כל כך שמחים בתום המשחק שהרי כעת גורלכם כלל לא בידיכם-רגליכם…”.

הבעיה של אנשי הנבחרת הייתה שהם חשבו על איך לא להיכשל בקמפיין במקום איך להצליח בו. נבחרת שרוצה לעלות למונדיאל 2006 לא יכולה לחשוב כך. המדד של אי הכישלון, התבטא בעל מה שהיה קודם ומה שהתקשורת מצפה מהנבחרת ובגלל שהמאמן אברהם גרנט גם חשב כך, הנבחרת לא הפסידה בכל הקמפיין, אבל מצד שני היא גם לא העפילה בסופו של דבר למונדיאל.

אני משער שגרנט, הבין כעת את הטעות. הוא בהחלט ראוי להישאר בתפקידו, אך כעת ברור, שבמוקדמות יורו 2008, הישג פחות ממקום שני, יחשב ככישלון למרות ששוב נדורג בדרג הרביעי במוקדמות אין שום סיבה להירתע מן הרצון הפעם להגיע לכדי הצלחה מלאה.

גרנט; חייב היה ללכת על המקום הראשון

ישראל, שהבטיחה למעשה את המקום השלישי בבית (בפעם השלישית ברציפות בקמפיין ה”מוקדמות”), תחלוף לפחות על פני נבחרת אחת שמדורגת מעליה. לפי הערכתי תהיה זו שוויץ אשר תפסיד לאירלנד ביום רביעי השבוע וזה רק יגביר את תחושת הפספוס של אותו משחק הנבחרת בשוויץ וגם את המשחק מולה בארץ בו לא הצלחנו לנצח לאחר שאף הובלנו.

נבחרת ישראל לא תעפיל למונדיאל 2006 משום שביום רביעי, נבחרת צרפת תנצח את קפריסין. זאת משום שלצרפת יש אינטרס להביס את קפריסין בשיעור של 0:5 לפחות על מנת לעלות ישירות מהמקום הראשון בבית במקרה ששווייץ, דווקא תנצח בדבלין בהפרש של לפחות שער אחד.

בשעה 20:45 ביום רביעי, השבוע, כאשר יתחילו המשחקים האחרונים – נבחרת ישראל עדיין תאחוז במקום השני בבית, משום שתיקו בשני המשחקים הנותרים טוב לישראל. אפשר להגיד שבאיזה מקום גם זה הישג, להיות ב”תמונה” גם ביום האחרון של המשחקים.

אך הבעיה של גרנט הייתה שגם ההעפלה להצלבה מהמקום השני נחשבה בעיניו כהצלחה אדירה. אני בטוח שבאירלנד, שווייץ וצרפת המטרה כל הזמן הייתה לסיים במקום הראשון וכאן גם בעצם נעוץ ההבדל שהביא לכישלון של הנבחרת.

פויה פיפ”א

ביום חמישי האחרון, נתקבלה בפיפ”א החלטה די שנויה במחלוקת לטעמי. הוחלט, כי בהגרלת 6 הסגניות שישחקו במשחקי ההצלבה ההגרלה תהיינה של שלוש מדורגות מול שלוש נבחרות לא מדורגות. ההחלטה זו נקבעה ממש ברגע האחרון ולדעתי בלחץ המדינות בעלות ההשפעה. להחלטה כזו, אין שום זכר בתקנון מוקדמות המונדיאל לגרמניה 2006.

פיפ”א; החלטה די שנויה במחלוקת

הדירוג יעשה לפי דירוג פיפ”א הלוקח בחשבון גם משחקי ידידות בין הנבחרות. מדובר בצעד שלטעמי לא רציני גם משום שאם הדבר לא נקבע מראש בתקנון, כיצד תעשה ההגרלה כשהרי ברירת המחדל הברורה צריכה להיות שההגרלה תהיה עיוורת וזה מה שנעשה עד כה גם במוקדמות המונדיאל הקודם.

כך שאם יתמזל מזלה של ישראל והיא תסיים במקום השני, היא צפויה לשחק מול נבחרות חזקות כמו; צ’כיה, ספרד וטורקיה ולא מול נבחרות נורבגיה וסלובקיה… כלומר; נזדקק אפוא גם כאן לנסים נוספים.

לכן לאור מצבה הנחות של ישראל בדירוג פיפ”א במצב של הבית הכי צמוד במקודמות המונדיאל (כך לפי ההגדרה של התאחדות פיפ”א עצמה) בכל היבשות, המאמן אברהם גרנט, היה חייב להעיז ומן הרגע הראשון “ללכת על המקום הראשון” זאת במיוחד לאור העובדה שאף נבחרת בבית 4 כולל צרפת שתעפיל למונדיאל 2006 לא ממש “הבריקה” בקמפיין.

עצם העובדה, שלא יצא גם לנבחרתנו ל”הבריק” באף משחק ממשחקי המוקדמות ובכל זאת לסיים במקום השלישי, מגדילה את תחושת הפספוס שהנבחרת בהחלט יכולה הייתה להגיע ליותר.

גמר חתימה טובה, לכולם.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן