שי מלר

פשוט לקנא

0
0

נשיא פיפ”א, בלאטר ביטל את ההחלטה הזו והחזיר את “משחקי המבחן” לאחר לחצים כבדים של נציגות יבשת דרום אמריקה, בעוד ביבשת אוסטרליה הוא הוכרז בתקשורת המקומית כ”פושע”. בסופו של דבר, אוסטרליה, העפילה בכל זאת למונדיאל 2006.
meler_180_t_006.jpg

בשבוע שעבר, העפילה נבחרת הכדורגל של אוסטרליה, למשחקי גמר גביע העולם בכדורגל לאחר הפסקה בת 32 שנה. אוסטרליה, עשתה זאת בדרך קשה לא פחות ובכל זאת הצליחה לעלות בדיוק 16 שנה לאחר שהודחה ע”י ישראל, למרבה הפלא, הכל בזכות מאמנה הקודם, פרנק פארינה.

בגביע הקונפדרציות האחרון, לאחר שאוסטרליה, הפסידה את כל משחקיה מול נבחרות; גרמניה, ארגנטינה וטוניסיה הבין פארינה מאמן הנבחרת שבכושר וברמת משחק כזו אין סיכוי שאוסטרליה תעבור את משחקי הפלייאוף מול היריבה הדרום האמריקאית שעדיין לא נקבעה אז ולכן הוא לקח אחריות ובחר להתפטר.

התאחדות הכדורגל האוסטרלית לא התבלבלה, לקחה יוזמה ומינתה את גוס הידינק, שהינו מאמן מהדרגה הראשונה, אשר אימן בהצלחה בעבר את נבחרות הולנד ודרום קוריאה (את שתי הנבחרות הוא הוביל עד לחצי גמר המונדיאל) כשהתאחדות האוסטרלית איפשרה לו בנוסף לעבוד במשרתו כמאמן איינדהובן ההולנדית. השמיים באוסטרליה, לא נפלו, אפילו הקרוקודילים, המשיכו בנמנומתם.

עכשיו, תחשבו אם זה היה קורה בישראל. האם אתם מכירים מי ואיזה מאמן ישראלי לאחר שהוא נכשל במשחק שאינו נחשב רשמי לעלייה למונדיאל, היה מבין שנכשל ולמען הצלחת הנבחרת היה מפנה את מקומו?

הידינק; מאמן מהדרגה הראשונה

האם אתם חושבים גם שיש מישהו בהתאחדות לכדורגל הישראלית שהיה יכול לחשוב על הצעה כזו, הצעה על פנייה למאמן זר שכבר מאמן קבוצה על מנת שיעבוד ב”חצי משרה” למען הנבחרת ושיהיה ברור זה אפשרי, כי רוב הנבחרות הבכירות בעולם מתכנסות ומתאמנות רק לפני משחקים. פשוט, לקנא באוסטרלים.

באוסטרליה יש שמחה לאיד כנגד ספ בלאטר נשיא פיפ”א, אותו בלאטר, קבע לפני כשלוש שנים, שתהיה נציגה ליבשת אוקיאניה שתעלה ישירות למונדיאל בגרמניה 2006, על חשבון נציגה אחת מדרום אמריקה, החלטה שלדעתי לא הייתה הוגנת משום שבמשחקי המבחן למונדיאל הקודם, גברה הנציגה הדרום האמריקאית (גם אז נבחרת אורווגואי) על נבחרת אוסטרליה, שהודחה גם 4 שנים, שלפני כן, ע”י נציגה אסיאתית (איראן). כלומר; אוסטרליה לא גילתה שום התקדמות ולא הייתה שום הצדקה לקידום הנציגה האוקיאנית.

זמן קצר לאחר ההחלטה הזו, ביטל בלאטר את ההחלטה הזו והחזיר את “משחקי המבחן” לאחר לחצים כבדים של נציגות יבשת דרום אמריקה, בעוד ביבשת אוסטרליה הוא הוכרז בתקשורת המקומית כ”פושע”. בסופו של דבר, אוסטרליה, העפילה בכל זאת למונדיאל 2006.

ההתאחדות האוסטרלית למדה את הלקח מהפרשה ההיא ולכן היא החליטה לקיים מגעי הצטרפות להתאחדות האסיאתית שנשאו פרי. כך שככל הנראה, אוסטרליה תהיה גם במונדיאל בעוד חמש שנים, זאת לאחר שליבשת אסיה יש ארבע וחצי (חצי ממשחקי המבחן) נציגות במונדיאל.

נשיא פיפ”א, בלאטר; הוכרז בתקשורת האוסטרלית כ”פושע”.

שאר המדינות בדרום אמריקה יכולות להיות מרוצות מהמהלך של אוסטרליה, בעוד 4 שנים החמישית בבית הדרום האמריקאי תאלץ לשחק בנבחרת חלשה בהרבה מאוסטרליה על מנת להעפיל למונדיאל, כאשר ככל הנראה תהיה זו נבחרת ניו זילנד.

ג’וזף בלאטר, עשה שינויים נוספים במספר בנבחרות שכל יבשת שולחת למונדיאל. בהחלטה די תמוהה הוא החליט שבמונדיאל 2002 נבחרת צרפת היא לא הנציגה של אירופה אלא של העולם כאלופת העולם ומכיוון שהוחלט לא לתת יותר לאלופת העולם להעפיל אוטומטית יותר התפנה, כביכול, מקום לנבחרת נוספת לטענת בלאטר.

אותו מקום הוא כמובן על חשבון יבשת אירופה (מ-15 נציגות במונדיאל 2002 ל-14 נבחרות במונדיאל הקרוב) שהועבר חצי ליבשות אסיה וחצי לצפון מרכז אמריקה כמשחק מבחן וכך הרוויחה בסופו של דבר נבחרת טרנידד טובגו, שדורגה רביעית מתוך 6 בבית הגמר במוקדמות של צפון מרכז אמריקה את מיקומה במונדיאל על חשבון נבחרת אירופאית.

עד כמה גדול העיוות שבלאטר עשה, ראינו זאת בשבוע שעבר, לאחר שבמשחק הכנה למונדיאל הפסידה נבחרת מקסיקו בבית שהעפילה למונדיאל כנציגה של דרום מרכז אמריקה לנבחרת בולגריה שכבר מזמן איבדה את סיכוייה להעפיל למונדיאל בתוצאה הדי משכנעת 3:0.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן