ספרים | סופרים | משוררים

החלב של אבא – רומן חדש מאת בטי עוז

0
0

תושבת נתניה, בטי עוז, בספרה עוכר השלווה, משרטטת לפנינו בדייקנות מצמררת את השתלשלות סיפורה האישי והטראגי בה בנה עובר התעללות מינית על ידי אביו. עוז בכתב אישום חריף, החושף את ערוותן של המערכות האמורות להגן על הקורבנות האומללים, מערכות שנכשלו בתפקידן.
החלב של אבא - רומן חדש מאת בטי עוז
נפתח במבזק חדשות עדכני; בעשרת החודשים הראשונים של השנה (2005), חל גידול של 14% במספר קורבנות גילוי העריות שפנו למרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית, לעומת התקופה המקבילה דאשתקד. באותה תקופה חל גידול של 26% במספר הפניות של נפגעי אונס קבוצתי או תקיפה מינית קבוצתית ועלייה של 20% במספר הדיווחים על מעשים מגונים.

“החלב של אבא”; הוא ספר מטלטל, טורד מנוחה, קולח ורהוט. חובה לקרוא

לעומת זאת, קטן, מספר מקרי האונס וניסיון לאונס שדווחו ב-12%. נתונים אלה נמסרו בראשית השבוע, על ידי איגוד מרכזי הסיוע לרגל יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים.

עוד עולה, כי מדי שנה, מגיעות למרכזי הסיוע ברחבי הארץ כ-30 אלף פניות, כ-5,800 מהן חדשות. כמעט שני שלישים מקורבנות התקיפה הם קטינים. ביותר מ-83% מהמקרים, התוקף מוכר לקורבן.

זאת ועוד; מחקר חדש חושף, ממש בימים אלה, כי רק 80% (אחוזים), מהילדים שהוריהם התעללו בהם מינית ישתקו כאשר גם בחקירת המשטרה לא יחשפו את הסוד הנורא – כך קובע מחקר שנערך על ידי אירית הרשקוביץ’ מאוניברסיטת חיפה ודבורה הורביץ ממשרד העבודה.

המחקר בחן את כל מקרי ההתעללות של ילדים בגילאי 3-14 שנחקרו במשטרה בין 1998 -2002, שהן 26,408 במספר, מתוכם 10,988 מהילדים הללו, נחקרו בחשד להתעללות מינית.

שיעורי הדיווח של הילדים על מעשים שבוצעו בהם היו נמוכים משמעותית, כאשר מעשי ההתעללות בוצעו על ידי אחד ההורים, זאת למרות שרוב החשודים במעשי ההתעללות שנבדקו היו ההורים בהם גם הורים חורגים.

הילדים גילו חוסר נכונות קיצוני להאשים את הוריהם או את הדמות ההורית שפגעה בהם, על רקע זה הספר של בטי עוז, תושבת נתניה, בשנות הארבעים לחייה, רק מחזק את המחקר בנושא, בספרה עוצר הנשימה, מתארת הסופרת בשנות הארבעים לחייה את המאבק הגדול של חייה להוכיח שאבי בנה מתעלל בו מינית.

בטי עוז, אם לילד קטן, מגלה יום בהיר אחד, כי בנה עובר התעללות מינית על ידי אביו, עם המון שאלות ותהיות היא מנסה לשתף את הרשויות השונות והחברים, אבל אז היא נתקלת בחומה ובמסך עשן ללא יכולת לעשות למען בנה שאותו היא מאד אוהבת. במהלך התקופה היא מעלה על הכתב את סיפורה שאותו היא רואה כצוואה לבנה.

עוז, בספרה עוכר השלווה, משרטטת לפנינו בדייקנות מצמררת את השתלשלות סיפורה האישי והטראגי בה בנה עובר התעללות מינית על ידי אביו.

במילים מדודות וללא כחל ושרק, עוז שוטחת בספרה את הטרגדיה הנוראה שעברה עליה ועל בנה ואינה חוששת לחשוף את חולשתה היא, ואת חוסר האונים שלה בהתמודדות עם הזוועה.

התעללות מינית בילדים, אנחנו שומעים על המקרים כמעט יום יום בטלוויזיה, ברדיו וקוראים על כך בעיתונות כולם מזדעזעים מביעים גואל ושואלים, איך יתכן? אבל השאלה הגדולה, האם נעשה צדק?

איך מתמודדות מערכות הרווחה עם המקרה? מה עושים חוקרי המשטרה כדי ללכוד את הפושע? ושאלת השאלות, מה המחיר שמשלם הקורבן?

על כל השאלות האלה ועוד עונה בטי עוז בכתב אישום חריף, החושף את ערוותן של המערכות האמורות להגן על הקורבנות האומללים, מערכות שנכשלו בתפקידן.

“החלב של אבא” הוא ספר מטלטל, טורד מנוחה, לא נעים החושף את פגיעתו של כל אדם ואדם – אך חובה לקרוא אותו והוא מומלץ בפרט לאנשי מקצוע המופקדים לשלומנו.

הוצאת “גוונים”, 159 עמודים, מחיר 68 ₪.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן