בנימינה | גבעת עדה

אושרו הפרדות מפלסיות בתוואי הרכבת בבנימינה

0
0

עלות התוכניות להקמת ההפרדות נאמדות בכ- 170 מיליון שקל. שטרית מתח לאחרונה, ביקורת חריפה על ועדת התכנון ובנייה המחוזית בשל סחבת של 9 שנים שנקטה הועדה באישור התוכניות להקמת הפרדה מפלסית בבנימינה.
אושרו הפרדות מפלסיות בתוואי הרכבת בבנימינה
“כל עיכוב בהקמת ההפרדות המפלסיות עלול לעלות בחיי אדם נוספים”.

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה בחיפה אישרה אתמול להפקיד את תוכניות שר התחבורה, מאיר שטרית להקמת הפרדות מפלסיות בתוואי מסילת הברזל החוצה את בנימינה. ההפרדות המפלסיות נועדו לשפר את רמת הבטיחות של הנהגים והולכי הרגל, החוצים את המסילה. עלות התוכניות נאמדת בכ- 170 מיליון שקל.

מדובר ב-3 תוכניות, הכוללות הקמת הפרדה מפלסית בתוואי כביש 653, העתיד להיסלל צפונית לבנימינה וכן גשר נוסף שיוקם בסמוך לתחנת הרכבת בבנימינה שיעביר את תנועת כלי הרכבת מעל למסילה. גשר נוסף יוקם על תוואי כביש 652 דרומית לבנימינה.

שר התחבורה שיטרית הגיב בסיפוק רב על החלטת הועדה המחוזית לתכנון ובנייה “סוף סוף הועדה התעוררה ועשתה את מלאכתה כראוי. אני בטוח שלהחלטה זו תהיה השפעה מכרעת על מניעת תאונות דרכים בבנימינה בעתיד” אמר שטרית.

שר התחבורה, פנה לוועדה בבקשה לסיים במהירות את כל ההליכים לאישור התוכניות בבנימינה וקרא למשרד הפנים להנחות את כל ועדות התכנון המחוזיות לתת עדיפות עליונה לפרויקטים הקשורים לבטיחות בדרכים.

שטרית מתח לאחרונה, ביקורת חריפה על ועדת התכנון ובנייה המחוזית בשל סחבת של 9 שנים שנקטה הועדה באישור התוכניות להקמת הפרדה מפלסית בבנימינה.

לדבריו, מפגש הרכבת בבנימינה נחשב לצומת קטלני שגבה קורבנות בנפש וכל עיכוב בהקמת ההפרדות המפלסיות עלול לעלות בחיי אדם נוספים.

נציגי תושבי בנימינה, שהופיעו בתחילת הישיבה של הועדה, הביעו את הערכתם לשר התחבורה ומנכ”ל משרדו, אריה בר שהביאו לזירוז אישור התוכניות בוועדה. לדבריהם לולא נחישותו והתעקשותו של שר התחבורה יכלו התוכניות להתעכב עוד שנים ארוכות.

מנכ”ל משרד התחבורה, אריה בר שבאופן חריג השתתף בישיבה ביקש מיו”ר הועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז חיפה לקבל הרשאה להתחיל בבניית היסודות של ההפרדות, כמקובל בתוכניות בנייה שכבר הופקדו בוועדה.

בר, הדגיש בוועדה את חשיבות הקמת המפרדות בזמן הקצר ביותר וביקש מכל הגורמים הנוגעים בדבר לתמוך בתוכניות מתוך מגמה להתחיל בעבודות בזמן הקצר ביותר.

בר שלל את טענותיהם של חלק מתושבי בנימינה, כי הקמת הגשר במרכז המושבה תפגע באיכות חייהם. לדבריו, טובת הכלל הגוברת על טובת הפרט, במיוחד כאשר מדובר בבטיחותם של בני אדם וציין כדוגמא את נתיבי איילון, שם עוברים כ-600 אלף כלי רכב ביום, לעיתים בסמיכות לבתיהם של תושבים.

יצוין, כי במסגרת תוכנית שגובשה על ידי ועדת ההיגוי העליונה למפגשי מסילות ברזל שבמשרד התחבורה יבוצעו במהלך שלוש השנים הבאות הפרדות מפלסיות ב- 154 נקודות מפגש של מסילות ברזל וכבישים. עלות התוכנית נאמדת ביותר מ-1.2 מיליארד שקל.

ועדת ההיגוי העליונה הוקמה על ידי השר שטרית כחלק מהמלצות צוות הבדיקה של תאונת הרכבת סמוך לקיבוץ רבדים, לפני כחצי שנה. הועדה איתרה 154 מפגשי רכבת, דרך הקיימים בישראל. ב-75 מפגשים לפחות התברר, כי יש צורך בהפרדה מפלסית בין הרכבת לכביש ובשאר יש צורך ליצור הסדרי תנועה חדשים, הכוללים גם תמרור ושילוט.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן