אינטרנט חדשות

Google מציגה שירות חדשות בעברית

0
0

גרסת בטא של Google העולמית הועלתה לרשת כמובטח, השירות, בדומה לשירות בשפות אחרות, מאגד בתוכו מגוון חדשות בנושאים שונים מאתרים בעברית בארץ. ביצת החדשות הישראלית גועשת.
חברת Google העולמית העלתה אתמול (יום ב’, 6.3.06) לאוויר, את שירות החדשות בשפה העברית בגרסת בטא.

Google News – ביצת החדשות הישראלית גועשת.

Google News, שהושק בגירסת בטא באנגלית בספטמבר 2002, התבוסס על כ-4,500 מקורות מידע, כמו; עיתונים, אתרים, מגזינים וכדומה.

האתר “הישראלי” מתבסס על חשיפה באמצעות תוכנות אוטומטיות כמו במנוע החיפוש המוכר, הסורקות את מקורות התוכן 24 שעות ביממה ומעדכנות את הכותרות החדשות העולות כל 15 דקות.

יצוין, כי עמוד החדשות של Google News אינו עמוד שנערך על ידי עורכים מקצועיים, כי אם נבנה על ידי מערך אוטומטי הבוחן פופלריות של עמודים באינטרנט, תוך רלוונטיות לנושא.

האתר מחולק, כמו האתר בשפה האנגלית, לקטגוריות שונות בהן; חדשות מהעולם, עסקים, ספורט, בידור, בריאות ועוד. האתר מאגד חדשות מ-100 מקורות שונים בעברית.

הממשק הינו הידידותי ומאפשר למשתמשים לצפות בכותרות ותמונות לפי קטגוריות שונות. כיום פועלות כ-35 מהדורות מקומיות של Google News ב-12 שפות, כולל השפה העברית.

מאיר ברנד, מנכ”ל גוגל ישראל, מסר עם ההשקה של השירות החדש, כי; “גוגל ניוז חושף את המשתמשים למגוון נקודות השקפה על כל סיפור חדשותי. השירות מגשים את המחוייבות שלנו להפוך את המידע בעולם לנגיש יותר ושימושי יותר עבור המשתמשים שלנו ברחבי העולם”.

איגוד העיתונות העולמי (WAN), המייצג 18,000 עיתונים ומאגד בתוכו 73 איגודי עיתונים בינלאומיים, הכריז לאחרונה, כי הוא בוחן את צעדיו המשפטיים נגד מנועי החדשות האוטומטיים של גוגל ו-MSN, בשל מה שהוא טוען; “הם מבססים את עסקיהם על גב העיתונים”.

מנהל האיגוד, עלי רחנמה, טען, כי; “מנועי חיפוש החדשות לוקחים כותרות, תמונות וגם כמה שורות מהמאמר. לדבריו, “בתי המשפט צריכים להחליט אם זו הפרה של זכויות יוצרים או לא”.

בשנה שעברה סוכנות הידיעות הצרפתית איי אף פי תבעה את גוגל, על רקע האשמה זהה.

אגב; עם עלייתו של האתר Google News נרשמה נוכחות בולטת במיוחד של ידיעות, כתבות ומאמרים אתר כאן נעים העיתון של אמצע המדינה, בין דפיו של אתר החדשות Google News החדש ומסקרן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן