כפר ידידיה

משק לגידול עשב לימון בכפר ידידיה הפך למוקד לעלייה לרגל של חולי סרטן

0
0

זאת בשל סגולותיו המיוחדות של הצמח; מחקר שנערך באוניברסיטת בן גוריון הצביע על כך שהציטראל המצוי בעשב הלימון הורג תאים סרטניים אך לא פוגע בתאים נורמלים
משק לגידול עשב לימון בכפר ידידיה הפך למוקד לעלייה לרגל של חולי סרטן
נמצא שהציטראל הורג תאים סרטניים במבחנה ולא פוגע בתאים נורמלים.

בחודשים האחרונים הפך המשק הגדול בארץ לגידול עשב לימון בכפר ידידיה בעמק חפר שבשרון, למוקד לעלייה לרגל של חולי סרטן ובני משפחותיהם. למשק מגיעים קרובי משפחה וידידים של חולים מנתניה, תל אביב ואף מדרום הארץ ומבקשים לקבל עשב לימון טרי ישר מהשדה.

בני זבידוב, בעל המשק, שהופתע מההתענינות הרבה בעשב הלימון החל לחקור בענין והתברר לו שרופאים החלו להמליץ לחולים על שתיית שמונה כוסות של מים עם עשב לימון ביום במקביל לטיפולים הרגילים שהם עוברים כדי לסייע בעצירת התפשטות המחלה.

ההמלצה יוצאת הדופן של הרופאים ניתנה בעקבות מחקר שנערך לאחרונה בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון ואשר הצביע על הסגולות יוצאי הדופן של הציטראל, החומר המעניק את הארומה המיוחדת של טעם הלימון (ומצוי גם בלואיזה ובמליסה).

מהמחקרים עולה שהציטראל הורג תאים סרטניים במבחנה, אך לא פוגע בתאים נורמלים.

ציטראל; המלצה יוצאת הדופן של הרופאים

במחקר שנערך באוניברסיטת בן גוריון, הוסיפו החוקרים את הציטראל לתאים סרטניים ותאים נורמלים שגדלו בתרבית בתוך מבחנות. החומר הוסף בריכוז הדומה לזה הנמצא בכוס תה. נמצא שהציטראל הורג תאים סרטניים במבחנה ולא פוגע בתאים נורמלים.

החוקרים, בדקו את מנגנון ההרג של התאים הסרטניים. ממצאי המחקר לימדו, כי הציטראל מפעיל בתוך התא הסרטני מנגנון של הרס תוך-תאי עצמי שגורם לתא לפרק את הכרומוזומים הנמצאים בגרעין התא ולמוות של התאים הסרטניים. כאמור מנגנון זה לא הופעל בתאים הרגילים.

בישראל ישנם שלושה משקים לגידול עשב לימון, שהגדול שבהם הוא בכפר ידידיה. רוב היבולים מיוצאים לאירופה ונמכרים שם בכ-50 שקל לקילו לצרכן. עשב הלימון, שמקורו במזרח הרחוק, ידוע כבר מאות ואלפי שנים ברפואה הסינית כמרגיע ומסייע בבעיות עצבים.

מי שמעונינים לגדל את עשב הלימון בכוחות עצמם יכולים לרכוש במרכזי הגינון בארץ צמחי עשב לימון של חישתיל ולהנות מאספקה זמינה של הצמח.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן