בנימינה | גבעת עדה

המועצה המקומית בנימינה לבג”ץ: מנתקים ומסכנים אותנו בשל סגירת מעבר הרכבת

0
0

המועצה; תהיינה השלכות קשות ובכללן סגירת המושבה בנימינה עצמה ומניעת מעבר מרכב פרטי לכביש 4 בכיוון בנימינה – אם ייסגר המעבר על פי הוראת שר התחבורה, שאול מופז.
המועצה המקומית בנימינה לבג
במרכז; השופטת איילה פרוקצ’יה. מימין; עופר לינצ’בסקי מנכ”ל הרכבת. משמאל ראש המועצה; אריה זיתוני

המועצה המקומית בנימינה – גבעת עדה, והועדה החקלאית בנימינה עתרו בסוף השבוע לבג”ץ נגד שר התחבורה, רכבת ישראל, מנכ”ל הרכבת והחברה הלאומית לדרכים בישראל בע”מ כשעיקר העתירה עוסקת בבקשה לבטל את החלטת שר התחבורה, שאול מופז, לסגור את מעבר הרכבת מכביש 4 לבנימינה.

בעתירה נאמר, בין היתר, כי החלטת עופר לינצ’בסקי, מנכ”ל הרכבת לסגור את מפגש 18 נעשתה ללא התייעצות עם קצין משטרה ובניגוד חמור לחוק.

אריה זיתוני, ראש מועצת בנימינה, תקף קשות בשבוע שעבר את החלטת השר מופז; והגדירה כ”תוהו ובוהו…” – זאת לאחר שנמנע אסון כבד כשאוטובוס שהסיע ילדים נתקע על מעבר מסילת הרכבת בבנימינה בגללה הורה השר מופז, לסגור את מעבר הרכבת.

העותרים, צירפו לעתירה, באמצעות בא כוחם עו”ד נחליאלי דן גם מכתב מטעם סגן ניצב יוסי עשור, מאגף התנועה חוף במשטרה, על פיה תהיינה השלכות קשות ובכללן סגירת המושבה בנימינה עצמה ומניעת מעבר מרכב פרטי לכביש 4 בכיוון בנימינה – אם ייסגר המעבר על פי הוראת שר התחבורה, שאול מופז.

זאת ועוד, טוענים העותרים; “הדבר יגרום לעיכוב משמעותי בהגעת רכבי חירום, כגון; אמבולנסים וכלל התחבורה הציבורית וכן משאיות ושירותים ממערב למזרח ובכיוון ההפוך יופנו לצמתים חלופיים, דבר שיגרום להארכת משך הנסיעה ולניתוקה של בנימינה.

ממכתב המשטרה, עולה, כי גם המשטרה עצמה מתנגדת למהלך החד צדדי של סגירת הכביש וזאת לאור ההשלכות התחבורתיות הקשות העלולות להתרחש באזור.

במסגרת העתירה ביקשו המועצה המקומית בנימינה והועדה החקלאית בנימינה להוציא בנוסף צו ביניים דחוף אשר יפתח את המעבר עד לדיון בעתירה. השופטת איילה פרוקצ’יה, הורתה לשר התחבורה ולרכבת להגיב בתוך 7 ימים.

השופטת פרוקצ’יה, דחתה בקשה לצו ביניים קודם שיתקיים דיון בעניין וקבעה, כי אין מקום לצו ביניים, נכון לעת זו. (בג”ץ 5303/06).

סגירת מפגש הרכבת נעשתה ללא התייעצות עם קצין משטרה ובניגוד חמור לחוק. בצילום של כתבנו אורן ראובן, מזכרון יעקב, נראה אתמול המשקיף (מסומן בחץ) ליד המעבר השנוי במחלוקת.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן