דיני תעבורה ותחבורה

זוכה מנהיגה בשכרות, כי למדינה אין הוכחה שהוא נהג ברכב, למרות שהיה בו לבדו

0
0

עו”ד עופר חורש; “כאשר השוטרת לא מציינת פרטים חשובים כאלה בדוחותיה, מוטל ספק רב בעצם ההוכחה לגבי תקינות עבודת המשטרה, והספק בדין הפלילי הוא לטובת הנאשם… הדין הפלילי, מסתפק בספק סביר אחד, כדי לבטל אישום, להבדיל מהדין האזרחי, בו נקבעים הדברים במבחן הסבירות הכולל…”.
זוכה מנהיגה בשכרות, כי למדינה אין הוכחה שהוא נהג ברכב, למרות שהיה בו לבדו
זוכה מנהיגה בשכרות, כי למדינה אין הוכחה שהוא נהג ברכב, למרות שהיה בו לבדו

צעיר בשנות ה-20 לחייו, עוכב לחקירה באחד מלילות שישי, ברחוב יורדי הסירה, הסמוך לנמל תל אביב, על ידי ניידת משטרה. “בדיקת הינשוף” אותה עבר, העלתה, ערכים של 430 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף, רמה הגבוהה פי שניים מהכמות, שמאפשר החוק.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בעקבות הבדיקה המפלילה, הוגש נגד הצעיר מ’, כתב אישום על ’נהיגה בשכרות’ – על ידי יחידת תנועת ירקון של המשטרה.

בדיון שהתקיים ב-בית משפט השלום לתעבורה בעיר תל אביב, טען פרקליטו עו”ד עופר חורש, העוסק רבות ב’דיני תעבורה’, ובהגנה על נאשמים בעבירות חמורות, כמו; נהיגה בשכרות, נהיגה ללא רישיון בתוקף, תאונות דרכים ועוד, ייצג את הצעיר, וטען, כי הצעיר מ’, כלל לא נהג ברכב ועל כן, אין מקום ל’כתב האישום’ נגדו.

ואכן, מרישומי המשטרה, עולה, כי לא ניתן לומר, מי נהג ברכב, למרות שלגרסת השוטרים שהוזמנו לעדות, הצעיר מ’, היה ברכב לבדו.

◄ “הדו”ח לא מולא כדין”

“בכדי להוכיח את העבירה שעניינה נהיגה בשכרות, נדרשת התביעה, להוכיח, כי אכן התקיימה נהיגה – שכן שכרות בפני עצמה אינה מהווה עבירה”, מסביר עו”ד חורש.

“במקרה הנדון לא הייתה בידי התביעה כל ראייה, כי הנאשם נהג – השוטרת אשר, לכאורה, ראתה את נהיגתו לא רשמה דבר – ולכן, אין הוכחה לנהיגה”.

השוטרת ביצעה לנאשם ’בדיקת הינשוף’ (מתקן לבדיקת אלכוהול), צילום: ויקיפדיה

בנוסף, לדבריו, השוטרת שביצעה לנאשם את ’בדיקת הינשוף’ (מתקן לבדיקת אלכוהול), לא רשמה בדוחותיה את התאריך ואת השעה שבה בוצעה, ואף לא חתמה על דוחותיה.

“כאשר השוטרת לא מציינת פרטים חשובים כאלה בדוחותיה, מוטל ספק רב בעצם ההוכחה לגבי תקינות עבודת המשטרה, והספק בדין הפלילי הוא לטובת הנאשם”, מציין, עו”ד חורש.

“הדין הפלילי, מסתפק בספק סביר אחד כדי לבטל אישום, להבדיל מהדין האזרחי, בו נקבעים הדברים במבחן הסבירות הכולל.

לפיכך, ולאור חזרת התובעת מתביעתה, הורה כבוד השופט דן סעדון מבית משפט השלום לתעבורה בתל אביב על ביטול האישום”. סיפר בשביעות רצון מופגנת עו”ד חורש.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן